24752
netweters
|
152358
antwoorden
|
20693
vragen
|
Beste
paar weken al heb ik problemen met mijn opnames en terugkijk tv
hij hapert enkele seconden, het geluid valt enkele seconden weg, en hij stopt en dan komt er (aan het bufferen) op het scherm
live tv werkt perfect, ook mijn wifi werkt perfect
heb de recentste modem OPPO 5G CPE T1aµ
en twee wifi boosters van telenet
nu had ik dit gemeld aan telenet, ik ben om een nieuwe tvbox en afstandsbediening geweest
alles perfect geïnstalleerd, maar gisteravond bij mijn opnames : terug idem haperen, stoppen en bufferen
iemand raad?
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: opnames en terugkijk tv haperen
Welke modem van Telenet gebruik je OPPO 5G CPE T1aµ
OPPO 5G CPE T1aµ
Wist niet dat Telenet de OPPO 5G CPE T1aµ router leverde.
Best neem je contact op met Telenet klantendienst 015.66 66 66
Hoe is je TV-box gekoppeld aan het internet?
Wifi, Power-lines (Wifi Boosters), UTP-kabel?
Zeker geen Wifi gebruiken om je TV-box te koppelen!
met kabel
@Hans deze modem zegt mij niets, dus lijkt me niet de modem van Telenet te zijn. Mogelijks is het zelf bijgeplaatst?
Kan je eens even kijken in dit overzicht welke modem je effectief hebt?
sorry het is die modem
gisteren was het probleem nog erger
ik keek naar opnames van dertigers, haperen, bufferen en nu zelfs volledig stilstaan zodat ik moet weggaan uit mijn opnames en terug moet verder kijken
Je kan best opnames en Terugkijk TV eens testen met je TV-box met netwerkkabel (UTP) rechtstreeks op de Telenet-modem aangesloten.
Mogelijks is je Wifi-netwerk onvoldoende stabiel en snel om opnames naar je TV-box te streamen. Twee wifiboosters én Wifi op de Telenet-modem lijkt me ook van het goede te veel. Hoe meer Wifi-zenders dicht op elkaar, hoe meer die elkaar storen.
Dus maak een testopstelling die volledig bekabeld werkt en waarvan je 100% zeker bent dat je TV-box niet met Wifi verbonden is.
Lees de handleiding nog eens na wanneer je niet zeker bent hoe je de TV-box volledig bekabeld aansluit: https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/guide/telenet-tv-box-installeren
ik heb een nieuwe tv box van zaterdag, dus daar kan het niet aan liggen
de instelling zit zo
de modem zit onder de trap, 15 meter van de tv
aan de tv staat een wifi booster
en op het 1e verdiep heb ik een wifibooster
en mijn wifi werkt perfect, zelfs thuiswerk met 2 personen lukt prima,
live tv kijken is ook geen probleem
is enkel bij opnames en terugkijk
zou ik een nieuwe modem nodig hebben?
Live TV werkt via coaxkabel (DVB-C).
Opnames en Terugkijk TV werken via de Telenet-modem aangezien deze video vanaf een Telenet-server in de cloud wordt gestreamd.
"Wifi werkt perfect" is een uitspraak waarop ik niet kan vertrouwen. Perfect wil zeggen dat je de snelheidspecificaties van je abonnement op elk moment van de dag op elke plaats in je huis haalt. Dus dan moet je enkele snelheidstests kunnen doen op de TV-box. Of met een smartphone of laptop naast de TV-box.
Test eens met een netwerkkabel tussen de Telenet-modem en TV-box, zonder gebruik van Wifi, dat is een methode om eventuele Wifi-problemen uit te sluiten.
Ander advies kan ik niet geven.
Ruil je CH8568LG naar een CV8560E gratis om in een Telenet center.
De CH8568E met Wifi heb je helemaal niet nodig omdat je werkt met een eigen router OPPO 5G CPE T1aµ
Zou wel eens perfect kunnen werken,achter de CV8560E.
Hoe is je TV-box gekoppeld aan het internet heb ik al gevraagd?
Jij zegt met een UTP (netwerk) kabel. Rechtstreeks aan de HGW (modem/router)?
Je TV-box staat 15 meter van de HGW. Wat zit daar dan nog tussen? (Switch...?)
Waarom vermeldt je de Wifi en de Wifi-boosters????
Ik gaan niet goed volgen....
Best
ik ben niet zo goed in alle die verbindingen, jullie vragen zijn te technisch voor mij.....
ik heb gisteren naar telenet gebeld, er zou iets mis zijn met de modem
er komt iemand van telenet 18e om na te zien, gratis
toch bedankt voor de info en raad die jullie gaven ,)