Beantwoorden
Nico6
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Restwaarde digicorder, toch behouden?

Ik heb deze week mijn Tv box ontvangen en geinstalleerd , de digicorder ( 4 jaar oud ) kan ik houden mits betaling 50 euro restwaarde of inleveren/opsturen en dan krijg ik mijn 50 euro terug .

Wat zouden jullie doe de digicorder behouden of toch inleveren ?

Ik hoor het graag ,

ps; digicorder had iets beter beeld dan de Tv box of droom ik ...

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: digicorder houden of inleveren?  

0 Likes
19 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1154
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Restwaarde digicorder, toch behouden?

Waarom zou je de Digicorder bijhouden?

Deze werkt niet samen met de TV-box, dus de interactieve functionaliteiten (TV-theek, 14 dagen tv gids etc.) zal je verliezen.

Ik vermoed dat je ook niet alle zenders zal kunnen blijven kijken aangezien het niet meer gekoppeld zal zijn aan je abonnement.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Restwaarde digicorder, toch behouden?


@Nico6  schreef:

ps; digicorder had iets beter beeld dan de Tv box of droom ik ...


Klopt, bij de TV-box staat standaard de upscaling naar de maximale beeldresolutie van je tv-scherm aan (Instellingen > Beeld en geluid > Resolutie  > Automatisch). Dit zorgt voor onnodig kwaliteitsverlies.
Bij de Digicorder was dat niet het geval, het originele beeldsignaal van VRT 1 (1080i-resolutie) werd standaard rechtstreeks naar je tv-scherm gestuurd.

Bij de TV-box kan je bij de beeldinstellingen wel instellen dat je 1080i-resolutie naar je tv-scherm wil sturen.

Voor de Vlaamse tv-kanalen zoals VRT 1 en VTM zet je dus best de beeldresolutie op 1080i. Voor opnames kan je dan weer best de resolutie op 720p zetten, voor VRT MAX en VTM GO op 1080p en voor Netflix op de maximale resolutie van je Netflix-abonnement.

Eigenlijk mist de TV-box nog een instelling om upscaling uit te schakelen en automatisch de originele beeldresolutie van het bronsignaal naar je tv-scherm te sturen.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5315
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Restwaarde digicorder, toch behouden?

@Nico6 

Als je bedoelt op de VRT kanalen dan is dat een tijdelijk probleem bij Telenet waarbij er ruis zit op die zenders, spikkeltjes en slecht beeld bij snelle bewegingen op tv, het is in onderzoek bij Telenet waar het probleem ligt, zal aan een encoder liggen dat op de freq zelf voor problemen geeft.

dus als je daarop merkt dat slecht beeld is is dit sinds een week zo, ligt niet aan de tv box of digicorder.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Nico6
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Restwaarde digicorder, toch behouden?

Ik zou de digicorder gebruiken voor tv programma,s en opnames te bekijken en de Tv box voor streamingdiensten .Netflix ,Prime,en Disney plus .

digicorder op HDMI 1 

tv box op HDMI 2 

 

Dit moet toch lukken veronderstel 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5315
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Restwaarde digicorder, toch behouden?

@Nico6 de digicorder zal uitgezet worden om op te nemen en de niet VRT zenders nog te ontvangen, er zal ook constant een balk in het beeld staan, je kan geen 2 systemen naast elkaar gebruiken bij telenet.

je zal wel nog opnames dat er opstaan kunnen bekijken maar nieuwe opnames zullen niet lukken, je zal ook maar 2 dagen ver EPG hebben.

ze kunnen geen 2 systemen in hun systeem zetten per klant, het is het ene of het andere.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1154
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Restwaarde digicorder, toch behouden?

Denk niet dat dat kan.

Je wordt geacht de TV-box te gebruiken om TV te kijken en opnames te doen. De TV-box enkel gebruiken voor streamingdiensten zou ik nooit aanraden. Dan kan je beter een Chromecast (4K versie voor €70) of Apple TV (€160-185) kopen.

TV blijven kijken met de Digicorder zal niet gaan, met uitzondering van de VRT zenders; mocht je toch enkel die zenders willen dan kan je even goed VRT Max installeren op bovenstaande toestellen en je TV abonnement opzeggen.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Restwaarde digicorder, toch behouden?


@Nico6  schreef:

Dit moet toch lukken veronderstel 


Neen, Telenet zal de Digicorder deactiveren wanneer je overstapt op een abonnementsformule met een TV-box.
Dit past in een commerciële strategie om de Digibox en Digicorder op termijn volledig uit te faseren.

bron: https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-tv/tvbox/tvbox-omruilen.html

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5315
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Restwaarde digicorder, toch behouden?

@Ex-Netweter geen onwaarheden vertellen van commerciële zet van telenet, als je een extra lijn hebt kan je die digicorder nog steeds gebruiken en op een aparte lijn activeren en gebruiken, maar dit is niet altijd mogelijk op een adres.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Restwaarde digicorder, toch behouden?

De standaard procedure bij een overstap naar een TV-box is de deactivering van de Digicorder, dit is dus duidelijk wel een commerciële strategie om perfect functionerende toestellen uit te schakelen met het oog op volledige uitfasering van DVB-C in de toekomst.
In de nabije toekomst zal Telenet trouwens ook starten met live kanalen op de TV-box via streaming zodat de DVB-C-tuner in de TV-box niet meer gebruikt zal worden.

 

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2742
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Restwaarde digicorder, toch behouden?

Je kan de digicorder gebruiken wat er nog op staat op harde schijf

De rest trek je uit enkel de stroom en de hdmi laat je zitten

Bij opstarten geeft hij altijd boodschap die klik je weg via pijltje of back toets of exit toets

Bij oude grijze kon je zakken wijzigen bij de laatste niet enkel kijken en niets anders 

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2742
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Restwaarde digicorder, toch behouden?

De digicorder zal zeker nog 7 jaar blijven er is nu nog altijd geen vervanger voor de box die moet eerst komen

En de digicoders worden nog altijd uitgedeeld en verkocht zal een tijdje duren

Oude toestellen worden opgekuist en terug verkocht of verhuurd

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5315
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Restwaarde digicorder, toch behouden?

@Ex-Netweter je weet zelf dat er op 1 lijn geen 2 verschillende toestellen (digicorder en/of Tv box) kunnen geregistreerd worden in het telenet systeem, is al tijden zo, waarom dat ontkennen en veronderstellen dat dit een andere reden is.

als je op je thuis adres een 2de kabel laat leggen (wat in theorie niet kan) of op hetzelfde gebouw maar met een voordeur aan de andere straat kant kan je de digicorder op die kabel lijn laten aansluiten, maar 2 op 1 zelfde straat adres kan niet in 1 woonst.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Restwaarde digicorder, toch behouden?

Eerst was er de commerciële strategie en daarna werd het systeem zo ontworpen om die commerciële strategie uit te voeren.

Ik stel vast dat Telenet perfect functionerende toestellen uitschakelt.

Dit is niet normaal en daar zit dus de bedoeling achter om het aantal actieve Digicorders de komende jaren stelselmatig te verminderen.

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5315
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Restwaarde digicorder, toch behouden?

@Ex-Netweter dat systeem was er al sinds de tv box in test was, je kon toen al geen 2 systemen naast elkaar gebruiken op hetzelfde adres, er was toen nog geen commerciële strategie omdat het niet door iedereen kon getest worden.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.