Beantwoorden
Tdc
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Goed gevonden! Mooi, mooi!

Netflix/stingray/bekeken afleveringen/doorspoelen

Na 1 maand tv-box testen een review wat ons meest stoort:

1/ elke keer blijft de netflix app hangen tijdens de opstart. Achteraan met het knopje afzetten, wachten tot de box geinitialiseerd is en dan lukt het. Wel vervelend

2/ stingray zenders zonder nazicht welk nummer en artiest er speelt. Zeer jammer... ik mis dit echt. Daarbij komt dat ik, om de mankerende gepersonaliseerde zendernummering te omzeilen, mijn favoriete zenders heb ingesteld. Maar iedere keer ik naar de radiozenders ga, ben ik ze kwijt. Ik zou uiteraard de hele mikmak in de favorieten kunnen steken, maar kom zeg. 

3/ onze bekeken afleveringen/films (opgenomen/lijst) die blijven staan. Zeer onoverzichtelijk. De tip om al die afleveringen door te spoelen is ook geen oplossing.

4/ terug-en doorspoelen: gaat teveel in blokken. Vroeger kon je je serie tot op de milliseconde goedzetten of versneld met geluid een serie volgen. 

5/ Gezellig en volledig geïnstalleerd om een filmpje/serietje uit playmore mee te pakken? Je duwt op OK. Dat is buiten de C..... en zoveelste fout gerekend. Dan toch maar naar netflix overschakelen (waarvoor we meestal de box moeten afzetten, wachten, opstarten en plots 15' verder zijn).

6/ We moeten nog wel wennen aan de afstandbediening. Wat er allemaal gebeurt als iemand erop gaat zitten 🙄😏

0 Likes
12 reacties
Ex-Netweter
 

Netflix/stingray/bekeken afleveringen/doorspoelen

Ik hoor hier dikwijls dat er fouten zijn als netflix opstart of iets opvragen uit de tv-theek. Ik vind dat raar dat dat niet bij iedereen is. Ik heb bijv. Eenmaal een geluidsfout gehad op YouTube en dat was het zo een beetje met betrekking tot dat onderwerp. Ik vraag me dus af hoe het komt dat het bij de ene zonder problemen lukt en bij andere niet.

 

Mij stoort vooral de kwaliteit van play( more). Daarstraks de tekenfilmserie airport gezien op Telenet en vergeleken met Netflix en zelf bij een tekenfilm zie je dat Netflix veel beter is.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5329
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Netflix/stingray/bekeken afleveringen/doorspoelen

de problemen hebben veel te maken met het internet die bij de ene stabieler is dan bij de andere, 

drop outs in het internet kunnen problemen geven voor iets op te vragen, 

hier heel weinig problemen, heb stabiel internet denk ik.

en het door en terugspoelen van opnames gaat hier ook perfect.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Filip78
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Goed gevonden!

Netflix/stingray/bekeken afleveringen/doorspoelen

Netflix probleem:

Hier hetzelfde probleem, maar "eenvoudig" te voorkomen: na het kijken op Netflix, naar het hoofdmenu in Netflix gaan, helemaal naar links (heb je een balk met wat opties), onderaan kan je kiezen voor Netflix afsluiten.  Als dit doet kan je de volgende keer onmiddellijk Netflix kijken zonder de box opnieuw te moeten opstarten.

 

0 Likes
Tdc
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Goed gevonden! Mooi, mooi!

Netflix/stingray/bekeken afleveringen/doorspoelen

Hmmm, ik ben niet overtuigd van jouw reden. Met de laptop en tablet nooit een probleem met opstarten netflix, zelfs niet vlak na een voorval met de tv-box. 

0 Likes
Tdc
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Goed gevonden! Mooi, mooi!

Netflix/stingray/bekeken afleveringen/doorspoelen

Wij sluiten altijd af door af te melden op netflix. Dat lijkt me dus ook niet de reden. 

0 Likes
Tdc
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Goed gevonden! Mooi, mooi!

Netflix/stingray/bekeken afleveringen/doorspoelen

Door en terugspoelen gaat zonder problemen hoor. Mijn opmerking is alleen dat de digicorder dit nauwkeuriger kon. Je kon praktisch het programma versneld volgen met geluid. Nu gaat het meer in blokjes zonder geluid.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Netflix/stingray/bekeken afleveringen/doorspoelen

@Master-Magic @Tdc @Filip78 master-magic1 , u haalt een belangrijk punt aan een stabiel internet, zopas lees ik nog een topic dat er nog altijd zijn die twijfels hebben over het nut van 1 rechtstreekse utp naar de tv box, en dat juist garandeert meer stabiliteit, dan bv werken met een splitter enz, hoe meer er op die utp hangt hoe meer problemen u kan krijgen.

Jos

0 Likes
Filip78
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Goed gevonden!

Netflix/stingray/bekeken afleveringen/doorspoelen

Ik stel het omgekeerde vast... bij de digicorder stopte je het verderspoelen en liep het nog even door.  Bij de tv-box stop je het verder/terug-spoelen beter.

0 Likes
Filip78
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Goed gevonden!

Netflix/stingray/bekeken afleveringen/doorspoelen

Dus je sluit Netflix af op de TV-box na het kijken?

0 Likes
Ex-Netweter
 

Netflix/stingray/bekeken afleveringen/doorspoelen

@Filip78 @Tdc efkes een tip, als u @ drukt krijgt u de lijst van deelnemers van deze topic en kan u selecteren aan wie u vraag/antwoord richt, anders is het niet altijd duidelijk en word het zelfs niet altijd gelezen door de persoon voor wie u het bedoelt.

Jos

Tdc
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Goed gevonden! Mooi, mooi!

Netflix/stingray/bekeken afleveringen/doorspoelen

@Filip78: yes, ik sluit altijd af, zoals jij beschrijft op de TVbox. Maar door jouw antwoord ben ik verder gaan snuisteren. Mijn netflix stond nog open op de laptop en had hem gewoon dichtgegooid. Ik heb alles afgesloten en de proef op de som genomen: tata, het werkt. Ik ga het nog even monitoren of dit echt de oplossing zal zijn maar ik geloof er sterk in.
Dus misschien moraal van het verhaal voor mensen die haperingen hebben met de netflixopstart: zie dat je ze overal afsluit na het bekijken (laptop, tablet, tvbox,...).
@Ex-Netweter: onze UTP loopt rechtstreeks en we hebben verder totaal geen internetproblemen. Al de rest loopt op rolletjes.

Ex-Netweter
 

Netflix/stingray/bekeken afleveringen/doorspoelen

@Tdc ik ben heel blij voor u dat het opgelost is, u zou uw laatste bevindingen als oplossing moeten aanduiden, want er zijn veel mensen die er mee sukkelen, en als ze uw bevindingen nakijken en proberen zijn er waarschijnlijk veel mee geholpen.

Jos