Beantwoorden
patriek
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Laat de zon in je hart! It's your eighth party! Goed gevonden! It's your fifth party!

National Geographic in SD of HD?

Zijn de uitzendingen van National Geoharphic in SD via de coax-kabel en worden die via de TV-box van telenet opgeschaald naar HD ? Of worden die ook in HD uitgezonden via coax ?

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: National Geographic SD of HD

0 Likes
7 reacties
TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 290
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Full speed writing! Lezersgoud. Respect!

National Geographic in SD of HD?

@patriek wie heeft u da allemaal wijsgemaakt? 😁 TV-box ontvangt gewoon het signaal en geeft het door in de gewenste resolutie van je TV.

die zender was een van de allereerste HD zenders bij Telenet dus ja die zender wordt uitgezonden in HD, nog steeds ja! 😀

oei en naar het schijnt is het voor het compacte signaal nog steeds een HD signaal die gedownscaled wordt naar SD, voor de liefhebbers die zeer rap tevreden zijn en die heimwee hebben naar analoge televisie.

mijn excuses aan de andere netweters. 😁

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2776
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

National Geographic in SD of HD?

Voor compact signaal telenet is het sd  voor de rest is het hd

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5329
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

National Geographic in SD of HD?

@patriek de zender zelf is in HD, maar stuurt zelf een beperkt HD signaal uit zodat het soms geen mooi HD beeld verkrijgt, is op satelliet ook zo voor dat kanaal, we krijgen via telenet een vlaamse versie vanuit de cloud van NGC zelf maar de beeldkwaliteit zal te beperkt zijn voor echt mooi HD beeld, in het begin toen die bij telenet starte had die ook zeer mooi HD beeld, samen met Animal Planet, nu zijn deze zenders veel verminderd van kwaliteit, de bron van Animal Planet kan ik ook zien via satelliet op de 1 west en daar is de kwaliteit ook gezakt spijtig genoeg.

een fenomeen dat op satelliet ook veel gebruikt wordt zoals bij telenet ook gaande is is meer zenders op 1 frequentie zetten zodat ze optimaal benut wordt, maar hoe meer zenders er op 1 frequentie zitten hoe meer bandbreedte er moet verdeeld worden waardoor je HD beeld bij snelle bewegingen de dupe is van de kwaliteit (iets wat men bij telenet veel merkt). 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patriek
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Laat de zon in je hart! It's your eighth party! Goed gevonden! It's your fifth party!

National Geographic in SD of HD?

Niemand heeft dat wijs gemaakt.

Via een WinTV-HVR-1975 van Hauppauge neem ik soms uitzendingen op op PC om deze achteraf te branden op DVDof Blu-ray

Als ik in windows de kolommen framehoogte en framebreedte activeer , zodat deze info wordt weergegeven naast de opgenomen file, zie ik als framebreedte 1280 en framehoogte 720

terwijl ik voor HD 1920 en 1080 zou verwachten (deze waarden ze ik wel bji uitzendingen van bv VRT,Canvas etc.)

Daarom mijn vraag.😐

patriek_0-1704019017653.png

 

 

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1178
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

National Geographic in SD of HD?

Met dat toestel neem je het "Compact signaal" op (waar @luc55 het over heeft). Dat kijk je makkelijk na door na te kijken of er overdag op de zender VTM Non-Stop Dokters speelt ipv National Geographic. Deze is inderdaad NIET in HD. In het Compact Signaal zijn enkel de VRT zenders in HD.

De andere HD zenders zitten versleuteld op de kabel en kan je dus niet opnemen zonder Telenet decoder of CI+ module.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5329
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

National Geographic in SD of HD?

@WG94 er is nog 1 zender in HD open op het compact signaal, de zender met de parlements gesprekken en live beelden is ook in HD. 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patriek
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Laat de zon in je hart! It's your eighth party! Goed gevonden! It's your fifth party!

National Geographic in SD of HD?

Had ook al een licht vermoeden dat het zo iets zou zijn.

Bedankt voor de bevestiging