Beantwoorden
Noelamoke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Radio luisteren op versterker via TV-box?

Ik heb nog steeds drops bij luisteren radio via digicorder naar versterker.

Een oplossing komt er niet uit, telenet gebeld, telenetwinkel gebeld, alle mogelijkheden geprobeerd niks helpt (in-uitschakelen, kabels vervangen..)

Een technieker is langs geweest en stelde voor om de digicorder te vervangen.

Ik opteer misschien voor tv-box maar heb enkel tulpaansluitingen op versterker en tv-box heeft enkel optische aansluiting (geen tulp en/of jack meer).

Hoe kan ik nu best radio luisteren via tv-box, want een kabel jack/optisch bestaat niet, je moet een switch gebruiken, geeft dit dan geen kwaliteitsverlies ?

0 Likes
33 reacties
Ex-Netweter
 

Radio luisteren op versterker via TV-box?

@Noelamoke die NIU zou wel eens de dader kunnen zijn, hem laten vervangen door de technieker dat mag u normaal geen geld kosten. ik heb dat een jaar of 15 geleden gehad. mijn internet viel toen altijd maar weg en telkens ik naar de klantendienst belde was het natuurlijk normaal maar ze konden wel zien dat er wat mis was (veel uitval van de modem). de technieker 2 maal langsgeweest en alles normaal. bij de 3de keer was alles normaal tot de technieker net buiten was en gelukkig zat hij nog in zijn camionette aan mijn deur wat op zijn laptop bezig en viel internet terug weg en dan kon hij het uitmeten (de waarden waren telkens normaal) en NIU vervangen en nooit geen uitval meer gehad...

 

het feit da je de NIU even zonder stroom zet en dat nadien alles normaal is voor een tijdje ben ik er bijna zeker dat dit het probleem is...

 

als de technieker komt hem gewoon vragen om dit te vervangen, gewoon het been stijf houden want met de TV-box ga je anders gewoon de zelfde **bleep** hebben.

0 Likes
Noelamoke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Radio luisteren op versterker via TV-box?

Nogmaals telenet gebeld, een technieker zou komen mr moet deze keer betalen wat ik niet gedaan heb, de raad was digicorder ruilen, heb dan maar een tv-box besteld, al ontvangen en geïnstalleerd, tot hier toe geen drops meer, euvel eindelijk opgelost !!

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1610
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Radio luisteren op versterker via TV-box?

@Noelamoke 

Bedankt voor de (nuttige) feedback.

Welke versie TV-Box heb je?

  • v1 (deze met de +- knopjes vooraan, en mini-scart + mini-jack (koptelefoon) achteraan)?
  • of de v2 (zonder analoge geluidsuitgang)?

Lukt radio luisteren via de versterker nu goed (want dat was tenslotte het thema van deze discussie).

0 Likes
Noelamoke
Freshman Meerweter
Berichten: 48
Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Radio luisteren op versterker via TV-box?

@flip1953 

Heb een refurbished tv-box ontvangen, dus nog met mini-scart en jack, blijkbaar het ouder model.

Ik gebruik toch maar de DAC, die was toch al aangesloten op de digi.

Sinds gisteren heb ik TV-box geïnstalleerd, moest wel telenet bellen want er kwam een foutmelding op mijn TV en ze hebben me goed geholpen.

Is nu even wennen want moet eerst tv aanzetten alvorens radio te kunnen luisteren, maar dat gaat alles tesamen met telenet afstandsbediening, héél makkelijk.

Kan enkel geen zenders met de spraak bedienen, nog even zoeken.

Sinds de tv-box nu in gebruik is heb ik geen enkele drop meer gehad als ik op internet ga.

Eindelijk is het euvel opgelost, oef....

 

0 Likes