Beantwoorden
BartDG
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Overstappen naar TV-Box

Beste allen,


Ik heb momenteel een AD2200 digicorder. Ik vind dat ding nogal lomp. Gisteren heb ik eindelijk een nieuwe TV gekocht en die ook voor het eerst aan de muur bevestigd. Nu zit ik wat geambeteerd met die grote digicorder, die ik quasi toch nooit gebruik (sinds Netflix). Het ideaal zou voor mij zijn dat Telenet een streaming-only abonnement beschikbaar zou maken voor een bedrag per maand en als ik dan eens TV zou kijken ik gewoon TV zou kunnen streamen. Maar dat gaat (of beter : bestaat) dus (nog?) niet. Er is wel Yugo, maar ik ben niet geïnteresseerd in GSM abbo's van Telenet omdat ik dat via mijn werk heb.


Mijn vader heeft ondertussen zo'n TV-Box en dat vond ik op zich wel een oplossing : een stuk kleiner, dus makkelijker weg te werken achter de TV die aan muur hangt. Blijkbaar toch een probleem: ik heb geen "witte modem". Ik heb een gewone Docsis 3.0 modem zonder ingebouwde WiFi - model: CV7160E. (dat is dus zo eentje dat je niet via "mijn telenet" kan beheren - dat hoeft voor mij ook niet: ik beheer zelf mijn eigen netwerk wel en dat is nog nooit een probleem geweest).


Men beweert nu dat, omdat ik geen zo'n witte modem hebt, dat ik geen TV-Box kan gebruiken. Is dat effectief zo? Ik heb eens op de website gekeken bij Telenet, en blijkbaar zijn er ondertussen ook alweer nieuwe modems ter beschikking. De CV8560E lijkt mij wel een interessant model omdat dat een Docsis 3.1 model is en ik wellicht in de nabije toekomst zo'n gigabit speedboost zou vragen.

Mijn vragen zijn dus:

1) klopt dat, dat ik met mijn huidige modem geen TV-Box kan gebruiken?

2) als ik dan toch een nieuwe modem nodig heb, is de CV8560E al ter beschikking?

3) werkt de TV box dan wel met de CV8560E?


Bedankt!

 
 
 
 
 
0 Likes
34 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Overstappen naar TV-Box

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Overstappen naar TV-Box

@Cos_95 Over het derde model in de lijst die je kan terugvinden op onderstaande link. 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/wireless-modems-van-telenet. 

De CV8560E, volgens de specificaties is dit ook een docsis 3.1 model. 

 

Cos_95
Freshman Meerweter
Berichten: 71
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Overstappen naar TV-Box

@robatoras 

 

Ja ik weet welke modems er zijn, maar toch bedankt, eerder sprak hij over de CV8560 QE all in one.  Vandaar was ik even niet mee welke modem hij juist verwees aangezien de cv8560E (inderdaad docsis 3.1) toch al maanden in de shops te verkrijgen zou moeten zijn... dit is toch gewoon de modem/router zonder ingebouwde wifi met mac brigde optie?

 

@fieldoxide 

De enige nieuwe all in one is de ch8568lg. En die wordt zoals suzy zei enkel door techniekers gezet op dit moment.

fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Overstappen naar TV-Box

@Cos_95 Ik dacht dat die CV8560 (docsis 3.1) de opvolger was van mijn huidige CH7465LG-TN. (docsis 3.0). 

Maar blijkbaar is dat niet het geval. Nu is het voor mij duidelijk. 

BartDG
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Overstappen naar TV-Box

Update : Ik kwam afgelopen weekend thuis en moest vaststellen dat mijn CV7160E modem de geest had gegeven.  Deed niets meer, compleet dood.  Gisteren dus een dagje geen internet, maar deze morgen gebeld naar Telenet en vrij gemakkelijk kunnen bekomen dat ik een nieuwe modem mocht gaan ophalen in een Telenet shop.  En ze hadden zelfs CV8560E modellen!

 

Ik er dus mee naar  huis, en de installatie was vrij pijnloos : alle kabeltjes er op aangesloten en een kwartiertje later was hij up en running.  Ik moest dan enkel nog het MAC adres van mijn Unifi Gateway ingeven bij "mijn telenet", maar dat was ook heel simpel om te doen.  Alles werkt prima, ik ben er echt heel tevreden mee.

 

Bijkomend voordeel : deze modem heeft een ingebouwde 4-poorts switch.  Dat betekent dat ik eindelijk dat el-cheapo switchje van tussen mijn setup kan halen en ook geen moeite ga moeten doen om dit op te lossen met een VLAN setup in mijn Unifi netwerk.  Gewoon 1 netwerk kabeltje naar de Unifi gateway, en 1 andere netwerk kabeltje naar de Digicorder.  Klaar.  En dan heb ik nog 1 (wel, 2 eigenlijk ;)) ethernet poort over om rechtstreeks aan de modem wat aan troubleshooten te kunnen doen mocht dat ooit nodig te zijn.  Perfect dus!

 

De modem heeft ook een WAN poort, maar ik heb geen idee waar die goed voor is. Staat ook niet gedocumenteerd in de handleiding.  Kan je (voorlopig?) niets mee doen denk ik.

 

Overmorgen ga ik dan nu mijn Digicorder gaan inruilen voor een TV Box, dan is dat ook meteen opgelost.  Ik ben super content met hoe dit is uitgedraaid! Was echt een geluk bij een ongeluk. 🙂