Beantwoorden
StevenVO
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Netflix pauzeert automatisch midden in aflevering

Hoi

Wij hebben al een tijdje een probleem met de Netflix app op onze Telenet TV box. In het begin viel het beeld enkele seconden weg na het starten van een aflevering of film. Nieuwe TV box gaan halen, zelfde resultaat. 

Momenteel is het zelfs zo dat het wegvallen van het beeld is vervangen door het automatisch op pauze springen van de serie of film. We moeten dan telkens 2 maal op play klikken om verder te kunnen zien. 

Geen onoverkomelijk probleem, maar het zou niet mogen. Enig idee wat dit kan veroorzaken en vooral hoe we dit kunnen oplossen?

 

Met vriendelijke groeten

Steven Van Orshaegen

0 Likes
12 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Netflix pauzeert automatisch midden in aflevering

@StevenVO hoe is de tv box aangesloten op het internet, via wifi of utp kabel rechtstreeks naar de modem/router.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StevenVO
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Netflix pauzeert automatisch midden in aflevering

@Master-Magic 

TV-box is via utp verbonden met de wireless router van Telenet, welke op zijn beurt rechtstreeks via utp verbonden is met de modem. 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Netflix pauzeert automatisch midden in aflevering

@StevenVO zou kunnen dat daar soms even een paar seconden internet wegvalt ofzo en het niet meer kan bufferen zodat je beeld stilvalt,

heb je al eens geprobeerd met een rechtstreekse kabel van de tv box naar de modem of dit dan ook voorvalt???


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StevenVO
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Netflix pauzeert automatisch midden in aflevering

Nog niet geprobeerd, maar dat kan ik zeker eens proberen. Ik hou je op de hoogte!

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Netflix pauzeert automatisch midden in aflevering

@StevenVO 

Pauze is inderdaad omdat ie zen buffer terug aan het vullen is, vanwege waarschijnlijk te lage verbinding of wegvallen.

Raad je aan om eens de Speedtest van ookla te doen, hebben ook een app in appstore, en kan je ook zien hoe hoog je ping en jitter is alsook up en downstream. En wil je deze dan eens posten?

Moest @Master-Magic zijn voorstel niet lukken, probeer dan eens de netflix app van je smart tv en zet je internet instellingen van tv settings zelf op draadloos. (Vraag me niet waarom maar bekabeld haal je maar een kleine 99Mbps, draadloos tot bijna 3dubbele en krijg je van netflix ook hoger kwaliteit aangeboden als ze zien dat je snelheid het aankan)

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Netflix pauzeert automatisch midden in aflevering

Ik heb soms ook problemen met Netflix via de TVbox van Telenet. Ik krijg regelmatig een zwart scherm en daarna kan ik verder kijken. Maar dan mis ik een stuk van de serie/film. Ook soms zeer trage opstart, haperingen enz... Er zijn gewoon problemen met die app. Ik kijk nu Netflix via de app van mijn TV zelf en daar heb ik nog geen enkel probleem ervaren.

StevenVO
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Netflix pauzeert automatisch midden in aflevering

@DeLLiAnO  Bij deze de resultaten van de speedtest. 

Screenshot_20220820-205215_Speedtest.jpg

0 Likes
StevenVO
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Netflix pauzeert automatisch midden in aflevering

@Master-Magic 

Heb de TV Box eens rechtstreeks verbonden met de utp van de modem en geen haperingen meer. Daarna TV Box draadloos verbonden, was eerst bedraad, en dat bleek ook te werken...

Als ik me de komende dagen niet meer meld, is het probleem opgelost. 😆

Alvast bedankt voor de support!

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Netflix pauzeert automatisch midden in aflevering

@StevenVO snelheid zal te laag zijn, in de avond uren zakt dat nog wat, je zit op wifi zeker hé of heb je een laag internet snelheid abbo????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JBS
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Netflix pauzeert automatisch midden in aflevering

Ik heb dit probleem ook, weken geleden was het altijd bij de start van iets af te spelen, play, pause, play lost het op.

Nu moet ik hetzelfde doen maar ongeveer 1 minuut in de content ipv bij de eerste second.

Geloof niet dat dit iets met aansluiting of snelheid te maken heeft want geen enkele andere app (vrtnu, prime) heeft dit probleem.

 Ik gebruik kabel, geen wifi.

Het is trouwens altijd opdezelfde moment.  Ik denk eerder bug in de netflix app.

In’t oog te houden.

Guido.

0 Likes
StevenVO
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Netflix pauzeert automatisch midden in aflevering

Hoi hoi

Hier blijkt het probleem toch nog niet opgelost.

En zoals @JBS het al zei, heb ik ook geen problemen met andere apps. Als Netflix moet bufferen, geeft deze normaal gezien een melding ? En die krijg ik niet. Beeld wordt zwart en enkel pauze, gevolgd door play lost dit op... Daarna is ie vertrokken voor de gestartte aflevering. 

Ik begin dus ook meer en meer te geloven dat dit een app-probleem is van de TV box! Nu is het wat vervelend, maar als ik telkens een minuut zou missen, dan gooi ik hem buiten. Ben ook al eens een nieuwe TV box gaan halen, maar zonder positief resultaat.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Netflix pauzeert automatisch midden in aflevering

@StevenVO is een gekend probleem dat nog niet is opgelost in de update 4.42 dat er aan komt of al op de tv box staat.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes