24770
netweters
|
152559
antwoorden
|
20720
vragen
|
Hallo.
Ik gebruik nu al 4maand de nieuwe tv box van telenet. De laatste tijd start mijn tv box op met een grijs scherm met please wait op en eens opgestart geen geluid en beeldinstelling terug op 1080p in plaats van mijn ingestelde 4k. Na terug opnieuw opstarten plots wel geluid beeld blijft op 1080p dus terug ingesteld op 4k. Na terug uit te doen plots terug hetzelfde probleem.... Iemand een ideetje wat dit kan zijn ??
Bij de meeste TV's is de upscale naar 4K beter dan deze van de box. Dus laat de box de originelen resolutie doorgeven (Als dit mogelijk is) en uw TV de upscale.
De originele resolutie bij telenet is 1080i , 720P of SD.
Resultaat blijft hetzelfde. Voorheen geen problemen mee gehad tot nu
Telenet brengt een 4K TV-box uit en jij raad aan om deze op 1080i, 720p of SD te zetten?
Dat is toch al te gek?
Wij hebben hier een topklasse Samsung 4K TV en het beeld is op zijn best als de TV-box op 4K staat!
Dit heb ik niet geschreven.
Ik heb geschreven om de box de originele definitie te laten doorgeven naar de TV ALS dit mogelijk is.
Daarmee vermijd men dat er 2 upscalings gebeuren, naar 1080p door de box en dan naar 4K door de TV.
Je zegt dat je een topklasse Samsung TV hebt, dan zou ik je aanraden om een coax aansluiting op je TV te maken en met een kaartje naar live TV te kijken en de box enkel te gebruiken voor opnames, terugkijk TV, etc. Op die manier heeft de box geen invloed op de beeldkwaliteit en gebruikt ge enkel de upscaling van de topklasse samsung TV.
Je kan de beeldkwaliteit ook beoordelen zonder een kaartje te kopen door uw TV juist af te stemmen en naar een 10 tal ongecodeerde (Eén,canvas, ketnet, cnn, tve, ... enz) zenders te kijken.
Hallo aan zij die dit lezen,
laatste antwoord is niet echt een oplossing.
Dat is een terugkomend fenomeen op netweters merk ik 😉
Ik kwam op deze thread vanwege hetzelfde probleem. Bij het instellen op 4K gaat de box bij opstarten naar 1080p. Ik gebruik ook een klasse Samsung UHD QLED HDR10+ tv..
Je verwacht toch dat deze instelling "bewaard" blijft.
Ik deed net een fabrieksinstellingen om het probleem van het niet kunnen afspelen van opnames (wat alvast voorgaande heeft opgelost).
Zit er hier iemand van Telenet die hier een antwoord op kan geven?
Mercikes!
Bram
HDMI kabel vervangen door eentje die 4K gecertifieerd is.
op die manier heb ik het bij mij opgelost.
De HDMI kabel die bij de TV-box zit is toch 4K-gecertificeerd? Niet?
ik zat in de testgroep van de tv box en had dit ook, stond bij mij ook ingesteld op 4k. Gemeld aan telenet toen en antwoord was: zet de resolutie op automatisch zo kiest hij altijd de beste kwaliteit. Bij netflix gaat hij dan automatisch naar 4k indien premium abo. sindsdien geen problemen mee gehad.
Hier ook gehad.
Enige oplossing was op automatisch zetten. Beetje jammer wel...