Beantwoorden
ThomasL
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Soundbar bedienen met telenet box afstandsbedienen

Beste,

 

ik heb sinds gisteren de nieuwe telenet box. Nu heb ik een sony soundbar die via optische kabel aan mijn samsung smart tv gekoppeld is en via de tv instellingen als audiobron staat ingesteld. Met de vorige digicorder kon je het volume van de telenet digicorder regelen los van het volume van de soundbar. Met de nieuwe box kan dat blijkbaar niet. Als ik het volume wil aanpassen met de afstandsbediening, krijg ik de melding van mijn tv zelf, dat deze op externe speakers is aangesloten en het volume daar moet geregeld worden. Dat renderd de volumeregeling op de box-afstandsbediening volledig nutteloos, of niet? Kan ik mijn box-afstandsbediening gebruiken met de soundsbar of zal ik het volume moeten regelen via de soundbar afstandsbediening?

 

mvg

0 Likes
2 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Soundbar bedienen met telenet box afstandsbedienen

@ThomasL 

Als je de tv box juist gekoppeld hebt aan je soundbar dan kun je het volume regelen via de afstandsbediening van de tv box. Probeer anders eens opnieuw te koppelen je soundbar met je tv box. Kan ook zijn dat je het handmatig moet koppelen dat je niet de juiste soundbar hebt gekozen. Heb zelf Sonos en had ook eerst automatisch gedaan maar dat werkte blijkbaar niet. Dan handmatig gedaan en het probleem was opgelost. 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Soundbar bedienen met telenet box afstandsbedienen

@ThomasL 

Heeft je soundbar HDMI?

Dan kan je ze aansluiten op de HDMI-arc van de TV.

0 Likes