We hebben gelukkig nog een klein maar fijne pc winkel in de buurt en deze meneer heb ik ook even om raad gevraagd. Een koppelstuk raadde hij af, hij beweert dat er nadien vaak problemen optreden met het internet dat kan uitvallen. Dit wou ik niet riskeren en met even rustig (dat lukte eerlijk gezegd niet door verschillende omstandigheden) na te denken zijn we tot de conclusie gekomen dat het simpelweg kon opgelost worden door de utp-kabel een 20-tal centimeter verder uit het gootje te halen waar deze in zit. Achter de kast merk je toch niet dat de kabel schuin loopt, en de modem hangt nu dus aan de muur met de utp kabel verbonden 😊 De wifi stick/adapter die ik had haalde maar 300 mbps, wat onvoldoende bleek te zijn. Gelukkig had hij in de winkel een alternatief op voorraad : ik heb nu een tp-link AC600 en hier staat ook bij vernoemd van die dual band, zoals iemand vernoemde. Ik ga mijn eigen reactie dus aanduiden als de oplossing, maar wil jullie allemaal via deze weg nog eens bedanken want het is mede dankzij de tips hier dat ik er aan uit geraakte. Ik had nog een gesprek vooraf met de klantendienst van Telenet maar dit was niet zo positief. De medewerker deed wel zijn best om andere zaken uit te sluiten, uiteindelijk heb ik zelf moeten uitleggen wat het probleem kon zijn (van de wifi stick/adapter). Volgens hem zou eender welke nieuwe stick dat ik zou kopen voldoende zijn, wat niet klopte aangezien ze zelf mijn oude stick nog verkopen. Ik vond het spijtig om die persoon te moeten "verbeteren", uiteindelijk bel je toch wel om geholpen te worden. Buiten nadien toe te voegen dat ik in de winkel moest vernoemen dat deze wifi 6 compatibel moest zijn, kon hij me verder niets aanraden. In een pc winkel weet men dat misschien wel, maar de doorsnee verkoper in een grote electro zaak is daar minder van op de hoogte. Of je moet geluk hebben net iemand te treffen die wel wat kent op dat vlak. We hadden dan nog een hele discussie over het al dan niet betalend zijn van een technieker ivm de installatie. Vorige week zei een andere medewerker me aan de telefoon dat het afhangt van de technieker of het al dan niet betalend zou zijn (ik geef toe daar was ik ook niets mee), vandaag zei deze medewerker mij dat het gratis is als men aangeeft dat men de modem niet zelf kan installeren. Dit had ik dus moeten vernoemen in de Telenet shop volgens hem, aangezien ik zelf aan de installatie begonnen was en deze niet lukte zou ik nu wel voor een technieker moeten betalen. Alsof je vooraf weet of de installatie van een toestel zal lukken...en tenslotte ben je dan van goede wil want je wil moeite doen om het zelf te proberen. Lukt het niet dan mag je nadien 85 euro ophoesten. Dat lag aan de medewerkers in de shop dat ze me daarover niet inlichtten volgens hem. Spijtig dat men dan "gestraft" wordt voor de genomen moeite. Ik hoop dat dit topic iemand anders kan helpen die tegen hetzelfde probleem aanloopt, en intussen zelf ook wat bij geleerd. Dank jullie voor de hulp !
... Meer weergeven