Beantwoorden
fschoofs
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes. Jij bent af!

Soundbar gekoppeld maar uitschakelen werkt niet

Nu heb ik mijn soundbar van samsung optisch gekoppeld aan de TV-box.  Volume werkt perfect, de tv en tv-box schakelen aan en uit.  Maar de soundbar niet, deze blijft aan 😞 iemand een idee wat ik kan testen?

Tags (2)
0 Likes
9 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Soundbar gekoppeld maar uitschakelen werkt niet

Het automatisch aan- en uitschakelen is een functie die aanwezig is op sommige hdmi verbindingen. De hdmi cec. Met een optische kabel kan er geen signaal aan/uit doorgestuurd worden.

 

Als je merk en model van tv en soundbar geeft, is de kans groter om een voorstel tot oplossing te krijgen die voldoet aan je wensen.

 

In de veronderstelling dat je op je soundbar kan kiezen welek input genomen wordt, kan je de soundbar met de tv verbinden met een hdmi kabel. 

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Soundbar gekoppeld maar uitschakelen werkt niet

@fschoofs heeft dit al geprobeerd met 2 HDMI kabels in een andere draad. @fschoofs  Het kan ook wel degelijk werken met 2 goeie HDMI kabels. Maar ik zou eens de handleiding van Uw Yamaha soundbar en deze van uw TV erbij nemen om te bepalen welk toestel master moet zijn en welke slave toestellen zijn. Ik heb 2 TV’s met 2 TV boxen en 2 home cinema’s. Beneden is alles van Samsung dus TV en home cinema + TV box en daar is de TV master. Dus de TV is hoofdcomponent en mijn home cinema is op de TV aangesloten met een HDMI kabel en de TV box ook met een aparte HDMI kabel op de TV aangesloten. Tussen de TV box en de Home cinema zit nog een optische kabel. BENEDEN IS DAT DE ENIGE MOGELIJKE OPLOSSING OM HET GEHEEL CORRECT WERKEND TE KRIJGEN!

Dan boven is alles van LG dus de TV en de home cinema + TV box en daar is de HOME CINEMA master!! Dus boven is mijn home cinema aangesloten met een HDMI kabel naar de TV en de TV box aangesloten op de home cinema met een HDMI kabel. Hier wordt geen gebruik gemaakt van een optische kabel. Ook hier werkt alles correct, maar zoals U kan zien zijn de 2 combinaties op een verschillende manier aangesloten. Dus bekijk goed de handleiding van Uw soundbar en Uw TV en kijk welk toestel als master moet dienen...😉

Never trust in Dust
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Soundbar gekoppeld maar uitschakelen werkt niet

@fschoofs

 

Zoals gezegd maak je het de mensen die je willen helpen makkelijker als je even merk, model, type, ... van zowel je tv als je soundbar even vermeldt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Soundbar gekoppeld maar uitschakelen werkt niet

@fschoofs schreef:

Nu heb ik mijn soundbar van samsung optisch gekoppeld aan de TV-box.  Volume werkt perfect, de tv en tv-box schakelen aan en uit.  Maar de soundbar niet, deze blijft aan 😞iemand een idee wat ik kan testen?

 

Je kan mijn vorige post deels negeren. Ik zie nu pas dat jouw soundbar een Samsung is. Kan je dan even het type van de soundbar melden alsook het merk en type TV, aub? Maar als de geluidsversterking (soundbar) van Samsung is gelijk in mijn eerste voorbeeld, dan ga je sowieso met 2 HDMI kabels moeten werken. Hoe ze moeten aangesloten worden, ga je in de handleiding van de Samsung soundbar vinden alsook of je nog een optionele optische kabel nodig hebt of niet. Bij Samsung noemen ze een TV box een set top box. Dus daar ga je goed moeten kijken hoe je de TV box moet aansluiten. De soundbar moet allesinds met een HDMI kabel op je TV aangesloten worden, wil je hem kunnen bedienen met de afstandsbediening van de TV box. De TV box moet ook met een HDMI kabel aangesloten worden. De vraag is enkel: op de TV of op de soundbar. Dat ga je in de handleiding vinden van de soundbar. Ik heb ook een Samsung home cinema, en moet zeggen dat ze rare methodes gebruiken om iets aan te sluiten...

Never trust in Dust
0 Likes
fschoofs
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes. Jij bent af!

Soundbar gekoppeld maar uitschakelen werkt niet

Was even weg en hier de gegevens van wat ik heb

 

Samsung TV  UE65NU7100

SAmsung soundbar HW-F355.

 

de soundbar is optisch gekoppeld aan de TV-box nu en anders ook optisch gekoppeld aan de TV.  Ik begrijp dat een optische kabel geen signaal doorgeeft zoals een HDMI.  

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Soundbar gekoppeld maar uitschakelen werkt niet

@fschoofs Ik heb zonet de handleiding van uw soundbar bekeken, en Ik vrees er voor dat je uw soundbar niet gaat kunnen bedienen met uw TV box afstandsbediening want er zit geen HDMI aansluiting op. Enkel een optische aansluiting voor het geluid te transporteren. Maar via een toslink of optische kabel kun je geen bediening doorvoeren.

Never trust in Dust
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Soundbar gekoppeld maar uitschakelen werkt niet


@fschoofs  schreef:

Was even weg en hier de gegevens van wat ik heb

 

Samsung TV  UE65NU7100

SAmsung soundbar HW-F355.

 

de soundbar is optisch gekoppeld aan de TV-box nu en anders ook optisch gekoppeld aan de TV.  Ik begrijp dat een optische kabel geen signaal doorgeeft zoals een HDMI.  


In de handleiding van de soundbar staat op pagina 13 :

Het toestel wordt automatisch uitgeschakeld in de volgende omstandigheden:
• De modus BT/TV/USB/D.IN
- Indien 20 minuten geen audiosignaal wordt gedetecteerd.
• AUX-modus
- Indien 8 uur lang geen toetsen worden ingedrukt en geen kabel is
aangesloten.
- Indien 20 minuten lang geen AUX-kabel is aangesloten.

 

Staat uw soundbar in TV modus? Neen? zet het in TV modus.

Twintig minuten na het uitschakelen van tv en tv-box  zal de soundbar ook uitschakelen, tenzij er nog iets anders op aangesloten is dat ook een geluidssignaal doorstuurt.

fschoofs
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes. Jij bent af!

Soundbar gekoppeld maar uitschakelen werkt niet

Thx, 

 

Dacht het wel. Maar wilde checken of er een netweter was die misschien een idee had. 

 

Thx

Frank

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Soundbar gekoppeld maar uitschakelen werkt niet

Heb je al geprobeerd om je tv en soundbar met bluetooth te verbinden? (koppeling die met label tv verschijnt de soundbar)

Als je dat doet, kan je met de afstandsbediening van de soundbar de tv bedienen. Met een beetje geluk kan je dan met één druk op de knop van de soundbar tv en soundbar afzetten. Door de hdmi cec verbinding tussen tv en tv-box zal ook deze laatste uitgezet worden.

0 Likes