Beantwoorden
JanMetDePet
Experienced Weetjesweter
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. π-DAY! Alles op zijn plek!

TV Box IP met modem-only (CV7160E)

Ik zou graag mijn oude digicorder (AD2100) willen vervangen door de nieuwe TV Box IP. Echter, momenteel heb ik een standalone modem (CV7160E) waarachter ik mijn router heb. Ik zou deze willen behouden en wil onder geen beding een home gateway, omdat deze niet de features heeft van mijn router.

Alleszins, heb contact opgenomen met de klantendienst van telenet en deze wisten me te zeggen dat ze de werking van de TV Box IP niet kunnen garanderen bij deze setup. Ik ga er vanuit dat er heel wat mensen dergeljike setup hebben...hebben deze mensen dan  nog allemaal een oude digicorder?...of zijn er toch oplossingen die Telenet me niet vertelt?

Ik hoor het graag.

15 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

TV Box IP met modem-only (CV7160E)

Ik heb de titel van dit onderwerp aangepast en de term stand-alone modem veranderd in modem-only en het type modem vermeld.

Deze term modem-only is meer gebruikelijk voor dit type modem, ook wel EMTA modem genoemd. De CV7160E is de laatste echte EMTA modem-only, maar zoals in deze discussie al aangegeven docsis 3.0 en beperkt in snelheid to max 400 Mbps.

Het recentere model CV8560E wordt soms foutievelijk ook wel modem-only genoemd, wat niet het geval is. Dat is een volwaardige IPv4 & IPv6 router, die de mogelijkheid beidt voor IPv4 mac-passthrough ("bridging") in te stellen, waarmee NAT uitgeschakeled wordt voor één enkel MAC adres, waardoor een eigen router een publiek IPv4 kan krijgen. Alle andere direkt aangesloten apparaten krijgen van de modem gewoon een 192.168.0.x adres via DHCP uitgereikt.

Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.