Beantwoorden
MarcoB
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
π-DAY! Alles op zijn plek! Happy New Year! Hoort wie klopt daar?

Netflix app met Dolby Atmos op TV-box

Gegroet, 

Ik vroeg me af of het mogelijk zou zijn, om met de tv-box een versie van de netflix app te draaien, die de mogelijkheid biedt om beschikbare titels af te spelen in dolby atmos? Na me flink wat ingelezen te hebben, blijkt dat het atmos signaal op 2 manieren wordt aangeboden. Samen met een dolby true hd soundtrack of met een dolby digital plus soundtrack. True hd is voor Blu-ray schijfjes. Alle streaming diensten gebruiken DD+ (gecomprimeerd dus kleiner) en een DD+ signaal, zou kunnen doorgegeven worden via een hdmi 2.0 poort en kabel met ethernet. We krijgen trouwens nu al een DD+audiotrack van netflix op de tv box, als ik het juist gezien heb toch. Ik heb gelezen dat het in dit geval mogelijk is, om ook de extra atmos informatie mee te sturen, over de ethernet baan van de hdmi kabel. Blijkbaar wordt deze toch niet voor iets anders gebruikt. En de tv box wordt geleverd met een premium high speed hdmi kabel met ethernet. De perfecte kabel hiervoor. Alle nodige hardware is aanwezig dus. Enkel de juiste netflix app nog? Als ik ergens fout zit en het is meer, dan een softwarematig probleem, dat kan opgelost worden met een update. Laat het me gerust weten, dan leer ik weer wat bij.

Mvg, Marco 

0 Likes
3 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Netflix app met Dolby Atmos op TV-box

@MarcoB vrees dat de rechten daarvoor niet zijn aangekocht om dit te gebruiken op deze box of deze box kan het niet aan.

zal dus een probleem zijn daarvoor 😉 

in Nederland gebruiken ze deze box ook en daar ook een probleem mee.

deze soortgelijke vraag was hier al eens gesteld over netflix en de telenet tv box.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MarcoB
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
π-DAY! Alles op zijn plek! Happy New Year! Hoort wie klopt daar?

Netflix app met Dolby Atmos op TV-box

Beste, 

De box zou dit hardwarematig gerust moeten aankunnen. Een atmos signaal dat meelift op een dolby digital plus soundtrack, hetgene dat streaming diensten gebruiken, kan makkelijk meegegegeven worden via een hdmi 2.0 kabel en poort. Hetgene dat de tv box heeft. Desnoods via de (toch niet gebruikte) ethernet baan in de kabel. Dit lijkt mij toch allemaal, softwarematig aan te passen. De tv box hoeft de soundtrack niet eens te decoderen, enkel door te geven aan een atmos compatibele geluidsoplossing. En dan nog de juiste versie van de netflix app. Dat is misschien een andere licentie. Maar telenet mag toch wel eens iets doen voor zijn trouwe klanten, mee de toekomst in te helpen. Vind je niet? 

Mvg, Marco 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Netflix app met Dolby Atmos op TV-box


@Master-Magic  schreef:

@MarcoB vrees dat de rechten daarvoor niet zijn aangekocht om dit te gebruiken op deze box of deze box kan het niet aan.

zal dus een probleem zijn daarvoor 😉 

in Nederland gebruiken ze deze box ook en daar ook een probleem mee.

deze soortgelijke vraag was hier al eens gesteld over netflix en de telenet tv box.


@Master-Magic, verwar je niet met Dolby Vision op de TV box?  Dit is idd recent ter sprake gekomen.

Dolby Vision is een standaard voor HDR, en in tegenstelling tot Dolby Atmos (de TV box heeft de mogelijkheid om Dolby Digital transparant door te geven naar bijv een AV receiver), zou de TV Box Dolby Vision wel degelijk zelf moeten decoderen. En daar ontbreekt de juiste hardware voor.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes