24747
netweters
|
152259
antwoorden
|
20683
vragen
|
Sinds enkele weken, na verhuis, nieuwe TV Box in gebruik genomen, maar nog steeds geen mogelijkheid om programma's op te nemen, zie foto. Die melding verschijnt wanneer de opname-knop op de afstandsbediening wordt ingedrukt. Ook via browser op Telenet.tv ontbreekt elke mogelijkheid om opnames te doen. Voordien gebruik gemaakt van Digicorder.
Diagnose interactiviteit uitgevoerd en is in orde.
Al 2x helpdesk gecontacteerd, maar nog steeds geen oplossing voor dit opnemen probleem.
melding bij opname-knop afstandsbediening
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: opname functie niet beschikbaar in TV Box en Telenet.tv
Opgelost! Ga naar oplossing.
@KLE er lijkt mij dan iets niet correct geactiveerd/geprovisioneerd te zijn voor jou bij de ingebruikname van de TV-box. Hebben ze bij de klantendienst geen dossier voor je opgemaakt om dit uit te zoeken?
Wat zie je trouwens staan wanneer je naar een programma in de TV-gids gaat en dan de informatie van dat programma opent (via OK)? Zie je dan ook geen mogelijkheid om op 'Opnemen' te duwen? Indien ja, zie je hetzelfde scherm als je er dan voor kiest?
geen opname optie
geen opname
Telenet.tv app programma detail geen opname
Telenet.tv app TV-gids geen opname
Zonet nog maar eens een half uur wachten op telefonische helpdesk. Er werd dan een volledige reset van de TV Box uitgevoerd, waarbij je gedurende 20 minuten van de box en afstandbediening moet afblijven.
Nu een dik half uur later is de situatie nog steeds het zelfde, dus geen opname functie.
Zucht ... 😴
Ondertussen op WhatsApp, maar bijna 2 weken later nog geen oplossing.
@KLE erg vervelend dat het al zo lang aansleept. Hopelijk wordt je dossier snel opgepikt door de collega's achterliggend, aangezien je toch al een hele tijd zonder opnamemogelijkheden zit. Probeer het zeker dagelijks eens om te zien of er vooruitgang op te merken is.
@Suzy wel gek, want net na jouw bericht ontvingen we onderstaande e-mail
Na ontvangst van de e-mail voor zelf-installatie (wat niet klopt, want Telenet-technieker was ter plaatse geweest op 6 januari 2023) hebben we de opname opnieuw geprobeerd.
De optie voor opname was plotseling zichtbaar in het menu, maar functioneerde nog niet. Terugkijk-tv werkte ook niet meer. Zie foutmeldingen hieronder. Herstarten van de TV-box bracht geen oplossing. Vervolgens ook modem (en TV-box) uitgeschakeld. Modem opnieuw gestart, 5 minuten wachten en dan TV-box gestart. Eureka, geen foutmeldingen meer.
Afgezien van de e-mail voor zelf-installatie is er na 3 maart 2023 geen enkel contact meer geweest van Telenet. Je moet dus zelf maar raden wat je daarmee aanvangt.
Ook over enige compensatie blijft het voorlopig muisstil. De nieuwe Telenet-TV-ervaring? Van 6 januari tot 16 maart geen opnames met de TV-box. Benieuwd naar de volgende factuur.
compensatie moet je aanvragen als je niets vraagt dan is er geen
@KLE ik begrijp uit je bericht dat de situatie ondertussen is opgelost, maar dat je inderdaad lange tijd zonder deze tv-functionaliteiten gezeten hebben. Daarom zou ik net als @luc55 je willen aanraden contact op te nemen met Telenet met een vraag ter compensatie. We kunnen klantendossiers niet via hier behandelen, want we hebben er geen toegang toe vanuit De Netweters.