Beantwoorden
Bjorn88
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Star Wars Day Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Seconde zwart beeld + opnames stoppen vanzelf

Sinds enige tijd heb ik hier problemen met het beeld via de TV-box.

Via live TV verschijnt er regelmatig voor 1 of 2 seconden zwart beeld, hierna herstelt dit zich automatisch.

Indien er een opname via de TV box afgespeeld wordt, stopt het afspelen van de opname vanzelf en gaat de TV box terug naar het startscherm waar ik de opname opnieuw moet starten.

Het probleem gebeurt op willekeurige momenten. Soms gaat het uren goed, soms stopt een opname 3 keer in 5 minuten.

 

Heb al een aantal keer contact gehad met de klantendienst, maar er is nog geen oplossing.

* Software-update TV box

* Iets met frequenties die vastgezet werden

* TV box omgewisseld voor een nieuwe

 

Helaas verloopt de activatie van de TV box niet vlot en zitten we al 10 dagen zonder live TV op de niet-VRT-kanalen. Helaas daar dus ook al gemerkt dat het probleem met zwart beeld en het afspelen opnames blijft.

Iemand een idee waar dit probleem aan kan liggen of dit probleem herkent? Het lijkt me geen issue met de TV of HDMI-kabel kunnen zijn, aangezien de opnames ook stoppen met afspelen. Ik neem aan dat een TV niet in staat is feedback aan de TV-box kan geven om het afspelen van een opname te stoppen.

0 Likes
9 reacties
Ex-Netweter
 

Seconde zwart beeld + opnames stoppen vanzelf

Via HDMI CEC kan de tv feedback geven aan de TV-box.
Volgens mij toch een probleem met HDMI.

Welk merk en type tv?
Gebruik je de meegeleverde HDMI-kabel? (Dit is aanbevolen want de kabel moet 4K en snelheden tot 18 Gbps ondersteunen)

Probeer HDMI CEC eventueel uit te schakelen op het tv-toestel als test.

Bjorn88
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Star Wars Day Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Seconde zwart beeld + opnames stoppen vanzelf

Betreft een Samsung QE65Q64TASXXN. HDMI-kabel is altijd dezelfde gebleven en is de meegeleverde voor 4K.

Bedankt voor de tip. Heb HDMI CEC eens uit/ingeschakeld en sindsdien is er ook een ander probleem opgelost, namelijk dat de soundbar niet meer vanzelf mee opstartte bij het aanschakelen van TV en TV box.

Ik hou het eens in de gaten.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Seconde zwart beeld + opnames stoppen vanzelf

@Bjorn88 Kijk misschien ook uw internet na. De Tv box moet een stabiel internet hebben om deftig te kunnen streamen. 

De opnames staan namelijk in de cloud en dus niet meer lokaal!

Je kan ook alle netwerk aparaten herstarten en zien of het dan opgelost geraakt. 

In de instellingen van uw tv box kan je ook een netwerk test uitvoeren zodat je weet of het daar aan ligt of niet. 

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bjorn88
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Star Wars Day Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Seconde zwart beeld + opnames stoppen vanzelf

Internet geeft geen problemen, het probleem doet zich ook voor bij live TV. Die seconde zwart beeld is nog te behappen maar opnames die steeds stoppen met afspelen is veel vervelender.

Ik heb eens geprobeerd met HDMI CEC uitgeschakeld, maar helaas geen oplossing.

Ik ga eens proberen met een andere HDMI kabel rechtstreeks tussen TV box en TV, zonder de soundbar erbij.

Moest iemand nog een idee hebben wat het issue zou kunnen zijn, suggesties zijn welkom!

0 Likes
Herci
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Dag van de Chocolade It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Seconde zwart beeld + opnames stoppen vanzelf

Ik heb een gelijkaardig probleem. Tv-box valt soms uit voor 2 seconden, zwart beeld, er komt HDMI3 op scherm en dit gebeurt bepaalde dagen helemaal niet, soms enkele keren en soms wel 100 keer op een avond. 

Setup, modem -Deco - gb switch - tv box alles bekabeld  (woning met meerdere verdiepingen)

Speedtest tijdens de problemen, vb valt 6x uit tijdens de speedtest geeft steeds normale waarden aan  96 mbs  (basic internet)

Reeds alle kabels vervangen, coax/ethernet/hdmi

Deze week de tv-box gaan omruilen, verkoper zei, bekend probleem de box kan het niet ophalen dat model geeft problemen. Ik had ook een extreem hoge toon die eruit kwam. Nu eentje zonder ventilator. 

 

Ik heb ook alle HDMI poorten genomen van de tv zelf en het gebeurt overal. 

Bij het bekijken van een blu-ray heb ik dit niet. 

Bij het aansluiten van raspberry pi ook niet. 

Tv is een sharp van meer dan 10 jaar oud. 

Enige optie is denk ik de deco die ertussen zit? Of iets met de verbinding? Of toch de tv? 

Als ik de deco ertussen uit haal zit ik wel met een tweetal toestellen die op een andere ssid terecht komen. Mits de speedtesten oké lijken en alles bekabeld is laat ik het liever zo. De switch werd ook al vervangen en is nieuw… Telenet zelf geeft aan om kabels te vervangen. 

Technieker zei misschien een slechte hdmi poort op de box. Maar nu een nieuwe dus weer miserie. 

 

Het gebeurt meest van al bij live tv. Minder bij opnames en streamz. Maar het gebeurt daar ook wel. 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Seconde zwart beeld + opnames stoppen vanzelf

@Herci 

Hoe staan de beeld instellingen in de tv box van kwaliteit, zet die eens lager ofzo, 

als de tv al 10 jaar oud is dan zal de hdmi versie op de tv lager zijn dan deze dat nu via de tv box wordt doorgestuurd, dat kan deze problemen geven, welke HDMI versie is de nieuwe HDMI kabel ???


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Herci
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Dag van de Chocolade It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Seconde zwart beeld + opnames stoppen vanzelf

Hoi,

 

de HDMI is de meegeleverde van de box en vroeger was dit een hele dure uit de audio/tv zaak (zo’n goldplated whatever ding). Ik heb er ondertussen al een stuk of 4 verwisseld. En sinds de installatie van de tv-box zeker al de meegeleverde gebruikt. 

 

De tv zelf is een Sharp aquos LC-32LU705E. Ik denk dat die de resolutie moet aankunnen. Tv-box stond op automatisch ik zet die nu even op 720p om te zien wat het geeft. 

0 Likes
Herci
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Dag van de Chocolade It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Seconde zwart beeld + opnames stoppen vanzelf

Ik wil u nog eens van harte bedanken. Ik heb de instellingen van de tv-box lager gezet en heb tot op heden geen enkele keer mee uitval gehad. 

Je bent echt een KRAK. De vele telenet medewerkers nog techniekers hadden deze tip nog nooit gegeven. Merci!!!

Bjorn88
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Star Wars Day Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Seconde zwart beeld + opnames stoppen vanzelf

Hier helaas geen oplossing. Kwaliteit eens naar 1080i/p en 720 gezet, resultaat blijft hetzelfde.

Het moet echt van de TV-box komen, want met andere externe apparaten of apps heb ik het probleem niet.

Niemand van Telenet hier die van dezelfde issues op de hoogte is?

0 Likes