Beantwoorden
SallyB
Professional Weetjesweter
Berichten: 26
Wereld gedichtendag Jij bent af! A born reader! Handje vol!

Regelmatig valt het beeld weg met de nieuwe tv box

Sedert het begin dat ik mijn tv box heb, valt regelmatig het beeld & geluid weg, dan krijg ik op het scherm te zien dat de hdmi ingang van de tv geen signaal ontvangt.
Dit gebeurt zowel bij het gewoon tv-kijken als bij het bekijken van programmas uit de bibliotheek van play.   Het kan in het begin van de avond gebeuren, maar evenzeer na enkele uren.

Meestal zet ik dan de tv-box uit en terug aan, en dan is het soms opgelost, maar soms ook niet...


Ik heb de indruk dat het tegenwoordig meer gebeurt dan vroeger...

Als ik dan terug opgestart ben, ga ik meestal eens naar de netwerk connectiviteit kijken en laat ik een diagnose lopen...  Maar alles is altijd goed en de signaalsterkte is zeer goed...

13 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Regelmatig valt het beeld weg met de nieuwe tv box

@SallyB 

Laat uw netwerk eens controleren door Telenet. Zij kunnen ook zien of er storingen geweest zijn voordien. Als er dan niets gevonden wordt kan je nog eens bij alle verbindingen nazien of ze echt goed verbonden zijn. Alles eens herstarten. Niet in orde? Kan je de tv-box misschien best vervangen. Het lijkt mij in elk geval geen algemeen probleem. Hier doet het zich niet voor althans.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Regelmatig valt het beeld weg met de nieuwe tv box

Dat ligt aan een slechte verbinding van HDMI met de tv, 

is dat de kabel die Telenet geleverd heeft die van de Telenet box naar de tv gaat (HDMI kabel) ????

laat eens je merk en type van de tv weten ook dat Telenet kan bekijken of ze geen update moeten doen voor een bepaald merk en type.

hoe meer info hoe beter dat ze ermee kunnen werken en/of oplossen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
horatio
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
π-DAY! Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Regelmatig valt het beeld weg met de nieuwe tv box

Dag Sally,

 

Dit is spijtig genoeg een gekend probleem bij velen, ik heb trouwens hetzelfde probleem gehad.

Tegenwoordig heeft (bijna) iedereen een surround systeem met receiver, en die laatste geeft soms problemen ook bij mij.

Een mogelijke oplossing (werkt bij mij) :

De meeste receivers hebben een HDMI OUT: CABLE/SAT en HDMI IN: (e) ARC.

Wat ik gedaan heb:

TV box gekoppeld aan CABLE/SAT

HDMI IN: Niet aan ARC maar aan de gewone HDMI in. (deze zit naast de ARC)

Wat het eventuele probleem zou kunnen zijn:

Probleem met de "HANDSCHAKE" of compatibiliteit TV BOX receiver, hangt af van merk tot merk, bij mij is het een DENON 6 reeks...

Ook dit nog:

Als je TV box rechtstreeks aan je TV koppelt (aangeraden door TELENET?) ben je de set-up/instellingen van je receiver kwijt op je TV scherm. Je kan dit enkel doen op het display van je receiver, of je moet naar een andere input selecteren (bv. DVD player).

Niet handig.

 

Succes.....

 

SallyB
Professional Weetjesweter
Berichten: 26
Wereld gedichtendag Jij bent af! A born reader! Handje vol!

Regelmatig valt het beeld weg met de nieuwe tv box

Het klopt inderdaad dat ik mijn tv via HDMI gekoppeld heb met mijn (recent aangekochte) Yamaha versterker.
Ik weet dat ik een stuk of 5 HDMI ingangen heb erop en 2 uitgangen.  Momenteel zit mijn hdmi kabel in de eerste uitgang (leek mijn logisch).  Maar ik ga zoals u voorstelt, eens de andere proberen.
Dat de hdmi kabel goed is, daar ben ik toch wel van overtuigd aangezien ik een van de duurste genomen heb.
Bedankt voor de tip.

0 Likes
SallyB
Professional Weetjesweter
Berichten: 26
Wereld gedichtendag Jij bent af! A born reader! Handje vol!

Regelmatig valt het beeld weg met de nieuwe tv box

Het is enkel de tv box met een probleem in elk geval...  De rest van het mijn netwerk schijnt goed de werken..  En mijn kabels heb ik toch van een goede kwaliteit genomen...

0 Likes
SallyB
Professional Weetjesweter
Berichten: 26
Wereld gedichtendag Jij bent af! A born reader! Handje vol!

Regelmatig valt het beeld weg met de nieuwe tv box

De installateur heeft indertijd de tv box geinstalleerd, maar of dat nu de meegeverde kabel van telenet is, dat weet ik eigenlijk niet meer...  Ik weet dat ik wel mijn hdmi kabels van een betere kwaliteit koop.
Mijn merk van tv is samsung, hetgeen ik echter niet verteld heb, is dat mijn box via een versterker op de tv is aangesloten...  Als het beeld wegvalt, heb ik echter ook al geprobeerd om gewoon de versterker uit te schakelen...maar ook dan valt het nog weg.
Maar misschien inderdaad eens in de richting van de versterker gaan zoeken (het is een splinternieuwe yamaha versterker, die tot 4K ondersteunt...  het zou daar toch eigenlijk niet mogen aan liggen dacht ik.

0 Likes
JamesP
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Regelmatig valt het beeld weg met de nieuwe tv box

Ik heb het probleem sinds gisteren ook. Een andere HDMI kabel en poort geprobeerd. De tv-box is rechtstreeks op mijn tv aangesloten. Via mijn soundbar (LG sj9) gaf die zo al geen beeld.

 

Het is een enorm irritant probleem want het is super onvoorspelbaar. Ik heb al eens een paar uur tv kunnen kijken zonder problemen en dan is er plots iedere enkele seconden of minuten een zwart scherm.

 

En daar betaal je dan een €30 omwisselingskost voor... Ik heb al meer problemen er mee gehad dan met mijn oude digicorder.

0 Likes
SallyB
Professional Weetjesweter
Berichten: 26
Wereld gedichtendag Jij bent af! A born reader! Handje vol!

Regelmatig valt het beeld weg met de nieuwe tv box

Door te veranderen van hdmi poort op mijn versterker ben ik er maaaaanden vanaf geweest.

Maar sinds gisteren is het ook opnieuw begonnen....  Nu weet ik het ook niet meer.... 😞

0 Likes
JamesP
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Regelmatig valt het beeld weg met de nieuwe tv box

Vandaag heb ik er nog geen last van gehad... Nu hopen dat het bij mij zo blijft.

Ik hoop dat het voor u ook plots weer ophoud... Want het is een vreselijk irritant probleem.
Is er dan niemand van Telenet zelf dat weet hoe dit komt en verholpen kan worden?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Regelmatig valt het beeld weg met de nieuwe tv box

@JamesP 

@SallyB 

Als er van deze dingen gebeuren kan je best eens van modem tot box, alles herstarten.

Als dat geen zoden aan de dijk zet kan je de tv-box nog eens terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Als het 3 maanden goed gewerkt heeft lijkt het mij wel tijd om dat eens te doen.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SallyB
Professional Weetjesweter
Berichten: 26
Wereld gedichtendag Jij bent af! A born reader! Handje vol!

Regelmatig valt het beeld weg met de nieuwe tv box

Vandaag en gisteren ook geen last meer gehad....fingers crossed

SallyB
Professional Weetjesweter
Berichten: 26
Wereld gedichtendag Jij bent af! A born reader! Handje vol!

Regelmatig valt het beeld weg met de nieuwe tv box

De modem is al af en toe eens gerestart hoor....soms als het internet wat lastig doet....
Maar het blackout gaan van de box was al maanden niet aan de orde geweest.

Soms kan het wel zijn dat je een melding krijgt dat er iets niet beschikbaar is....dan is het het internet en kan het helpen om je modem eens te restarten...   Maar glitches zonder foutmelding...dat komt niet door de modem hoor.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Regelmatig valt het beeld weg met de nieuwe tv box

@SallyB 

Als het probleem zich voordoet, onmiddellijk de tv-box terugzetten naar fabrieksinstellingen. Dan zie je ook dat het verschil maakt.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.