Beantwoorden
Magic
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail? Leesbeest! Goed gevonden!

Streamen op 3 schermen tegelijk onmogelijk op TV-app

Beste...

Al maanden kan ik plots geen telenet tv meer kijken op 3 schermen... jawel 3.

SITUATIE :

Ik heb een game pc met 3 schermen.

Soms kijk ik naar 3 programma's tegelijk bv.. F1, Veldrijden en Engels voetbal.

Dit heeft steeds gewerkt.. tot een maand of 3 geleden..

Plots krijg ik het "u hebt het maximaal aantal schermen bereikt" bericht.

Ik heb in princiepe recht op 4 schermen. ik test dit op meerdere pc's of verschillende browsers.. steeds met zelfde resultaat.

Ook 1 scherm op verschillende toestellen geeft me bij openen 3de scherm de bekende zin "u hebt het maximaal aantal schermen bereikt"

Ondertussen ben ik al weken met TELENET ServiceDesk bezig, maar nog steeds geen oplossing.

Een week geleden heb ik dan eindelijk iemand van 2 de lijn te pakken gekregen maar ook die vind geen oplossing.

Plots is het deze week windstil... niks.. nada.. geen reactie, geen terug melding niets...

 

Ben ik dan genoodzaakt om telenet in gebreke te stellen vermits ik niet de service krijg waarvoor ik betaal ?

IK BEN HET GRONDIG BEU AAN HET WORDEN...

Ben telent klant van het eerste uur...maar denk niet van het laatste...

 

Groetjes

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: AL MAANDEN GEEN DEFTIGE TELENET TV...

0 Likes
58 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Streamen op 3 schermen tegelijk onmogelijk op TV-app


@Magic  schreef:

Plots krijg ik het "u hebt het maximaal aantal schermen bereikt" bericht.

Ik heb in princiepe recht op 4 schermen.


Kan je dat eens wat verder uitleggen (ik bedoel van waar het "recht" komt om 4 schermen tegelijk te kijken?)

 


@Magic  schreef:

Ben ik dan genoodzaakt om telenet in gebreke te stellen vermits ik niet de service krijg waarvoor ik betaal ?

Ben telent klant van het eerste uur...maar denk niet van het laatste...


Neen, je bent NIETS genoodzaakt 🤔.

  • ofwel blijf je bij Telenet, en neem je bepaalde frustraties erbij.
  • ofwel ben je niet tevreden meer van Telenet, en ga je op een ander.

Niemand is "genoodzaakt" om bij Telenet klant te blijven, toch?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Streamen op 3 schermen tegelijk onmogelijk op TV-app

@flip1953 

Ik ga niets in de plaats zeggen van @Magic , maar mijn interpretatie is:

1. Het kabel abonnement geeft je het recht om op 4 (tv-)schermen te kijken. Dat dat zo op de webpagina's van Telenet, zoek het maar gerust zelf op.

2. Telenet heeft een monopolie op 'echte' tv. Hiermee bedoel ik TV ontvangen met naar keuze: DVB-T, DVB-C, DVB-S. Dit zijn de enige signalen die je met elk toestel die één van deze drie norman ondersteunt kan ontvangen. Proximus is geen echt tv-signaal, dat is streaming ook al wordt hiervoor de benaming ip-tv gebruikt. Voor streaming heb je enkel een monitor nodig en een setop box. Ja, Telenet heeft het ook supergraag dat je een settop box van Telenet gebruikt, zo graag zelfs dat het soms zeer moeilijk is om aan de dwang te weerstaan. Er is ooit een korte periode geweest dat er op minstend één bepaalde plaats keuze was tussen twee providers. Wat is dan de oplossing, de ene eeet dan de andere op (of om in ondernemingstermen: fusie).

 

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Streamen op 3 schermen tegelijk onmogelijk op TV-app


@janne_man  schreef:

@flip1953 

Ik ga niets in de plaats zeggen van @Magic , maar mijn interpretatie is:

1. Het kabel abonnement geeft je het recht om op 4 (tv-)schermen te kijken. Dat dat zo op de webpagina's van Telenet, zoek het maar gerust zelf op.


Dat is waar, dat gaat over coax (= kabelabonnement), en je mag theoretisch 4 TV toestellen aansluiten op de coax (daarvoor heeft de NIU ook TV 4 poorten). Dat zijn dan 4 TV-Boxen, of 4 CI-modules, of een combinatie.

En zoals je weet kan er veel meer aansluiten met de nodige versterkers.

Maar dat gaat over DVB-C, en niet over streamen!


@janne_man  schreef:

@flip1953 

2. Telenet heeft een monopolie op 'echte' tv. Hiermee bedoel ik TV ontvangen met naar keuze: DVB-T, DVB-C, DVB-S. Dit zijn de enige signalen die je met elk toestel die één van deze drie norman ondersteunt kan ontvangen. Proximus is geen echt tv-signaal, dat is streaming ook al wordt hiervoor de benaming ip-tv gebruikt. Voor streaming heb je enkel een monitor nodig en een setop box. Ja, Telenet heeft het ook supergraag dat je een settop box van Telenet gebruikt, zo graag zelfs dat het soms zeer moeilijk is om aan de dwang te weerstaan. 


Geen idee wat he hier allemaal wil zeggen, en wat dit te maken heeft met de vraag van de TS.

Trouwens, "echte TV" zoals jij dat noemt (DVB-C), gaat er op termijn toch uit hoor, Telenet is ook bezig met de transitie van coax naar FTTH ...

 

Om terug te komen op de vraag van @Magic op hoeveel schermen jij tegelijk kan kijken (= aantal streams). Dat hangt af van je abonnement:

Met hoeveel kan je tegelijk tv-kijken? (telenet.be)

Dus als je One(Up) hebt met 2 mobiele nummers, heb je recht op 3 schermen (streams).

Geen idee waarom @Magic denkt dat hij recht heeft op vier (maar wij weten niet welk abbo hij heeft).

0 Likes
Magic
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Follow the reader, reader! Vernieuwde Telenet Webmail? Leesbeest! Goed gevonden!

Streamen op 3 schermen tegelijk onmogelijk op TV-app

@flip1953 

 

gij zit nog vast in de coax tijd gij...

lees op de site..;

ik heb een one plus met 3 abo's en dus recht op 4 schermen

 

Aantal streamz

Je kijkt tegelijk op maximaal...  

  • 2 schermen als je ONE(up) met 1 mobiel nummer hebt
  • 3 schermen als je ONE(up) met 2 mobiele nummers hebt
  • 4 schermen als je ONE(up) met 3 mobiele nummers hebt
  • 5 schermen als je ONE(up) met 4 of 5 mobiele nummers hebt

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/beperkingen-bij-kijken-via-yelo-play-app-yeloplaybe.headle...

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Streamen op 3 schermen tegelijk onmogelijk op TV-app


@Magic  schreef:

@flip1953 

gij zit nog vast in de coax tijd gij...

lees op de site..;

ik heb een one plus met 3 abo's en dus recht op 4 schermen


Ik niet, mijn antwoord was op de post van @janne_man 😁

Dat was de site die waar ik ook naar verwees in mijn post, vandaar mijn vraag welk abbo je hebt (gezien het aantal streams afhangt van je abbo).

0 Likes
Leneke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
De kop is eraf!

Streamen op 3 schermen tegelijk onmogelijk op TV-app

Mag ik vragen of je reeds een oplossing gevonden hebt?

Ook hier doet zich dat voor, we kijken op 2 schermen en hebben vaak dezelfde melding, dat we de maximum bereikt hebben. Wij hebben een Oneup met 5 nummers....

0 Likes
rudi1962
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
De vlam zit erin. Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Streamen op 3 schermen tegelijk onmogelijk op TV-app

Wat ik niet snap is waarom het gelinkt is aan het aantal telefoonnummer je in gebruik hebt?

Wij hebben hier whoppa als abbonement, en ik weet voor we de nieuwe tv-box hadden konden we meer schermen gebruiken dan nu, hoe komt dat dan?

 

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Streamen op 3 schermen tegelijk onmogelijk op TV-app

@rudi1962 

Raar, want als je bv een smart tv, mediabox, pc, laptop en tablet hebt zonder 4g en deze toestellen bedraad of via wifi gebruikt heb je ook geen telefoonnr en dat werkt.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
rudi1962
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
De vlam zit erin. Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Streamen op 3 schermen tegelijk onmogelijk op TV-app

Wel, wat we vroeger soms deden en nu niet meer lukt is tablets bij opzetten bv om voetbal, darts en of F1 , wielrennen te volgen, krijgen we nu de 
melding dat er teveel schermen open zijn, na meer te lezen en te proberen te begrijpen is het dat zenders in groepen verdeeld zijn en je maar met 2 max
naar één en dezelfde groep kan kijken ?

Misschien zie/lees ik dit compleet verkeerd.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Streamen op 3 schermen tegelijk onmogelijk op TV-app

Vroeger kon je maximaal 5 toestellen registreren

nu niet meer bij ONE(up) kijken ze naar de telefoon nr zoals ze hierboven zeggen klopt het

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Streamen op 3 schermen tegelijk onmogelijk op TV-app

@luc55 

Hierboven zeide ze als je met leer dan 2 naar zelfste programma wil kijken. Ik heb nergens melding/bericht/email gehad dat je 5scherlen kan bedienen met alleen maar als je 5 telefoon nrs hebt.

Iemand van de kraks ofzo dat hier meer over weet? @patrick37 @StefaanH @janne_man  @igvfer ?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Streamen op 3 schermen tegelijk onmogelijk op TV-app

@DeLLiAnO en @luc55 

Er is hier wel enige verwarring gebeurd. De ene spreekt over maximaal geregistreerde toestellen en de andere over maximaal simultaan geconnecteerde toestellen.

Het is dus zo dat je maximaal 5 toestellen tegelijkertijd geregistreerd kan hebben, ongeacht uw abo. Dat is tegenwoordig geen issue meer aangezien er, wanneer er een 6de toestel geregistreerd wordt, het oudste automatisch geschrapt wordt. Bovendien merk je dat zelfs meestal niet eens.

Dat was vroeger niet het geval. Je kon een toestel pas schrappen na een zekere tijd en dan pas een nieuw toevoegen.

Een totaal andere zaak is dus het aantal simultaan aangelogde toestellen. Dat aantal verschilt naargelang uw abo.

 

EDIT: voor zover ik het weet is dat dus niet gelinkt aan een gsm nummer. Mijn PC telt ook mee en die heeft geen Tf nummer ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Streamen op 3 schermen tegelijk onmogelijk op TV-app

@StefaanH Het aantal schermen die je tegelijk kan bekijken word bepaald door het aantal gsm's.

1 gsm is 2 schermen,2 gsm's is 3 schermen

Maar het systeem werkt sinds die it problemen ook niet goed. Met een one4 kon ik maar 1 scherm tegelijk bekijken

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Streamen op 3 schermen tegelijk onmogelijk op TV-app

@StefaanH @Christof75 

Alvast bedankt voor de verduidelijking.

Dus er is bv een kans laat ons stellen, 2 ouders (2gsms) pakt bv 3kinderen die elks tablet of tvke hebben op slaapkamer. Dan kunnen op 5 personen er maar 2 tegelijk zien volgens de stelregels van jou @Christof75 ?

Als dat zo zou zijn, moeten ze wel geen reclame maken dat je tot 5 schermen tv kan kijken. 

Kan hier een officieel bericht/info van gegeven worden door @Moderator @Suzy ?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes