24759
netweters
|
152481
antwoorden
|
20713
vragen
|
Is het bij de nieuwe tv-box nog mogelijk om ondertitels te hebben zonder zwarte band op de achtergrond ?
Indien ja : hoe ga ik hiervoor te werk? Het lukt me niet om die zwarte band te doen verdwijnen.
Ooit heeft men hier op de netweters uitgelegd hoe dat moest.
Ik heb dat nooit klaargespeeld en heb dus wel wat twijfels.
Maar heb je het hier over ondertitels of teletext?
Als je tijdens het kijken op het knopje met de 3 puntjes drukt kan je ONDERTITELS of TELETEKST kiezen. Opgelet! Deze 2 opties zijn niet altijd beschikbaar.
Ondertitels: je kan aan de zwarte balk niets doen....
Teletekst: hier kan je de ondertitels opvragen via de welbekende 888. Bij deze ondertitels kan je de zwarte balk laten verdwijnen door meerdere keren op OK te drukken.(de balk wordt telkens minder zwart en dus meer transparant).
Bedankt voor de verduidelijking. 👍 Zou wel mooi zijn mocht men dit kunnen verbeteren in één van de volgende updates.
@Ex-Netweter@KoenBrugge
Dit werkt wel alleen maar als je teletext hebt aangezet met de contextknop.
Als je in instellingen ondertiteling voor slechthorenden hebt geselecteerd werkt het niet. Je moet dan nog met de contextknop teletext inschakelen om succes te hebben.
Lukt daarom voorlopig (?) alleen bij rechtstreeks kijken, niet bij opnames !! Best spijtig
Op bv Nederlandse zenders NPO, NPO en NPO kan de zwarte achtergrond weg gedaan worden.
Selecteer daar op teletekst 888. De achtergrond van de ondertiteling is zwart. Klik nu enkele keren op de "OK" knop. De achtergrond word na elke klik lichter tot de achtergrond uiteindelijk is verdwenen.