Beantwoorden
Janvanuytven
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Leesbeest! Goed gevonden!

TV-Box netwerk foutmelding bij opstarten

Ik krijg steeds een foutmelding betreffende netwerk aansluiting bij opstarten TV-BOX.

 

Echter is alles goed aansloten als ik bij de volgende stap vraag voor te controleren.

Dus de connectie is goed.

Echter komt de vraag dus steeds terug bij opstarten...

 

Ik start wel tv en versterker simultaan op met de afstandsbediening van telenet.

Ik denk dat voordat ik dit zo ingesteld had, ik deze foutmelding ook niet kreeg en dan gewoon het opstart scherm kreeg met de welkomstboodschap.

 

Heeft het misschien te maken met opstart instellingen van de tv-box? Deze staat op eco.

 

 

0 Likes
10 reacties
Ex-Netweter
 

TV-Box netwerk foutmelding bij opstarten

@Janvanuytven zet hem standaard en dan weet u de oorzaak, bij eco opstarten duurt het veel langer eer hij alles geladen heeft, u misschien een beetje te ongeduldig ( grapje)

Jos

0 Likes

TV-Box netwerk foutmelding bij opstarten

@Janvanuytven volg ook volgende topic, antwoord zal voor u het zelfde zijn eco ...

https://www.netweters.be/t5/Telenet-TV-box/Regelmatig-geen-netwerkverbinding/m-p/54318#M2137

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

TV-Box netwerk foutmelding bij opstarten

@Janvanuytven waar @Ex-Netweter naar verwijst is helemaal correct.

 

Op dit moment geeft de TV-box wanneer hij uit eco-start komt een boodschap over "geen netwerk" vlak na opstart. Maar bij diagnose en gebruik is alles in orde. Dit wordt hopelijk in één van de volgende updates opgelost. Op dit moment is het dus een kwestie van weg klikken of je energiestand even aanpassen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV-Box netwerk foutmelding bij opstarten

Al zou ik geen andere instellingen gebruiken dan Eco-Stand, tenzij je zonne-energie teveel hebt:

 

  • Snelle start: de minst energiezuinige stand. Je box verbruikt 56 Watt en start binnen de paar sec. op.
  • Normale start: de standaard instelling. Je box verbruikt 27.5 Watt en start binnen de 10 sec. op.
  • Eco-start: de meest energiezuinige stand. Je box verbruikt minder dan 1 Watt en start binnen de minuut op.

Als je even snel telt aan 0,20 Eurocent per kwh totale prijs kom je  in standby-modus op jaarbasis op 98 Euro, 48 Euro of 1,7 Euro. En dan heb je nog geen televisie gekeken...

 

Edit: Ik heb trouwens net gekeken naar de huidige energieprijzen en ik kom al op 0,25 Euro per Kwh (all inn) dus de prijzen zijn al 122, 60 en 2,19 Euro. Ik vind dat veel geld voor een toestel dat gewoon in stand by zou staan.

0 Likes

TV-Box netwerk foutmelding bij opstarten

@Ex-Netweter besparen waarom niet!!!, maar bij mij gaat het er om de fout op te sporen,en doordat er met eco stand al meerdere problemen zijn geweest, is dat een simpele test , en dan doorbellen natuurlijk met zoveel mogelijk info anders  raakt het niet opgelost. 

Jos

0 Likes

TV-Box netwerk foutmelding bij opstarten

@Ex-Netweter Ja sowieso de fouten doorgeven en opsporen, maar zoals ik het begreep van @Suzy blijkt dit toch al een bekend probleem te zijn. De oplossing mag niet zijn dat je hem in normale start of snelle start zet gezien, het toch wel, gigantisch verbruik. Het is één van de voordelen dat je met deze box hem in eco-stand kunt zetten en al je opnames enzo behouden. In eco-stand gaat zelfs het netwerk uit!.

 

Ik vermoed wel dat als er dan updates zijn dat deze erdoor komt als het systeem opstaat, maar dat neem ik er graag bij. Ik heb trouwens net gekeken naar de huidige energieprijzen en ik kom al op 0,25 Euro per Kwh (all inn) dus de prijzen zijn al 122, 60 en 2,19 Euro. Ik vind dat veel geld voor een toestel dat gewoon in stand by zou staan.

0 Likes

TV-Box netwerk foutmelding bij opstarten

@Ex-Netweter inderdaad het is een gekend probleem, maar niet bij iedereen daarom blijft het melden belangrijk, om de oorzaak te vinden.

ik verschiet wel van uw prijzen, de vorige digicorder verbruikte die dan minder? 100 eu verbruik zonder iets te doen en geen harde schijf daar verschiet ik van.

Jos

0 Likes

TV-Box netwerk foutmelding bij opstarten


@Ex-Netweter@  schreef:

@Ex-Netweter inderdaad het is een gekend probleem, maar niet bij iedereen daarom blijft het melden belangrijk, om de oorzaak te vinden.

ik verschiet wel van uw prijzen, de vorige digicorder verbruikte die dan minder? 100 eu verbruik zonder iets te doen en geen harde schijf daar verschiet ik van.

Jos


@Ex-Netweter voor de laatste digicorder. De meeste hadden die waarschijnlijk op stand-by modus staan, gezien de netwerkmogelijkheden.

Operatieve modus: max 20 W;

Stand-bymodus: max 12 W;

Slimme energiestand: max 0,5 W

 

Dus de vorige box verbruikt minder in operatieve modus dan de nieuwe box in standaard start. Ik ga ervan uit dat de TV-box in operatieve modus ook zoiets van een 56 watt gaat verbruiken (hetzelfde als de snelle start) misschien dat @Suzy hierover meer weet. Ik vind het persoonlijk een serieuze energievreter.

0 Likes

TV-Box netwerk foutmelding bij opstarten

@Ex-Netweter ik ben blij dat u dit onder de aandacht brengt, en ook onder suzy haar aandacht hebt gebracht, ik heb altijd in de verlichting gezeten dus led heb ik van in de begin periode, deze zomer uiteindelijk een led tv veel minder stroom verbruik en da klein bakske mag da niet teniet doen

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

TV-Box netwerk foutmelding bij opstarten


@Ex-Netweter@  schreef:
Dus de vorige box verbruikt minder in operatieve modus dan de nieuwe box in standaard start. Ik ga ervan uit dat de TV-box in operatieve modus ook zoiets van een 56 watt gaat verbruiken (hetzelfde als de snelle start) misschien dat @Suzy hierover meer weet. Ik vind het persoonlijk een serieuze energievreter.

@Ex-Netweter, ik heb dit eens nagevraagd bij enkele collega's. Het verbruik van de TV-box in operatieve modus staat inderdaad nergens uitgelegd in het klantenservice voor de nieuwe TV-box. Zodra ik meer weet, laat ik het weten in deze thread. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes