Beantwoorden
CE1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Sonos muziek van PC werkt niet meer sinds TV-Box

Sinds installatie van nieuwe TV-Box werkt mijn Sonos met muziek van PC niet meer via Bose soundbar.

Enkel als ik soundbar kabeltje uit box haal, kan ik terug via Sonos muziek afspelen. Is dus geen bluetooth!

Met vroegere digicorder ging dit probleemloos, geen TV op, dan kon gewoon muziek spelen wel!

Als je telkens dat kabeltje moet eruit halen is nu ook niet zo gebruiksvriendelijk!

Iemand soms oplossing?

0 Likes
47 reacties
CE1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Sonos muziek van PC werkt niet meer sinds TV-Box

Sorry, per ongeluk verkeerde knop gedrukt ! Alles ook nieuw hier voor mij!

Weet niet echt hoe het juist is aangesloten en ja probleem is gekomen door digicorder te vervangen door TV-Box!

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Sonos muziek van PC werkt niet meer sinds TV-Box

@CE1 

Bij deze heb ik je oplossing eraf gehaald die dingen kunnen gebeuren maar kunnen ook ongedaan worden gemaakt 🙂 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
CE1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Sonos muziek van PC werkt niet meer sinds TV-Box

Heb de indruk dat de TV-Box de Sonos blokkeert, want als ik dat kabeltje in box verwijder, werkt hij wel!

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Sonos muziek van PC werkt niet meer sinds TV-Box

@CE1 

Dat is raar ik gebruik zelf Sonos en als de tv uitstaat dan speel ik alles via de Sonos ook muziek af via de pc of Iphone of Google nest net eender wel apparaat. Als die dit blokkeert dan zou het bij mij ook niet werken. 

Je zou eerder denken dat de Sonos pas in je netwerk komt op de moment dat je kabel uitrekt daarna zit je Sonos in je netwerk thuis. Op de moment dat je de kabel terug insteekt is het net alsof de Sonos in een ander netwerk tercht komt waardoor je pc de Sonos niet vindt. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Sonos muziek van PC werkt niet meer sinds TV-Box

@CE1 

Is je tv box bekabeld verbonden op je internet of met wifi ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
CE1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Sonos muziek van PC werkt niet meer sinds TV-Box

Ook al zot gezocht en uitgeprobeerd maar telkens op niks uitgedraaid!

0 Likes
CE1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Sonos muziek van PC werkt niet meer sinds TV-Box

Bekabeld.

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Sonos muziek van PC werkt niet meer sinds TV-Box


@patrick37  schreef:

Dat is raar ik gebruik zelf Sonos en als de tv uitstaat...


Maar @CE1 gebruikt een Sonos Connect. Ik veronderstel dat hij/zij de muziek van de PC doorgeeft aan de Sonos Connect en dit tracht af te spelen via de Bose Soundbar. Het blijft allemaal een beetje onduidelijk omdat we niet de exacte aansluitingen en dergelijke verkrijgen.

Ik veronderstel dat het probleem eerder is met de Bose Soundbar. Die blijft zijn input op de TV Box zetten terwijl in principe die Sonos Connect op de AUX aansluiting is aangesloten. In principe moet je de input kunnen kiezen via de Bose afstandsbediening. Maar er wordt aangegeven dat dit niet werkt.

Dus @CE1 hoe deed je dit voorheen dan? Hoe is alles exact aangesloten en hoe schakelde je vroeger tussen de TV en de Sonos Connect?


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



CE1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Sonos muziek van PC werkt niet meer sinds TV-Box

Maar @CE1 gebruikt een Sonos Connect. Ik veronderstel dat hij/zij de muziek van de PC doorgeeft aan de Sonos Connect en dit tracht af te spelen via de Bose Soundbar.  Zo is het inderdaad!

Dus @CE1 hoe deed je dit voorheen dan? Hoe is alles exact aangesloten en hoe schakelde je vroeger tussen de TV en de Sonos Connect?

Alles is aangesloten zoals vroeger op Digicorder was. Vroeger gewoon de aan/uit knop, meer niet! 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Sonos muziek van PC werkt niet meer sinds TV-Box

@CE1 

Zoals vroeger is wel wat vaag. 

Maak anders eens een foto en post die hier zodat we een beeld hebben hoe alles is aangesloten. 

Heb nu de indruk dat we aan het raden zijn wat de oplossing is , een scenario aan het maken hoe dit op te lossen en wat je aansluiting is. 

Zoals vroeger kan niet alles aangesloten zijn anders zou het werken lijkt mij. Maar de aansluitingen op de tv box zijn allemaal anders dan een digibox. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Sonos muziek van PC werkt niet meer sinds TV-Box


@CE1  schreef:

Alles is aangesloten zoals vroeger op Digicorder was. Vroeger gewoon de aan/uit knop, meer niet! 


En als je de televisie en de Telenet TV Box uitschakelt kan je dan via je PC en Sonos Connect muziek afspelen? Het is toch dit wat je tracht te realiseren hé? Je speelt muziek vanaf je PC naar de Sonos Connect die is aangesloten op de Bose Soundbar, niet?

En anders is de tip van @patrick37 wel een hele goede. Neem een paar foto's zodat we de aansluitingen en kabels goed kunnen bekijken. Want nu blijft het wat gissen voor ons.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



CE1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Sonos muziek van PC werkt niet meer sinds TV-Box

IMG_20230105_165027.jpg

0 Likes
CE1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Sonos muziek van PC werkt niet meer sinds TV-Box

Als ik TV en box uitschakel, lukt het ook niet om muziek via pc te spelen, enkel als ik het kabeltje uit de box trek, lukt het!

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Sonos muziek van PC werkt niet meer sinds TV-Box

@CE1 

Laten we wachten tot je afbeelding is goedgekeurd. 

Je probleem is je trekt de kabel van de Sonos connect uit de tv box en je kan muziek afspelen via de pc via de Sonos connect. Als de kabel van de Sonos connect in de tv box steekt werkt dit niet. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
CE1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Sonos muziek van PC werkt niet meer sinds TV-Box

Neen, is een fijn dun kabeltje dat naar de soundbar loopt vanuit de box. Als dat is verwijderd is er dus geen verbinding meer tussen box, TV en soundbar en de weg vrij voor muziek van pc via Sonos!

0 Likes