Netflix app met Dolby Atmos op TV-box
Gegroet,
Ik vroeg me af of het mogelijk zou zijn, om met de tv-box een versie van de netflix app te draaien, die de mogelijkheid biedt om beschikbare titels af te spelen in dolby atmos? Na me flink wat ingelezen te hebben, blijkt dat het atmos signaal op 2 manieren wordt aangeboden. Samen met een dolby true hd soundtrack of met een dolby digital plus soundtrack. True hd is voor Blu-ray schijfjes. Alle streaming diensten gebruiken DD+ (gecomprimeerd dus kleiner) en een DD+ signaal, zou kunnen doorgegeven worden via een hdmi 2.0 poort en kabel met ethernet. We krijgen trouwens nu al een DD+audiotrack van netflix op de tv box, als ik het juist gezien heb toch. Ik heb gelezen dat het in dit geval mogelijk is, om ook de extra atmos informatie mee te sturen, over de ethernet baan van de hdmi kabel. Blijkbaar wordt deze toch niet voor iets anders gebruikt. En de tv box wordt geleverd met een premium high speed hdmi kabel met ethernet. De perfecte kabel hiervoor. Alle nodige hardware is aanwezig dus. Enkel de juiste netflix app nog? Als ik ergens fout zit en het is meer, dan een softwarematig probleem, dat kan opgelost worden met een update. Laat het me gerust weten, dan leer ik weer wat bij.
Mvg, Marco