Beantwoorden
Joe54
Freshman Meerweter
Berichten: 63
Een bus vol! Al 25 duimen! Goed bezig! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Lettergrootte ondertiteling slechthorenden is verkleind

Sedert enkele dagen zie ik dat de ondertiteling voor slechthorenden bij opgenomen programma’s plotseling véél kleiner geworden is! Kan dit aangepast worden aub?

 

Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: Ondertiteling

0 Likes
20 reacties
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Lettergrootte ondertiteling slechthorenden is verkleind


@Ostberg  schreef:


En dan vergeten we het probleem dat de ondertiteling niet synchroon loopt met het beeld. Alles is getimed op 3 seconden... Maar die strijd heb ik al opgegeven om het in orde te krijgen. 


Klopt erg robust zijn de ondertitels niet...soms 3 minuten niets. Stoppen vooruit en achteruit spoelen wil wel eens helpen maar niet altijd.  Problems  op ARD ZDF en BBC....

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Lettergrootte ondertiteling slechthorenden is verkleind

best nog eens melden en je hebt hinder van meld dit dat tv kijken niet gaat

nieuwe tv dat is niet de bedoeling ze kosten niets meer dat juist maar probleem moet opgelost worden

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Lettergrootte ondertiteling slechthorenden is verkleind

@luc55Probleem ligt deels bij de zenders (ARD-ZDF & BBC) gebruiken een andere lettergrootte en lettertype wat dus dit probleem veroorzaakt, 

denk dat de cloud opname zoals al eerder gemeld een standaard lettertype gebruikt voor alle zenders en dan krijg je dit fenomeen.

of dit kan opgelost worden is de grote vraag.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ostberg
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Lettergrootte ondertiteling slechthorenden is verkleind


@Master-Magic  schreef:

@luc55Probleem ligt deels bij de zenders (ARD-ZDF & BBC) gebruiken een andere lettergrootte en lettertype wat dus dit probleem veroorzaakt, 

denk dat de cloud opname zoals al eerder gemeld een standaard lettertype gebruikt voor alle zenders en dan krijg je dit fenomeen.

of dit kan opgelost worden is de grote vraag.


Gedeeltelijk waar. Het is een ingewikkelde uitleg, maar het komt erop neer dat ondertitels worden gewrapt in ofwel een tekstfile ofwel in een foto aan de video worden toegevoegd. Het is die tekstfile ondertitels die bij ons in Belgie het meeste gebruikt worden en waar dus het achterliggende cloud systeem (van LG trouwens) niet mee omkan.

Dit probleem van geen ondertitels of slecht getimede ondertitels is er al sinds bijna 2 jaar nadat ze de cloud software geupdate hebben.

Maar ik heb het opgegeven, want Telenet luistert toch niet. In Nederland hebben ze het opgelost gekregen. Ken de persoon persoonlijk die daarvoor gezorgd heeft.

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Lettergrootte ondertiteling slechthorenden is verkleind


@Master-Magic  schreef:

@luc55Probleem ligt deels bij de zenders (ARD-ZDF & BBC) gebruiken een andere lettergrootte en lettertype wat dus dit probleem veroorzaakt, 

denk dat de cloud opname zoals al eerder gemeld een standaard lettertype gebruikt voor alle zenders en dan krijg je dit fenomeen.


Is niet altijd een probleem, zij gebruiken ook andere kleur voor verschillende personen en soms links en rechts uitlijnen afhankelijk van de plaats van die sprekende personen... Dat moet niet overruled worden door telenet.

Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Lettergrootte ondertiteling slechthorenden is verkleind

Ik heb gisteren nog eens gebruik gemaakt van de ondertiteling en vind de tekst juist veel groter geworden tegen 2 maanden terug. Maar ik vraag me af of er geen manier is om die zwarte achtergrond weg te laten? Vroeger bij teletext op je tv kon je kiezen met of zonder, maar op de box vind ik geen manier.

 

0 Likes