24816
netweters
|
152910
antwoorden
|
20752
vragen
|
Bij terugkijk-tv krijg ik sinds enkele dagen de melding "Druk 'OK' om de aftiteling over te slaan" op het TV-scherm.
Deze melding overspant de ondertitels en blijft op het scherm staan, wat ik ook probeer.
Kan iemand me vertellen hoe dit kan afgezet worden?
Thanks
Stefan
Hier ook benieuwd hoe dit uit te schakelen, soms helpt teletekst even op te zetten en dan terug uit te schakelen, maar is niet altijd mogelijk...
@StefanDR het is met niet zo duidelijk via welk platform je nu exact kijkt. Zie dat je het label 'TV-app' hebt gekozen. Kijk je dan via een Android TV of een Apple TV setup? Of rechtstreeks via de TV-app op een mobiel toestel? Zelf ben ik dit nog niet tegen gekomen, maar ik kijk voornamelijk via de TV-box zelf.
Beste,
mijn tv was ook geïnfecteerd met dit probleem. Ter info, ik kijk via een telenet decoder, zonder apps.
Ik heb dit opgelost door de digibox te gewoon te laten werken en dan de stroomkabel achteraan uit te trekken. Hierdoor heeft de box een reset gedaan en was deze hinderlijke melding verdwenen van mijn scherm.
Met vriendelijke groeten,
Hans
@Hans01 bedankt om dit met ons te delen!
Ondertussen hebben we de bevestiging gekregen dat dit effectief een bug is voor Digibox/Digicorders in de R.9.14.1 release. Blijkbaar blijft de melding op je scherm staan als je als klant bent gestopt met kijken naar je film/serie terwijl de boodschap op het scherm stond. Het goede nieuws is dat dit permanent wordt opgelost in de volgende versie, deze wordt in de loop van Q2 uitgerold.
Maar er zijn wel 2 workarounds die je als klant kan toepassen, om dit in tussentijd op te lossen: