Beantwoorden
KarelGo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Samsung UE65F9000 : Evolution kit of geen kit voor 4K

Allen, Ik ben wat 'confused' over dat HDMI 2.0 gebeuren, en ik heb een vraag specifiek rond de UE65F9000 van Samsung. Dat is een toestel uit 2013, 4K compatible, maar enkel met HDMI 1.4 poorten. Samsung heeft nadien een Evolution kit uitgebracht die wel HDM 2.0 poorten heeft, maar die kit is niet meer is dan een veredelde media streamer, met nieuwe smart hub etcetera. De nieuwe TV-Box is een krachtig toestel, en kan de nodige video standaarden decoderen. 

Voor zover ik de HDMI standaard begrijp is het niet meer dan een "raw" bitpipe, al dan niet met een copieerbeveiliging op de bitstream. E.g. de "ontvanger", in casu de Samsung, hoeft zelf geen video decodering meer te doen. Ik ben helemaal niet geïnteresseerd in de smarthub van Samsung, noch in de Netflix en Youtube clients die in connect box/evolution kit zitten (want nu in de tv-box). 

Vraag : Is er nu wel of niet zo een Evolution kit nodig om 4K van de TV-Box te kunnen krijgen?

HDMI 1.4 ondersteunt 4K, weliswaar maar aan max 30 fps, maar in de instellingen van de TV-Box heb ik de optie niet om 4K te selecteren in de resolutie, het is max 1080p. Ik gebruik de HDMI kabel die door Telenet geleverd is bij de Tv-Box. Is die kabel afdoende?

  • 4K
0 Likes
1 reactie
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Samsung UE65F9000 : Evolution kit of geen kit voor 4K

De HDMI aansluitingen op je TV meten HDCP 2.2 (of hoger) compatibel zijn.

https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/4K-instelling-op-TV-box-niet-zichtbaar/m...


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes