Beantwoorden
Fjoerie
Freshman Beetjesweter
It's your eighth party! It's your fifth party! Pageturner! It's your fourth party!

Oplossingen gezocht voor radio via TV-box via IP

Heeft er iemand weet van een deftige oplossing om radio te kunnen beluisteren via een analoge versterker zonder dat de TV aan moet blijven staan?

Die nieuwe TV Box IP heeft geen enkele audio uitgang meer (naast de HDMI die naar TV moet) èn geen scherm waar je kan zien welke post geselecteerd staat.

Ik heb gisteren de switch gemaakt van digicorder naar TV box IP voor mijn ouders, maar die mensen zijn nu gigantisch gefrustreerd omdat ze geen radio meer kunnen luisteren via de boxen in hun huis (wat ze van 's morgens tot 's avonds deden tot de TV aan ging).

Bovendien lijkt er ook geen programmagids meer te zijn voor radio posten gezien dat nu op een andere plaats staat ipv in de lijst van TV zenders. (ik heb 'm toch niet gevonden)

Voorlopig gebruiken ze weer een oude, draagbare radio.

Voor mijn ouders is dit een enorme achteruitgang in dienstverlening en gebruiksvriendelijkheid.

Ideeën voor deftige oplossingen zijn dus meer dan welkom! Ideaal is er dus iets met een schermpje dat de post kan weergeven en dat kan aangesloten worden op de analoge versterker. Radio ontvangst is niet optimaal waar ze wonen, dus zou via kabel/internet moeten gaan.

Alvast bedankt!

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Oplossingen gezocht voor radio via TV Box IP

15 reacties
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Oplossingen gezocht voor radio via TV-box via IP

Ik durf niet zomaar DAB+ aan te raden. Je riskeert al vlug slechte ontvangst te hebben in huis. Je kan dat verbeteren door een binnen antenne dicht tegen een raam of een buitenantenne.

Je kan ook luisteren via apps zoals de apps van de zenders zelf of iets als TuneIn