Beantwoorden
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Storing op de nieuwe TV Box

Hallo,

Ik heb gisteren onze digicorder ingeruild voor een nieuwe tv-box en deze vandaag geïnstalleerd.

Het beeld geeft soms storingen, het scherm wordt soms wit. Een second, een paar seconden...dan terug normaal, terug wit,...een beetje onwillekeurig flitsen daar lijkt het op.

Voor mij is het duidelijk dat het aan de HDMI kabel ligt ; wanneer ik er aan kom gaat het flitsen sneller/trager, soms lukt het me om het te doen stoppen en blijft alles oké op het beeld.

De HDMI kabel is zowel in de TV als in de box goed aangesloten. Wel merk ik dat je er amper mag aankomen of dat het erger wordt of terug begint te flitsen als het voordien gestopt was. Maar het gebeurt dus ook zonder dat er aan de kabel of de aansluiting geraakt wordt.

 

Het is de bijgeleverde HDMI kabel en in de Telenet winkel raadden ze me ook aan deze te gebruiken.

Is er een verschil tussen deze kabel of een andere HDMI kabel?

Het is erg storend, bijna elke keer ik de box aanzet moet ik eerst een paar minuten aan de kabel prutsen voordat het beeld stabiel wordt, dat lijkt me niet de bedoeling met een nieuw apparaat.

0 Likes
6 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Storing op de nieuwe TV Box

@Friend 

Je kan proberen met een nieuwe HDMI kabel 2.2 of dat die beter is, maar welk merk en type is de tv, kan zijn dat daar een conflict optreed.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Storing op de nieuwe TV Box

Probleem ligt bij de kabel vervang de kabel neem de juiste lengte

Het is een gewone kabel dat ze bij leveren

Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Storing op de nieuwe TV Box

@Master-Magic 

Het is een Philips 32pfk4309/12

Ik heb hier nog 2 Hdmi kabels liggen, hoe weet ik welk type ze zijn?

0 Likes
Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Storing op de nieuwe TV Box

@luc55 

Ze zeiden in de winkel dat het belangrijk was de HDMI kabel te gebruiken die ze er bij leveren. Zouden bepaalde zaken niet werken met hdmi kables van een lager type (eigenlijk weet ik niet welke ik hier liggen heb)?

Anders ga ik misschien beter een nieuwe halen in de Telenet winkel? Ze zouden mij dat niet mogen aanrekenen als het komt doordat deze bij de box niet correct werkt.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Storing op de nieuwe TV Box

Pak de box mee naar de winkel kunnen ze zelf zien wat probleem is

als je toch gaat anders een andere kabel en zou moeten opgelost zijn

kan zijn dat de vorige klant de aansluiting aan de achterkant geforceerd heeft

de kabel en de afstandsbediening is nieuw het toestel is opgekuist het blijven huur toestellen

Friend
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

Storing op de nieuwe TV Box

Voorlopig gebruik ik een andere hdmi kabel en alles verliep gisteren correct bij het tv kijken.

Bedankt voor de tip.

0 Likes