Beantwoorden
DamienCockaert
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Samenwerking TV Box met versterker Onkyo TX-NR686

CEC is ingeschakeld want ik vind het fijn om met 1 afstandsbediening mijn tv-box te bedienen, maar mijn versterker (Onkyo TX-NR686) verspringt automatisch naar een andere kanaal. Namelijk op volgende momenten:

- Tijdens het zoeken naar een film op TV box (Netflix app), van zodra trailer start, verspringt mijn versterker naar BD/DVD (Sonos)

- Tijdens autoplay Youtube, geen afstandsbediening in mijn handen dus dat het komt door een zelfde remote-ID is zo goed als uitgesloten.

- Als ik een programma pauzeer en nadien terug op start druk.

Het lijkt er wel op dat hij telkens verspringt wanneer er een ander type geluid gedetecteerd wordt.

 

Hopelijk weet iemand raad want terug overschakelen naar 2 afstandsbedieningen zou ik best vervelend vinden! Alvast bedankt

0 Likes
2 reacties
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Samenwerking TV Box met versterker Onkyo TX-NR686

Ik zou eens proberen met een reset te doen van je versterker.
Daarna eens kijken als er een software update is en dan pas al je instellingen terug zetten zoals je ze wilt hebben
Ik had enkele wekken geleden dat het geluid later kwam dan het beeld.
Ik heb mij zot gezocht in de instellingen van de tv-Box
Nadien een reset en update gedaan ban de versterker (ook een Onkyo, maar ander type) en alles werkte zoals het hoort

En misschien eens een andere hdmi kabel proberen tussen je tv-box en versterker

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Samenwerking TV Box met versterker Onkyo TX-NR686

Het probleem met CEC is dat dit in theorie mooi is, maar in de praktijk enkel stabiel en goed werkt als je binnen hetzelfde merk blijft. En dit is extra waar als er een AV receiver mee in het verhaal zit.

Op het internet vind je talloze posts over gelijkaardige issues.  CEC is geen officiële standaard en merken geven er dikwijls een eigen naam aan met vaak verschillende mogelijkheden.

 

Ik werk met een Harmony remote, waar alles gecontroleerd wordt door de Harmony.

CEC staat op elk apparaat uit. Dit werkt perfect omdat er nooit conflicten zijn.

 

Zie ook https://www.homecinemamagazine.nl/2013/03/wat-is-hdmi-cec-simplink-anynet-bravia-sync-easy-link-etc/ --> nadelen HDMI-CEC .

 

Je krijgt dit vermoedelijk niet opgelost als je voor CEC blijft kiezen.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes