24766
netweters
|
152532
antwoorden
|
20716
vragen
|
Op mijn nieuwe Windows 10 pc probeer ik op telenettv.be in te loggen, maar zodra het popup window om in te loggen verschijnt veranderd mijn hele scherm in sneeuw, zoals je ziet als je tv geen signaal geeft. Het is dan niet mogelijk om dit te sluiten en moet ik de pc via de aanknop uitschakelen.
Ik heb de tv-box en gebruik Microsoft Edge als browser.
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: sneeuw op pc met telenettv.be
Opgelost! Ga naar oplossing.
Probeer eens via een andere browser.
Lukt het daar wel?
Met Chrome en Firefox heb ik precies hetzelfde. In Edge had ik alle cookies en cache al verwijderd.
@simonsmidt heb even een kleine test gedaan om in Edge telenettv.be op te starten maar daar kan ik tv kijken. Dus ik denk dat het niet het iets is wat aan de browser ligt. Aan Telenet zelf ligt het dan ook niet want anders zou ik hetzelfde probleem ervaren dus het kan aan je windows versie liggen dit probleem. Heb je misschien een virus scanner erop?
Dank voor jullie antwoorden!
Dit is een nieuwe HP pc waar ik geen additionele virusscanners op heb gezet. Alleen de standaard Windows beveiliging.
@simonsmidt zou eens proberen de virus scanner eens uit te zetten en dan nog eens proberen het kan geen kwaad om het te doen. Ben natuurlijk ook niet zeker of dit de echte oorzaak is.
Alle virusscan opties zijn uitgezet maar dat helpt ook niet.
Ondertussen ben ik er achter dat het openen van telenettv.be alleen voldoende is om het scherm na zo'n 4 seconden te laten sneeuwen .
@simonsmidt heb je via andere streaming sites ook deze problemen zoals bijvoorbeeld YouTube of Netflix ( als je dat kijkt ) of iets anders waar je eens kan kijken ?
Netflix en youtube werken zonder probleem
@simonsmidt kijk dan eens of je niet in privé modus surft. Moest je dit niet doen dan zou ik de klantendienst eens contacteren via Whatsapp of Facebook of bellen.
Had misschien een kleine hoop als de rest ook niet ging dat je een probleem had met je videokaart maar de rest gaat goed dus geen probleem.
Dank zover @patrick37 ik denk dat het toch een hardware issue is en zal HP eens contacteren.
Langs deze weg kan je misschien iets bereiken:
Dat was inderdaad de oplossing! Dank je @louishufk !
Nadat ik HP support gebeld heb kwamen zij ook met deze oplossing. Op een of andere manier heeft Windows die display adapter niet goed bijgewerkt. Na het verwijderen en opnieuw opstarten werd de correcte adapter geïnstalleerd wat telenettv.be voor mij weer toegankelijk maakte.
Ik moet terug komen op wat ik eerder schreef dat de display adapter bijwerken het probleem oploste. Dat werkte echter maar kort, want Windows werkt de display adapter automatisch bij van de Microsoft Basic Display-adapter naar de Intel driver (de Intel Graphics UHD 630). Met de Intel driver werkt telenettv.be niet op deze HP pc. Met de MS basic werkt het wel.
Echter, met elke reboot of elke Windows update wordt deze display adapter natuurlijk automatisch bijgewerkt naar de Intel 630 driver. Om dat te voorkomen heb ik de instructies op deze pagina opgevolgd: https://www.addictivetips.com/windows-tips/block-graphics-driver-updates-windows-10/