Beantwoorden
Jonazzty
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Slechte verbinding bij ingebouwde apps op de TV-box

Wij hebben sinds kort een TV Box in huis.
Ik was instant fan, want onze TV is nog net geen Smart-TV, dus heel handig dat we nu ineens YouTube, Netflix, VTM Go, VRT Max en al de rest gewoon vanop dezelfde remote (en in dezelfde omgeving) kunnen oproepen. Echter merkte ik al héél snel dat bij bvb YouTube of VTM Go de apps héél snel moeten bufferen ofja gewoon blijven hangen.

Als we gewoon digitale tv kijken gebeurd dat amper (na het pauzeren of bij het door- of terugspoelen durft hij eens te hangen om te bufferen) ... Maar bvb via mijn Xbox Console kijken naar Netflix of gamen, of via de iPad naar VTM Go kijken, kan allemaal vlekkeloos en snel. Het is écht énkel de TV Box die er precies last mee heeft.

Hij hangt via UTP rechtstreeks in het netwerk van onze modem (modem-only setup hier) ... Dat zou dus géén probleem mogen geven, toch?
Mijn TV heeft ook nog niet de mogelijkheid om 4K af te spelen, dus een te lage bandbreedte van het netwerk lijkt mij ook zeeer onwaarschijnlijk.

Ik hoor graag suggesties om het opgelost te krijgen...

 

Titel gewijzigd door Sandy (mod) | Vorige titel: Ingebouwde Apps slechte verbinding

0 Likes
27 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5300
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Slechte verbinding bij ingebouwde apps op de TV-box

@Jonazzty 

Welk abbo heb je??? 
heb je een eigen router dat je gebruikt, welke snelheid kan die aan, normaal zou dat niet mogen dat bufferen, dat is de reactie dat je snelheid of verbinding niet goed is.

op welke momenten kijkt je dit die dingen, in de avond uren kan je snelheid vertragen door teveel belasting in de buurt op het Telenet netwerk.

maar bufferen is een internet probleem, heb dit hier niet bv.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jonazzty
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Slechte verbinding bij ingebouwde apps op de TV-box

Abonnement hier : WIGO HOME

Eigen setup hier is unifi/ubiquiti. bedraad kan die 1Gbps aan. Dat zou dus perfect moeten lukken.
Het telenet tv kijken is vooral 's avonds. VTM Go / Netflix kan gelijk wanneer zijn maar meestal ook gewoon 's avonds.

Nu, het vreemde is, als ik datzelfde (Netflix of VTMGo ofzo) bekijk via mijn laptop, xbox of tablet, heb ik dat probleem eigenlijk nooit.
Vandaar dat ik dat bericht hier postte, omdat ik vermoed dat het probleem bij de tv box zit... Maar als je belt naar telenet, en ze hun linecheck niet kunnen doen, dan gaan de meesten daar al instant in error, omdat er hier een modem-only staat...

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5300
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Slechte verbinding bij ingebouwde apps op de TV-box

@Jonazzty 

Welk type is dat die modem only dat je zegt???

de oudere Telenet versies kunnen beperkt zijn tot 300 mb/s snelheid omdat die nog docsis3 zijn in een one abbo, en als er al iemand online iets doet en dan streamen erbij kan dit problemen geven.

maar meld ons eerst eens welk type modem je hebt bij Telenet 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2697
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Slechte verbinding bij ingebouwde apps op de TV-box

Als alles goed werkt behalve de box  ligt het aan de box

Kan zijn met de piekuren op de box overbelasting zijn

neem eens een tijdstip vroeg of zeer laat om te zien

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5300
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Slechte verbinding bij ingebouwde apps op de TV-box

@luc55 Netflix en andere apps hebben niks met de op aanvraag problemen te maken, er zijn verschillende oorzaken waar je naar kan zoeken, een modem only wordt niet meer gegeven officieel, Telenet geeft die niet meer, en oudere modem only toestellen werken niet optimaal met een one abbo, er zijn beperkingen.

als we dit niet weten kan je niet spreken van dat het aan de box ligt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Slechte verbinding bij ingebouwde apps op de TV-box


@Jonazzty  schreef:

 Echter merkte ik al héél snel dat bij bvb YouTube of VTM Go de apps héél snel moeten bufferen ofja gewoon blijven hangen.

Als we gewoon digitale tv kijken gebeurd dat amper (na het pauzeren of bij het door- of terugspoelen durft hij eens te hangen om te bufferen) ... Maar bvb via mijn Xbox Console kijken naar Netflix of gamen, of via de iPad naar VTM Go kijken, kan allemaal vlekkeloos en snel. Het is écht énkel de TV Box die er precies last mee heeft.

Het ligt aan de TV-box, het is een goedkoop toestel dat maar moeilijk overweg kan met de verschillende beeldformaten op Youtube, VTM GO, VRT MAX.

Probeer maar eens het programma "Alles kan beter" van VRT MAX af te spelen op de Telenet TV-box.

Alles kan beter? De vraag blijft of de TV-box, wegens de goedkope hardware, wel beter kan. Er is alvast nog veel software-ontwikkeling nodig om die apps feilloos te laten draaien op de TV-box.

Als je veel streamt van Netflix, Youtube, VRT MAX, VTM GO zou ik toch een degelijke Android TV-box of Apple TV durven aanraden.

0 Likes
Jonazzty
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Slechte verbinding bij ingebouwde apps op de TV-box

De modem is op voorhand gecheckt. Telenet had mij gezegd dat ik zeker een CV8560E moest meekrijgen, en dat zou zo gebeurd zijn, als ik de doos mocht geloven.
Als ik kijk in "Mijn Telenet" zie ik daar "DOCSIS 3.1 E-ROUTER (DOCSIS)" ...

0 Likes
Jonazzty
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Slechte verbinding bij ingebouwde apps op de TV-box

Ik heb hier een Xbox Series X staan dus in extremis kijken we daar wel op inderdaad.
Maar bvb VTM GO is soms wel leuk om via de tv te kunnen kijken. Ofja, als hij de gewone digitale tv ookal moet bufferen..tjah... dan denk ik soms "moet ik nu echt TERUG naar telenet om toch terug een digicorder te gaan vragen?" .. Ik dacht net "als we van die digicorder afgeraken is er ook nooit meer miserie met opnames die op dat toestel blijven. Want alles zit dan online, kunt ge veel makkelijker switchen dus." .. En toen ik dan zag online dat er nu ook "apps" zoals YT en Netflix op draaien, zag ik het helemaal zitten. Alles in 1 box is nogaltijd makkelijker dan TV via het ene en de rest via het andere, hehehe.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Slechte verbinding bij ingebouwde apps op de TV-box

@Jonazzty De Tv box heeft inderdaad niet zo een krachtige specificatie en gaat niet zo goed om met buffering van programma's. 

Kijk onder de settings van uw tv box onder diagnose en doe daar een netwerkdiagnose. Je kan daar bekijken of je netwerk snel genoeg is om te streamen in 4K bijvoorbeeld.

Het kan helpen dat je goed internet hebt op uw tv box, maar toch raad ik iedereen aan om een chromebox en chromecast tv aan te schaffen. Dit werk persoonlijk veel beter en sneller + je kan er al Disney + op installeren 🤣

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5300
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Slechte verbinding bij ingebouwde apps op de TV-box

@kristofDW @Jonazzty 

Ik vraag me dan af waarom heb ik die problemen niet met de E-router en bridge ingeschakeld en direct verbonden met een utp kabel naar de E-router van de tv box, en nooit buffert dit hier of valt het weg enz.

moet dan toch gezocht worden op het netwerk thuis zelf.

de ene wel en de andere niet met deze problemen.

denk dat bij sommige het internet signaal niet snel genoeg kan bijwerken en er schommelingen zijn op het netwerk bij sommige en het internet niet stabiel is.

van zodra ik thuis ben ga ik het programma eens bekijken dat hier wordt gemeld met problemen op de tv box.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Slechte verbinding bij ingebouwde apps op de TV-box

@Master-Magic ik heb ook een directe kabel verbinding (cat6a) kabel in de Tv BOx steken en inderdaad het streamen werkt perfect, maar ik heb soms bij de apps dat er een buffering is als je fast forward aan het doen bent op de tv box. 

Het afspelen is nooit geen probleem . Ik heb trouwens gigabit netwerk en stream op meerdere toestellen aan 4K , dus aan mijn netwerk ligt het niet 😀 Bij het bufferen op de tv box gebruikt hij trouwens meer resources van de tv box, dat is natuurlijk ook één van de redenen dat je soms een zichtbare buffering ziet. Het 2de deel is natuurlijk het netwerk, als je de tv box aansluit op een trager netwerk heb je dat natuurlijk ook voor.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5300
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Slechte verbinding bij ingebouwde apps op de TV-box

@kristofDW 

bij opnames vooruit en achteruit spoelen heb ik dit ook niet voor, heb wel V2 van de tv box, 

misschien zit daar wat verschil in.

ik heb er geen last van, is iets bizar.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jonazzty
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Slechte verbinding bij ingebouwde apps op de TV-box

Hij zegt bij die diagnose dat alles GOED is. 4K checkt hij niet, aangezien mijn tv dat niet ondersteund.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5300
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Slechte verbinding bij ingebouwde apps op de TV-box

@Jonazzty 
zelf met een niet 4K tv moet die de melding geven dat 4K mogelijk is bij de internet verbinding.

je zit kennelijk met een minder stabiele internet verbinding.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes