24751
netweters
|
152350
antwoorden
|
20691
vragen
|
Ik heb nog steeds drops bij luisteren radio via digicorder naar versterker.
Een oplossing komt er niet uit, telenet gebeld, telenetwinkel gebeld, alle mogelijkheden geprobeerd niks helpt (in-uitschakelen, kabels vervangen..)
Een technieker is langs geweest en stelde voor om de digicorder te vervangen.
Ik opteer misschien voor tv-box maar heb enkel tulpaansluitingen op versterker en tv-box heeft enkel optische aansluiting (geen tulp en/of jack meer).
Hoe kan ik nu best radio luisteren via tv-box, want een kabel jack/optisch bestaat niet, je moet een switch gebruiken, geeft dit dan geen kwaliteitsverlies ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
ik ga nog even wachten met een adapter aan te schaffen
ik merk wel dat het blauw lichtje flikkert bij aansluiten
er komt wel nog steeds geen klank uit, raar
dus alles terug naar het oorspronkelijke gezet
het is alles zins een raar fenomeen:
luitster ik radio via digicorder loopt alles prima
ga ik daarbij op internet (laptop) beginnen de drops
zelfs bij stand-by van laptop, sluit ik internet af is het gedaan
zet ik de tv aan bij luisteren radio via digi met laptop aan heb ik ook geen drops
de DAC lukt dus niet ofwel functioneert die niet goed, geen idee
ga de DAC uittesten bij een vriend komende weekend en zien wat dat geeft
ben ook wel beetje bang dat bij aanschaf nieuwe digicorder of tv-box (als de DAC werkt) het fenomeen blijft...
De DAC is aangesloten en heb nu geluid, stroom neem ik rechtstreeks van net via adapter ipv via usb TV (blauw licht flikkert dan).
De digicorder flikkert nog steeds af en toe (rood driehoekje = signaal) als ik op internet zit.
Een externe DAC geeft dus geen oplossing.
Zal een nieuwe digi dan helpen of tv-box want ik wil van die drops af???
@Noelamoke schreef:De digicorder flikkert nog steeds af en toe (rood driehoekje = signaal) als ik op internet zit.
Dit doet me meer denken aan een probleem met de NIU.
Internet zou geen storing mogen geven op digibox, noch omgekeerd.
Controleer eens de NIU:
ik denk ook dat het het signaal is dat hapert
jouw uitleg is een beetje te technisch voor mij
begrijp niet wat ik juist zou moeten doen
ik ben maar een simpele leek
wat is NIU? en waar vind ik die D-uitgangen ?
gevonden, heb de NIU eens uit de stroom getrokken en na 5 min terug ingestopt
nu afwachten of er nog drops komen, cross fingers
@Noelamoke en hoeveel topics ga je er hier nog over maken? 🤔 maakt niet uit wat we geven als tips ge doet toch koppig voort zelfs de Telenet technieker heeft geen vat op u. ken er nog zo, een vraag stellen maar op voorhand weet je al wat je er ook tegen zegt hij doet toch zijn goesting.
ik vrees dat we tegen zo een persoon bezig zijn en heb daar maar 1 woord voor: tijdverlies! 😁
@Noelamoke schreef:wat is NIU? en waar vind ik die D-uitgangen ?
Een NIU ziet er als volgt uit:
- de coax die aangesloten is op de "CM" uitgang loopt naar jouw modem.
- de coax naar de TV toestellen en/of digicorders zijn aangesloten op DS1, DS2, DS3 of DS4
Controleer eens op welke DS uitgang jouw digicorder staat, en zorg ervoor dat deze coax aangesloten wordt op een versterkte uitgang, in het voorbeeld van de foto hierboven zou dat DS1 of DS2 moeten zijn (4dB).
@Noelamoke schreef:gevonden, heb de NIU eens uit de stroom getrokken en na 5 min terug ingestopt
nu afwachten of er nog drops komen, cross fingers
Dat zal niet veel helpen, een NIU kan je niet "resetten".
Maar de kabels eens controleren en/of terug vastschroeven kan wel een voordeel zijn.
@Ex-Netweter schreef:en hoeveel topics ga je er hier nog over maken?
ik vrees dat we tegen zo een persoon bezig zijn en heb daar maar 1 woord voor: tijdverlies!
@Ex-Netweter
Jouw antwoord heeft ook niet veel toegevoegde waarde.
Als je geen zinnig antwoord kan schrijven, is het misschien beter dat je gewoon niet antwoordt.
Want dan verdoe je ook de tijd van iedereen die zulke nutteloze antwoorden moet lezen 🤔
Niet iedereen is zo slim of technisch onderlegd als jij ...
@Ex-Netweter schreef:maakt niet uit wat we geven als tips ge doet toch koppig voort zelfs de Telenet technieker heeft geen vat op u.
ik vrees dat we tegen zo een persoon bezig zijn en heb daar maar 1 woord voor: tijdverlies!
Dat is niet waar vind ik ...
Hij heeft dus wel geluisterd, maar het heeft zijn probleem (tot nu toe) niet verholpen...
@Ex-Netweter
Er mogen en kunnen zoveel topics over gemaakt worden als de topic starter wil. Het is niet aan jou te oordelen over de persoon of over de te maken topics hierover.
Laten we beleefd en respectvol blijven om gaan met elkaar op de Netweters.
amai lange tenen precies en heb het dan nog niet tegen u 😉 heb je zelf wel een TV-box? "Voor zover ik weet heeft de TV-Box een SCART mini (9 pins DIN) uitgang. Daar zit ook analoog geluid bij." daar weet ik dus al genoeg mee, deze versie van de TV-box kunt ge al lang niet meer krijgen...
altijd grappig mensen die denken te weten hoe iets werkt als ze het zelf niet in huis hebben.
en "hij heeft speciaal - op advies van de Netweters..." en het probleem is nog niet opgelost, proficiat je mag er fier op zijn betaal maar zijn factuur terug... 😉
ik heb steeds jullie raad opgevolgd en bracht spijtig genoeg niet direct een oplossing
het laatste advies heeft een uitkomst gegeven
heb de stroom van de NIU, 5 min afgekoppeld en terug aangezet
en raar maar waar de drops zijn gestopt
dat zo iets simpel soelaas kon geven
@Ex-Netweter jouw commentaar kan ik missen
@Noelamoke ik heb u in de vorig topic een tip gegeven, de signaal sterkte eens te controleren 😉
en wa heeft dienen technieker daar eigenlijk gedaan heeft hij alles eens deftig uitgemeten of wast binnenkomen en "a meneer ruil uwen digicorder om want ik heb geen zin vandaag om te werken"?
en laat uwe NIU eens vervangen op mijn vorige adres ook problemen me gehad maar telkens de technieker kwam was er geen probleem, na de 3de keer de technieker aan de deur stond deed het probleem zich voor als hij er was en bleek het de NIU te zijn...
@Ex-Netweter
de technieker heeft enkel rondgelopen met z'n laptop in de hand, de tv aangezet, signaal gecheckt van de digicorder (op tv) en dat was het, niet naar de NIU gekeken en/of uitgemeten, de modem en digicorder werden toen geupdated, maar niks hielp
hij zei de digicorder te vervangen (is al meer dan 10 jr), ik twijfelde om een tv-box te nemen omdat die alleen optische aansluiting heeft en mijn versterker enkel RCA, heb op advies een DAC aangeschaft en deze met digicorder getest maar niks hielp
ik vermoedde dat het het signaal was omdat de drops enkel gebeuren als ik op internet ga
tot men nu over de NIU begon (wat ik eerst nie kende, ben maar een leek)
dus dacht ik de stroom eens af te koppelen en terug op na 5 min en sindsdien geen drops meer
mijn probleem is eindelijk opgelost en het zat in een kleinigheid, tot hier toe al 3u geen drops meer oef...
pech, terug drops, zal telenet terug moeten contacteren, om de NIU toch na te kijken?
... vervelend probleem...
@Noelamoke schreef:hij zei de digicorder te vervangen (is al meer dan 10 jr), ik twijfelde om een tv-box te nemen omdat die alleen optische aansluiting heeft en mijn versterker enkel RCA, heb op advies een DAC aangeschaft en deze met digicorder getest maar niks hielp
De DAC heb je vooral aangeschaft omdat de (nieuwe) TV-Box geen analoge uitgang meer heeft (alleen optische aansluiting).
Ik zou dus niet twijfelen ... en voor de TV-box gaan.
Of de oude digicorder wisselen voor een nieuwe (maar ik denk niet dat ze nog nieuwe hebben, alleen refurbished?