Beantwoorden
Raspberrian
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Google Chromecast 4k Telenet TV app problemen

Ik heb onlangs de nieuwe Google Chromecast met afstandsbediening gekocht. Daarop heb ik de Telenet TV app geïnstalleerd.
Dit werkt op zich prima, maar niet volledig vlekkeloos.
Met momenten valt het beeld weg en word het zwart. Door op 'back' te drukken en het kanaal terug te openen is het probleem weg. Maar niet ideaal als je iets aan het volgen bent.
Ook krijg ik op random momenten plots een buffer spinner in beeld. Na enkele seconden is dit ook weg.
Ik vind alleen in de app geen instelling om het bufferen/kwaliteit aan te passen. Enkel de mogelijkheid om de netwerk snelheid te testen en volgens die test is het netwerk uitstekend.

0 Likes
17 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Google Chromecast 4k Telenet TV app problemen

@Raspberrian heb je de netwerk kwaliteit al getest op de plaats van je chromecast ? 

Volgens mij heb je te weinig wifi bereik zodat de chromecast moet bufferen.

Ikzelf heb ook deze chromecast en heb hier geen probleem mee. 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Raspberrian
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Google Chromecast 4k Telenet TV app problemen

@kristofDW Modem test gedaan en bereik is goed volgens de Chromecast. Ik gebruik alleen het Telenet modem niet als mijn access point. Maar heb onlangs wat instellingen voor de wifi aangepast en het het probleem lijkt nu weg te zijn. Ik laat de post nog even open tot ik zeker ben dat het probleem weg is

Merci alvast om mee te denken

0 Likes
Raspberrian
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Google Chromecast 4k Telenet TV app problemen

Ok, dit is nu echt bizar.

Verleden week de originele stekker met UTP aansluiting ontvangen van Google. 
Zelfs via een bekabelde verbinding buffert de Telenet TV app. Soms 2x achter elkaar.
Test gedaan en alles zou in orde zijn volgens de Telenet TV app. Ik heb zelfs de beeld kwaliteit verlaagt zonder succes. Maar ik heb een 4k TV dus ik kijk liever 4k.
Het jammere van de Telenet modem is dat je echt niks kan aanpassen buiten port forwarding.
Heeft er iemand een oplossing?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Google Chromecast 4k Telenet TV app problemen

@Raspberrian Eerste waar ik dan aan denk is, heb je al eens je WiFi kanaal veranderd ???

en de modem al eens herstart van Telenet, of werk je via een eigen router of een electriciteits WiFi punt (kan even niet op de juiste naam komen).????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Google Chromecast 4k Telenet TV app problemen

@Master-Magic 

Je bedoelt waarschijnlijk een (WiFi) Powerline, niet?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Google Chromecast 4k Telenet TV app problemen

@StefaanH Idd 😉 met al die afkortingen en namen, een mens vergeet al eens iets.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Raspberrian
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Google Chromecast 4k Telenet TV app problemen

@Master-Magic en @StefaanH,

Ik gebruik geen powerline, maar de officiele adapter van Google, maar dan die met UTP aansluiting. 

https://store.google.com/product/chromecast_ethernet_adapter_gen_2?hl=nl

De UTP kabel zit direct aangesloten op de modem van Telenet. 

Alle apps Disney+, Netflix en YouTube op mijn Chromecast werken zonder ook zonder maar een keer te bufferen, enkel de TV app van Telenet doet dit. Dus in mijn ogen is het de TV app die de stream niet kan bij houden

0 Likes
Raspberrian
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Google Chromecast 4k Telenet TV app problemen

Mijn Google Chromecast beschikt nu over de officiële Google stekker met UTP aansluiting. Dus dan verwacht je dat de snelheid sneller en stabieler is dan WIFI.
De Telenet TV heeft recent een update gehad.
Maar ook nu met deze aanpassingen is er op een bepaald moment dat het beeld even hangt met de onderbalk en dan na enkele seconden verder speelt. Ik heb het idee dat de Telenet TV app op dat moment zijn volledige cache leeg haalt in plaats dit geleidelijk tijdens het streamen te doen zoals de andere streaming apps dit doen. De Telenet TV app is al serieus verbeterd maar dit zou nog gefinetuned moeten worden door de developers van de app.

0 Likes
Raspberrian
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Google Chromecast 4k Telenet TV app problemen

Probleem is weg na laatste updates

rainbowniagara
Freshman Weetjesweter
Berichten: 31
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Google Chromecast 4k Telenet TV app problemen

Hoi, mijn vraag heeft hiermee onrechtstreeks te maken. Ik zou ook een google chromecast willen kopen, maar zie het verschil niet helemaal tussen een chrome cast versie 3 en 4K. Ik heb een TV van 15 jaar oud (dus geen 4k), wel een tweede HDMI poort. Ik zou de TV app van Telenet willen gebruiken (als het mogelijk is), youtube filmpjes en eventueel (als dit mogelijk is) foto's op mijn google account. Welke chromecast zou ik mij dan best aanschaffen? Ik heb een powerline adapter voor de TV (staat boven) en de modem staat beneden. Ik heb wel af en toe problemen met de verbinding en dan moet ik de powerline uit de stekker trekken en terug insteken zodat er terug connectie is. Waarschijnlijk is het signaal niet sterk genoeg om van beneden de modem naar boven te gaan.  Bedankt alvast voor de tips

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Google Chromecast 4k Telenet TV app problemen

Op dit moment vind ik de 4k beter tegen de gewone hd model

Af en toe een kleine hapering op hd model  de 4k heeft een beetje meer geheugen

Op de 4k staat nu de laatste android niet op op de hd wel  maar er komt een update er aan

Verbinding geen klachten voor wifi

De powerline adapter zijn niet beste toestellen om een verbinding te maken

 

0 Likes
rainbowniagara
Freshman Weetjesweter
Berichten: 31
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Google Chromecast 4k Telenet TV app problemen

Bedankt voor de tips.

Ik zag vanmorgen een promotie voor de 4k staan en heb deze direct gekocht. Ben benieuwd nu

0 Likes
ElJimador08
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf! Hi there!

Google Chromecast 4k Telenet TV app problemen

Bij mij vragen ze praktisch elke dag om opnieuw aan te melden op de telenet app via chromcast 4k..nog iemand dit probleem? Hoe zou dit verholpen kunnen worden? Is echt lastig constant qr code scannen en code intypen..

0 Likes
NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

Google Chromecast 4k Telenet TV app problemen

Is een bekend probleem sinds 2 maand of meer dat je opnieuw moet aanmelden, maar Telenet doesn't Care! 

0 Likes