Beantwoorden
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

LG -tv versus Philips.

De Philips keuken televisie is uiteindelijk vervangen door een kleine LG-tv.

Nu valt mij op dat de synchronisatie tussen beeld en geluid een stuk slechter is.

Iemand tips ?

0 Likes
11 reacties
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

LG -tv versus Philips.

Dit onderwerp is al een paar keer aan bod geweest op deze forum.

 

Het trucje zou zijn om eerst de box op te starten en dan pas de tv.

Zeker als het zo ingesteld staat dat de box de tv aanzet en omgekeerd.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

LG -tv versus Philips.

??? de box zet bij mij altijd de TV aan...

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

LG -tv versus Philips.

@Theo2 

Valt dit niet bij te stellen in de instellingen van je TV? Ik heb ook boven een LG en daar kun je dit aanpassen. Maar is bij mij niet nodig. Ik heb er 2. Een Samsung en een LG met elk een TV box en bij beiden lopen beeld en geluid synchroon. Toen ik nog bij Proximus was had ik dat probleem wel met dezelfde TV’s. Bij Telenet niet. In elk geval in mijn LG kun je het trapsgewijs aanpassen.😉

Never trust in Dust
0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

LG -tv versus Philips.

Bedankt, ik heb iets gevonden (AVsync?)., maar dat wil precies niet werken bij HDMI ingang enkel bij TV ??

Ik probeer verder..

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

LG -tv versus Philips.


@Domi1963  schreef:

@Theo2 

Valt dit niet bij te stellen in de instellingen van je TV? Ik heb ook boven een LG en daar kun je dit aanpassen. Maar is bij mij niet nodig. Ik heb er 2. Een Samsung en een LG met elk een TV box en bij beiden lopen beeld en geluid synchroon. Toen ik nog bij Proximus was had ik dat probleem wel met dezelfde TV’s. Bij Telenet niet. In elk geval in mijn LG kun je het trapsgewijs aanpassen.😉


Geluid en beeld synchronisatie heeft toch niets met je tv te maken als je via een digibox kijkt???

De tv geeft enkel weer wat de box doorstuurt. Het synchroniseren moet in de digibox gebeuren.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

LG -tv versus Philips.


@Puch  schreef:

@Domi1963  schreef:

@Theo2 

Valt dit niet bij te stellen in de instellingen van je TV? Ik heb ook boven een LG en daar kun je dit aanpassen. Maar is bij mij niet nodig. Ik heb er 2. Een Samsung en een LG met elk een TV box en bij beiden lopen beeld en geluid synchroon. Toen ik nog bij Proximus was had ik dat probleem wel met dezelfde TV’s. Bij Telenet niet. In elk geval in mijn LG kun je het trapsgewijs aanpassen.😉


Geluid en beeld synchronisatie heeft toch niets met je tv te maken als je via een digibox kijkt???

De tv geeft enkel weer wat de box doorstuurt. Het synchroniseren moet in de digibox gebeuren.


Eerlijkheidshalve: ik weet het niet. Maar, op mijn tv heb ik onder geluid een instelling met kop SPDIF uitvoer. In deze instelling kan ik het geluidsformaat kiezen (PCM of Dolby Digital) en een geluidsvertraging van nul tot 250. 

 

Op basis van deze instelling veronderstel ik dat dit werkt onafhankelijk van de bron en enkel werkt als je de tv met een geluidsinstallatie verbindt met een optische kabel (SPDIF). 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

LG -tv versus Philips.

@janne_man 

Bij mijn tv kan ik geluidsvertraging instellen. Zie foto. Dat moet dan toch ook bij andere types toestel kunnen. Dit is via instellingen met afstandsbediening van de tv en zonder opstarten tv-box.

Groeten

IMG_20190709_094130.jpg


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

LG -tv versus Philips.


@louishufk  schreef:

@janne_man 

Bij mijn tv kan ik geluidsvertraging instellen. Zie foto. Dat moet dan toch ook bij andere types toestel kunnen. Dit is via instellingen met afstandsbediening van de tv en zonder opstarten tv-box.

Groeten

IMG_20190709_094130.jpg


Ja dat klopt, maar dit werkt volgens mij enkel als je rechstreeks kabel kijkt zonder decoder er tussen.

Met een digibox doet de digibox dat en stuur dan via hdmi alles door naar het scherm.

De synchronisatie moet in de digibox gebeuren.

 

Ik heb naast telenet ook TV Vlaanderen in huis via satelliet. Daar komt het wel eens vaker voor dat beeld en geluid niet synchroon lopen. Zeker op de Free to air zenders is dat veel zo. Dit moet ik dan ook per zender in de decoder aanpassen en niet via de tv.

 

 

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

LG -tv versus Philips.

Volgens mij moet je dit ook in de TV kunnen instellen. Ik kan het zelfs ook in mijn home cinema corrigeren. In de TV box vind ik er niets over.

Never trust in Dust
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

LG -tv versus Philips.


@Domi1963  schreef:

Volgens mij moet je dit ook in de TV kunnen instellen. Ik kan het zelfs ook in mijn home cinema corrigeren. In de TV box vind ik er niets over.


Klopt niet helemaal. Een home cinema werk met een extra aansluiten waardoor je soms vertraging kan hebben tussen het geluid van de tv en het geluid via de home cinema. Die kan je dan inderdaad via de home cinema met elkaar synchroniseren.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

LG -tv versus Philips.

Bedankt, ik heb iets gevonden (AVsync?)., maar dat wil precies niet werken bij HDMI ingang enkel bij TV ??

 

Het is gelukt, ik veranderde na het instellen van het geluid, van zender via de TV afstandsbediening, dan vroeg hij steeds "ingang omschakelen van HDMI naar TV"

 

Dat was dom, want ik moest natuurlijk omschakelen via TVbox.... Dan speelt hij niet op zijn poot en het lijkt te werken

 

 

Tags (1)