24749
netweters
|
152310
antwoorden
|
20690
vragen
|
Sinds een week of twee hebben we een tv box. Bij terugkijk tv of opnames bekijken krijgen we tijdens het kijken vaak de foutmelding CS2512 te zien. Dan starten we opnieuw het programma en kijken we verder, maar dat is wel vervelend natuurlijk. Soms 5 keer per programma. Herstart en factory reset hielpen niet.
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Regelmatig C2512
Opgelost! Ga naar oplossing.
@digifredje Hoe is de tv box verbonden met het internet ???
wifi of utp ???
UTP via powerline
@digifredje schreef:UTP via powerline
Daar zit waarschijnlijk je probleem. Geen stabiele verbinding via je powerline.
Hier de fout uitgelegd door Ziggo. Het gaat over hetzelfde toestel als de TV-box:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/foutcodes/foutcode-cs2512
Dat zou kunnen. Maar zou mijn vorig toestel (een digicorder) daar dan ook al geen last moeten van gehad hebben?
De PS4 is ook zo verbonden en heeft een stabiele verbinding.
Bij jou Digicorder ging alles via de coax kabel.
Bij de TV-box gaat Live kijken via de coax kabel. Opnames bekijken en terugkijk-TV gaat via het internet.
Dan lijkt me dat inderdaad het probleem te veroorzaken.
Maar de streaming via de tv-box werkt feilloos (Netflix, Prime Video, ...) dus zou ik verwachten dat dit ook kan met terugkijk tv en opnames. Misschien te weinig buffering?
Netflix, Youtube, etc. zal dynamisch de beeldkwaliteit aanpassen aan de beschikbare bandbreedte.
De Telenet stream (opnames, terugkijk TV) heeft waarschijnlijk een vaste bandbreedte?
Te weinig bufferen kan ook een oorzaak zijn, maar als de stream groter is dan de internet snelheid via jouw Powerline, zal de buffer na een tijdje leeg zijn en dan heb je ook onderbrekingen ...
Welke Powerlines gebruik je?
Zijn deze correct aangesloten:
Doe eens een speedtest op een PC/laptop die (bedraad) aangesloten is op de Powerline ...
Ik heb Devolo 500 powerlines, correct geaard en rechtstreeks in het stopcontact. De snelheid is voldoende, maar volgens mij valt de powerline adapter af en toe eens uit en is dat voldoende voor de onderbreking.
Ik heb deze van de TV gisteren eens vervangen door die van de PS4 en heel de dag geen problemen ondervonden.
Misschien dat een van de powerline adapters dus aan vervanging toe is.