Beantwoorden
Wimmme
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Tien op tien!

TV-Box (Humax 2008C-STB-TN) icm met Logitech Harmony

Hey allemaal,

 

dit keer geen vraag maar wel informatie voor éénieder die er achter zoekt.


Sinds gisteren de nieuwe TV-Box in huis, nl een Humax 2008C-STB-TN (dus NIET de Arris  DCX-960 zoals in deze post ).
Had me voorbereid door de Arris reeds toe te voegen in m'n Logitech Harmony config, maar dat werkte jammer genoeg niet.

Wat verder onderzoek wees dan uit dat ik de Humax als toestel had, en dat deze enkel zou werken via RF (wat niet aan te sturen is via de Harmony).

Het goede nieuws is dat in de Logitech Device database de Humax 1008C-STB-TMA bevat, en dat je die perfect kan gebruiken om de nieuwe TV-Box mee aan te sturen.

Het enige dat je dan niet hebt is de speech-functie, maar die gebruik ikzelf meestal op een andere manier via Google-assistant.

Reden dat ik de Harmony toch blijf gebruiken is dat ik m'n soundmeubel en Google TV (Chromecast) ook eenvoudig wil kunnen bedienen, en het automatisch switchen van HDMI-kanaal lastiger blijft met de originele afstandsbedieningen. Kreeg al protest van m'n huisgenoten 😅

 

11 reacties
Nechoj
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Primeur! De kop is eraf! Hi there!

TV-Box (Humax 2008C-STB-TN) icm met Logitech Harmony

Dit werkt inderdaad prima. Getest met Harmony Ultimate One.

Merci

GR9
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

TV-Box (Humax 2008C-STB-TN) icm met Logitech Harmony

Iemand ervaring met de Logitech Harmony 900 remote die via RF de Telenet tv box bedient?

Volgens support van Telenet zou de tv box enkel IR van Telenet afstandsbediening kunnen verwerken. Maar lijkt me ongeloofwaardig.

Vooraleer ik overstap van digicorder en digibox naar 2 tv boxen zou ik zekerheid willen. Want de Logitech is nodig om ook een receiver in een kast te bedienen.

MK35
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
De kop is eraf! Hi there!

TV-Box (Humax 2008C-STB-TN) icm met Logitech Harmony

Top om te horen , zelf heb ik 2x harmony hub ( cinema zolder & living waar veel activiteiten draaien ) en lang aan het zoeken geweest voor de juiste config voor dat ik de nieuwe box in huis haal . Logitech zelf had mij vorig jaar de Ziggo mediabox voorgesteld om in te stellen met hier en daar nog wel bugs die niet zouden werken op de tv-box van Telenet . Dus tot heden niet aangedurfd om de tv-Box in huis te halen en nog steeds werkend met mijn digi. Ik hoor nu om de Humax 1008C-STB-TMA in te stellen en dat dit ook goed zou werken zal ik toch misschien eens gaan overstappen . Ook al worden de toestellen van Logitech afstandsbediening niet meer gemaakt maar nog wel ondersteund ben ik daar nog zeer tevreden over . Ik mag ervan uitgaan WIMMME dat alles nog vlot loopt bij u ? alvast merci

Wimmme
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Tien op tien!

TV-Box (Humax 2008C-STB-TN) icm met Logitech Harmony

Yep, zoals het hoort !

Elchor
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

TV-Box (Humax 2008C-STB-TN) icm met Logitech Harmony

Hallo, 

Hier ook nog aan het wachten om over te schakelen van een oude digicorder naar de nieuwe tv box (de Humax).  Ik heb een Logitech Harmony Touch die momenteel perfect alles (tv, digicorder, receiver) aanstuurt.

Iemand die deze  configuratie (de Harmony Touch met de Humax)  werkend heeft of die kan zeggen of het werkt ?  Als ik bovenstaande posts lees denk ik het wel, maar wil toch liever zeker zijn.

Dank bij voorbaat !

 

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-Box (Humax 2008C-STB-TN) icm met Logitech Harmony

@Elchor het is niet zeker dat je de V2 humax tv box krijgt bij overschakelen naar de tv box, het is aan de hand van de stock dat je een tv box krijgt (V1 of V2).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Elchor
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

TV-Box (Humax 2008C-STB-TN) icm met Logitech Harmony

@Master-Magic : dat had ik inderdaad al gelezen, maar in de telenet shop waar ik laatst was kon ik kiezen tussen de laatste nieuwe en de vorige versie.  Ik weet niet of dit "reglementair" is, maar het kon wel.  

Ben dus nog steeds even aan het wachten.

Dank alvast !

 

aneurysm
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your third party!

TV-Box (Humax 2008C-STB-TN) icm met Logitech Harmony

Heb de TV box enkele maanden in gebruik, en alles werkt met m'n Harmony ..behalve 1 ding wat ik helaas toch vaak gebruik, namelijk "vorige zender" .. om snel te switchen tussen 2 zenders. Op de TV box afstandsbediening is dit te doen met de "TV" knop ... maar wat ik ook gebruik als device bij m'n Harmony (Ziggo, Arris, Humax) die knop staat er niet bij. Aanleren lukt niet, sinds de TV box een RF afstandsbediening gebruikt en Harmony enkel IR knoppen kan aanleren.

Iemand dit al weten oplossen ? 

WillemdeZwijger
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

TV-Box (Humax 2008C-STB-TN) icm met Logitech Harmony

Hier nu ook de TV BOX - Humax 2008C-STB-TN - in gebruik wegens defect oude digicorder.

Deze kon ik niet bedienen met de Logitech Harmony 900 omdat je de Harmony enkel commands kan aanleren met een IR afstandsbedieing (en de originele afstandsbediening van de TV BOX een RF afstandsbediening is).

Maar dank zij je tip om de Humax 1008C-STB-TMA aan de Harmony toe te voegen, kan ik de TV BOX nu grotendeels wel met de Harmony bedienen. Enkel de 'return button' werkt niet. Ik ga nog eens zien of ik die op één of andere manier aan de praat krijg.

Met vriendelijke groeten,

Wim

 

TV-Box (Humax 2008C-STB-TN) icm met Logitech Harmony

De knop "vorige zender" is hetzelfde commando als bij het model Pace DCR7111, knop "radio".

Ik dacht dat dit allemaal werkte als je als fabrikant "Ziggo" en als model "Mediabox Next" selecteert.

aneurysm
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! It's your third party!

TV-Box (Humax 2008C-STB-TN) icm met Logitech Harmony

Helaas niet. Ik zoek er ook al heel lang achter. Heb zonet getest met zowel Ziggo Mediaboxt Next als Pace DCR7111 toe te voegen als devices. Zoals met de anderen, alles werkt prima ... behalve de knop om naar de vorige zender terug te gaan. Dat werkt niet 😞

Zeer frustrerend eigenlijk om zo een simpele maar toch noodzakelijke actie niet te kunnen gebruiken op de Harmony.