Beantwoorden
JVR1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Problemen regeling geluid tv box

Het afspelen van het geluid staat op de tv box ingesteld via “versterker” (homecinema).

Het komt regelmatig voor dat die instelling vanzelf naar “geluid via tv” springt .

We moeten dan telkens de instelling wijzigen via het instelprogramma , en af en toe moet de homecinema terug gekoppeld worden aan de tv box.

Iemand een oplossing voor dit probleem ?

0 Likes
8 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen regeling geluid tv box

@JVR1  hoe heb je je homecinema systeem aangesloten ? Ik heb alles aangesloten met een optische kabel er tussen. Tv - Sonos beam ( aangesloten dus met optische kabel ) en dan de rest via wifi van de sonos boxen. Tv geluid staat uit en de tv box is dus ingesteld op het Sonos systeem. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JVR1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Problemen regeling geluid tv box

Dag Patrick

 

Bedankt voor je reactie

Bij mij zijn de aansluitingen via HDMI.

Dat werkt goed , vraag blijft waarom de instellingen uit zichzelf veranderen ( geluid regelen  via homecinema springt vanzelf op geluid regelen via tv...) 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen regeling geluid tv box

@JVR1  dat kan aan je tv liggen. Je kan altijd eens kijken of er een bepaalde update beschikbaar is voor je tv. Ik heb bij de instellingen het geluid op uit gezet. Dat is dus echt in de instellingen zelf en niet met de volume knop zachter gezet. 

Heb je een optie om daar een optische kabel tussen te plaatsen? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Tonyvh
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Say what?! On a roll... De 3 wijzen! Tien op tien!

Problemen regeling geluid tv box

Heb hier net hetzelfde voor met mijn samsung soundbar gekoppeld via hdmi en via optische kabel (optisch gebruikt als ik stream via chromecast).
Onlangs een update gedaan van mijn philips tv en dan ging het een tijdje weer beter.  Nu is het echter terug kommer en kwel, verspringt de istelling op de tv-box regelmatig

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen regeling geluid tv box

@Tonyvh  ik heb geen problemen dus de kans is klein dat het de tv box is. Tenzij jullie nog niet de update zouden hebben ontvangen echter die kans acht ik ook klein.

Wat je eens kan proberen is je Soundsysteem helemaal opnieuw koppelen met de tv box. Dus nu alles van elkaar los koppelen en dan opnieuw alles met elkaar verbinden. Dat kan soms eens helpen om dergelijke op te lossen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JVR1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Problemen regeling geluid tv box

@patrick37 
Update van tv is ok .Heb geen optische kabel om te proberen . . 
Loskoppelen en terug aansluiten heb ik deze namiddag gedaan , voorlopig werkt alles zoals het hoort . .

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen regeling geluid tv box

@JVR1  oke dan is het toch al een soort van oplossing. Moest je de kans hebben en krijgen bestel of koop een optische kabel die van de tv naar de soundbar kan en gaat. Dan heb je een stabielere verbinding. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Problemen regeling geluid tv box

Als je hdmi gebruikt op je tv kies je best de hdmi aansluiting met ARC. Dit help ook om gemakkelijk je audio te regelen. Dit zou moeten verhelpen dat het overschakelt naar tv.

Succes! 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.