24789
netweters
|
152690
antwoorden
|
20730
vragen
|
Hoi
Wij hebben al een tijdje een probleem met de Netflix app op onze Telenet TV box. In het begin viel het beeld enkele seconden weg na het starten van een aflevering of film. Nieuwe TV box gaan halen, zelfde resultaat.
Momenteel is het zelfs zo dat het wegvallen van het beeld is vervangen door het automatisch op pauze springen van de serie of film. We moeten dan telkens 2 maal op play klikken om verder te kunnen zien.
Geen onoverkomelijk probleem, maar het zou niet mogen. Enig idee wat dit kan veroorzaken en vooral hoe we dit kunnen oplossen?
Met vriendelijke groeten
Steven Van Orshaegen
TV-box is via utp verbonden met de wireless router van Telenet, welke op zijn beurt rechtstreeks via utp verbonden is met de modem.
@Ex-Netweter zou kunnen dat daar soms even een paar seconden internet wegvalt ofzo en het niet meer kan bufferen zodat je beeld stilvalt,
heb je al eens geprobeerd met een rechtstreekse kabel van de tv box naar de modem of dit dan ook voorvalt???
Nog niet geprobeerd, maar dat kan ik zeker eens proberen. Ik hou je op de hoogte!
@Ex-Netweter
Pauze is inderdaad omdat ie zen buffer terug aan het vullen is, vanwege waarschijnlijk te lage verbinding of wegvallen.
Raad je aan om eens de Speedtest van ookla te doen, hebben ook een app in appstore, en kan je ook zien hoe hoog je ping en jitter is alsook up en downstream. En wil je deze dan eens posten?
Moest @Master-Magic zijn voorstel niet lukken, probeer dan eens de netflix app van je smart tv en zet je internet instellingen van tv settings zelf op draadloos. (Vraag me niet waarom maar bekabeld haal je maar een kleine 99Mbps, draadloos tot bijna 3dubbele en krijg je van netflix ook hoger kwaliteit aangeboden als ze zien dat je snelheid het aankan)
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Ik heb soms ook problemen met Netflix via de TVbox van Telenet. Ik krijg regelmatig een zwart scherm en daarna kan ik verder kijken. Maar dan mis ik een stuk van de serie/film. Ook soms zeer trage opstart, haperingen enz... Er zijn gewoon problemen met die app. Ik kijk nu Netflix via de app van mijn TV zelf en daar heb ik nog geen enkel probleem ervaren.
Heb de TV Box eens rechtstreeks verbonden met de utp van de modem en geen haperingen meer. Daarna TV Box draadloos verbonden, was eerst bedraad, en dat bleek ook te werken...
Als ik me de komende dagen niet meer meld, is het probleem opgelost. 😆
Alvast bedankt voor de support!
Ik heb dit probleem ook, weken geleden was het altijd bij de start van iets af te spelen, play, pause, play lost het op.
Nu moet ik hetzelfde doen maar ongeveer 1 minuut in de content ipv bij de eerste second.
Geloof niet dat dit iets met aansluiting of snelheid te maken heeft want geen enkele andere app (vrtnu, prime) heeft dit probleem.
Ik gebruik kabel, geen wifi.
Het is trouwens altijd opdezelfde moment. Ik denk eerder bug in de netflix app.
In’t oog te houden.
Guido.
Hoi hoi
Hier blijkt het probleem toch nog niet opgelost.
En zoals @JBS het al zei, heb ik ook geen problemen met andere apps. Als Netflix moet bufferen, geeft deze normaal gezien een melding ? En die krijg ik niet. Beeld wordt zwart en enkel pauze, gevolgd door play lost dit op... Daarna is ie vertrokken voor de gestartte aflevering.
Ik begin dus ook meer en meer te geloven dat dit een app-probleem is van de TV box! Nu is het wat vervelend, maar als ik telkens een minuut zou missen, dan gooi ik hem buiten. Ben ook al eens een nieuwe TV box gaan halen, maar zonder positief resultaat.