Beantwoorden
Jacodaf
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Leesclubje starten? Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Netflix stemgeluid, aanspringen TV, resolutie

Hoi, 

 

Sinds enkele dagen de TV box en gaat goed. (4.19 versie)

Toch enkele problemen:

  • Als ik de resolutie instel op 4K (heb 4K tv), dan verspringt deze wel eens als ik ga terugkijken een paar uur of dagen nadien. Ze stond op 720 en 1080 al eens. Wat is de reden hiervan of wat is het ideale om dit op in te stellen voor de best mogelijke kwaliteit qua upscaling etc? Automatisch of is dit een fout in de software?
  • De TV springt soms gewoon random aan, alsof de TVbox signaal geeft aan de tv. Is dit een gekend probleem? Zeker 's nachts niet zo leuk.
  • Netflix op de tvbox ging prima. Sinds gisteren zijn de stemmen helemaal vervormd (van alles wat ik op netflix speel). Gewone tv is perfect qua geluid, alsook als ik iets van netflix afspeel via de app in de smarttv zelf. Hoe los ik dit op?
  • Ik heb een soundbar met subwoofer. Wat is de beste instelling voor 'Dolby Audio'? Zet altijd om of automatisch?
  • Is het normaal dat m'n tv zegt dat de tvbox 3840 x 2160 50p uitzendt en niet 3840 x 2160 60p?
0 Likes
2 reacties
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 489
Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Netflix stemgeluid, aanspringen TV, resolutie

Ik heb geen 4K-tv dus wat de beeldinstelling betreft heb ik geen idee. Bij mij staat hij op automatisch en blijft er altijd op staan.

 

Dat de tv regelmatig zomaar opspringt door de TV Box is, net als het Netflix-probleem, sowieso niet normaal. Je kan eens proberen om de knop achteraan de TV Box eens uit te zetten en na enkele seconden opnieuw aan te zetten. Dit lost regelmatig de problemen op.

 

Wat betreft uw soundbar: bij altijd omzetten zal de TV Box het geluid altijd omzetten in 5.1-geluid, ongeacht het brongeluid. Bij automatisch zal de TV Box geen omzetting doen (stereo-geluid blijft stereo-geluid, 5.1-geluid blijft 5.1-geluid, 7.1 blijft 7.1, ...).

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Netflix stemgeluid, aanspringen TV, resolutie

@Jacodaf  heb zelf een 4k tv en heb dit probleem nog niet meegemaakt. Misschien toch iets aan de tv wat zelf terug omslaat en heb de instellingen op automatisch staan hier thuis --- menu ----instellinge ----beeld en geluid ----resolutie.

 

Bij Netflix heb ik gezien blijft het geluid 5.1 .

 

Dat de decoder in de nacht aan springt kan zijn door updates misschien het beste de decoder dan helemaal uit te zetten . De updates krijgt u dan wel pas op het moment dat u tv wil gaan kijken. Kijk eens bij --- instellingen ---- beeld en geluid ----Auto tv. Als dit aan staat zal uw tv ook staan als de tv box aan gaat , het kan een verklaring zijn dat de tv een box een update krijgt aan gaat en dat de tv ook aan staat.

 

Er is  Beste is wel om het geluid , dolby surround , op automatisch te laten staan , heb zelf namelijk ook een sonos systeem erop aangesloten staan. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes