Beantwoorden
nilsheyvaert
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Modem only mogelijk in combinatie met Telenet TV-box?

Hoi,

 

Weten jullie of de nieuwe digibox werkt achter een modem only setup met eigen wifi netwerk en wifi op de digibox? Op de helpdesk zeiden ze van niet maar huidig draait mijn digibox ook op mijn eigen wifi zonder problemen.

 

Mvg,

Nils

 

Titel gewijzigd door DennisVO (mod) | Vorige titel: Modem only en digibox

0 Likes
3 reacties
Ex-Netweter
 

Modem only mogelijk in combinatie met Telenet TV-box?

Jij spreekt over de "nieuwe digibox", maar ik denk dat je de "TV-Box" bedoelt 😊.

  1. De TV-Box moet theoretisch aangesloten worden op een Telenet HGW (all-in-one) of een E-Router.
  2. Eens geconfigureerd kan je de TV-Box ook aansluiten op je eigen router (achter de HGW of E-router), hoewel Telenet deze werkwijze niet ondersteunt.
  3. Op een eigen router achter een e-MTA modem zal de TV-Box dus ook werken, maar Telenet zal geen TV-Box leveren aan modem-only klanten (het "systeem" laat zelfs niet toe een TV-Box in te boeken bij een modem-only klant).

De Helpdesk heeft dus gelijk in die zin, dat zij geen TV-Box leveren aan modem-only klanten.

 

Wat is je huidige opstelling? Welke modem? Hoe aangesloten? Digibox of TV-Box?

NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Modem only mogelijk in combinatie met Telenet TV-box?


@Ex-Netweter  schreef:
  1. [...] maar Telenet zal geen TV-Box leveren aan modem-only klanten [...]

Dat is niet onbelangrijk om weten :-)! Ik was net de voordelen en nadelen van DigiCorder versus TV-Box aan het overwegen, maar: als ik, als modem-only klant, onmogelijk een TV-Box geleverd krijg, dan hoef ik die keuze niet eens te trachten in kaart brengen...

 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
nilsheyvaert
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Modem only mogelijk in combinatie met Telenet TV-box?

Ik heb nu een HGW met een tv-box die hangt op mijn eigen router. Naar het schijnt zijn er wel nieuwe telenet routers die je in een soort van bridge mode kan zetten wat misschien wel is handig kan zijn want ik heb mij ook nog een palo alto besteld.

0 Likes