24751
netweters
|
152350
antwoorden
|
20691
vragen
|
We zijn tester tot 31 december. Ik vermoed dat we nu nog minder dan een maand te gaan hebben, want met de eindejaarsfeesten in het vooruitzicht, zal er na 23 december niet veel meer gerealiseerd worden. Wat me het meeste stoort is dat het met de TV-box van kwaad naar erger gaat. Daar waar ik in het begin nog tamelijk positief was, merk ik dat er zich toch heel wat bugs voordoen. Ik heb ze persoonlijk niet allemaal beleefd, maar ik lees regelmatig de reacties op netweters en dan zie ik toch regelmatig mede-testers die problemen hebben. Voor mij is tot nu het beter beeld het enige wat stand houd: in de eerste maand heb ik 1 maal gereset, de laatste maand wel al 3 maal. Ik krijg ook regelmatig foutmeldingen CS..... Heb dit ook al telefonisch aangemeld , er werd een dossier aangemaakt, maar daar horen we dan niets meer over.
Wat me laatst meer overkomt: opname kan niet afgespeeld worden CS2211; grijs beeld CS 2214, en dan zaken waar GEEN foutcode voor gegeven wordt, zoals de trage reacties op de afstandbediening, als men een opname van een serie stopt en wist, moet men 5 handelingen doen voor men het volgende deel van de serie kan opstarten, of soms staat er gewoon "opname mislukt" en daar sta je dan; einde serie, einde verhaal. Dit is zeer frustrerend en zaken die ik met de "goede oude manuele digicorder" nooit aan de hand heb gehad.
Ook suggesties, zoals 2 x versneld doorspoelen met klank, dat van in het begin en nog steeds door medetesters gevraagd werd, is nog nooit op gereageerd!
Vraag ik die me stel is of Telenet, de TV-box zo zal gaan lanceren, dan wel of er verder gaat ge-experimenteerd worden?
@ Suzy; heb je enig idee hoe onze testperiode gaat geëvolueerd worden? Hoe het stopt en of het eventueel verlengd wordt?
Aan alle medetesters: veel moed en volhouden, zoveel mogelijk doorgeven via 015-nummer
De aanhouder wint.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb inderdaad hetzelfde gevoel. Sinds juli zijn er maar enkele zaken aangepakt maar veel bugs blijven erin zitten of zijn erbij gekomen. Het meest irritante is dat de laatste week het beeld op zwart gaat, en soms niet meer terug keert. Ik heb een ganse waslijst doorgegeven aan de helpdesk. Daar wist ze me te vertellen dat ze zelf ook wel beseffen dat het nog te vroeg is om de box te lanceren. Dat hebben ze toch al door. Nu nog meer frequenter updates want hoeveel zijn er geweest sinds juli? 2? Beetje triest.
Ik denk dat het ook zo een beetje gehad heb met die nieuwe box, sta op het randje om de hele boel terug te gaan dragen en de goeie ouwe stb te vragen. Het gaat gewoon van kwaad naar erger ...
Daar ik zoals je zelf aanhaald in het begin relatief enthousiast was en er hier en daar een klein akkefietje voorviel loopt het de laatste tijd echt de spuigaten uit.
Afstandsbediening die al bijna door de living is gevlogen omdat hij voor de zoveelste keer niet werkt of de box stuurt verkeerd signaal door naar de tv en het correcte input niet kiest, wat hij vroeger wel deed. Tv die opeens opspringt zonder ook maar iets te doen.
En is het echt zo veel gevraagd om een stop knop te hebben op de afstandsbediening ... die logica snap ik toch nog altijd niet.
Opnames die niet kunnen afgespeeld worden of slechts een gedeelte.
De zendernummering die hardnekkig de voorgeprogrammeerde blijft gebruiken in plaats van de aangepaste favorieten alsook in de tv gids ...
En gewoon het volledig menu vind ik echt niet overzichtelijk ... ik dacht dat het een gewennigsperiode nodig had maar ik vind er na al die maanden nog altijd niks aan.
Het enige positivieve is inderdaad de beeld en klank kwaliteit ...
@ Yargo , @ Bjornstorme en collega testers, het doet deugd te horen dat ik niet alleen sta met mijn bevindingen. Ik heb met alle plezier de opdracht aanvaard om mee te helpen testen en wil dit nog verder doen. Alleen vind ik dat de feedback die wij krijgen beschamend is; we moeten alleen maar geven, maar krijgen nooit iets terug! We weten niet of het goed is wat we doen, of dat het geëvalueerd wordt en wat men eigenlijk van ons verwacht en wat wij kunnen verbeteren. Ik vind de tussenkomsten van Suzy bemoedigend, zeker als zij al onze opmerkingen leest en daar telkens een antwoord op weet te geven.
Dit is een schouderklopje voor haar.
Mmaar ik vind dat ook de testers regelmatig een schouderklopje mogen krijgen.
Liefst van Telenet zelf om de fut erin te houden voor de testers.
Ik wil al mijn collega-medetesters de nodige moed toewensen om toch maar vol te houden en hoop dat we zo binnenkort over een adequate TV-box kunnen beschikkken.
Vooral wat opnames en Terugkijk tv betreft, denk ik dat er nog veel werk is voor de box gelanceerd kan worden voor iedereen. Voor de rest testen we de box nu ruim anderhalve maand en hebben we weinig tot geen problemen ondervonden bij andere diensten. Vroeger was het bij opnames en Terugkijk TV vooral af en toe problemen dat geluid een halve seconde weg viel. Deze lijken nu opgelost maar nu hapert bij beiden het beeld soms. Raar is dat het bij opvragingen uit de TV-theek zoals films en series bij Play More niet voorkomt.
Ook wij zijn al een tijdje aan het testen, en hebben een paar bugs moeten ontdekken. Het zal dus zeker een uitdaging worden, om de tv-box voor de algemene lancering in orde te hebben. Voor ons was het grootste probleem met het digitale geluid dat ondertussen verholpen is, en was er een hard reset nodig omdat we geen zenders meer konden bekijken. Voor de rest zijn het vooral kleine bugs:
- regelmatig de AB terug moeten koppelen voor de tv
- soms een foutmelding bij weergave van opnames, tv-box uit/aan zetten meestal ok
- bij bediening van andere toestellen, zet de tv-box zich steeds terug weer aan
- niet altijd onthouden en weergeven “bekeken” van episodes serie
- soms haperen van beeld in weergave van series tv-theek (streamen)
Plus
- beeld en geluid kwaliteit
- bouwkwaliteit en gebruik afstandsbediening
- snel en vlot gebruik van menu en opnames
- compact formaat
- YouTube en Netflix app
...
Alvast nog veel succes aan al de testers, en met een beetje geduld komt het allemaal wel goed!
De testers raken vermoeid of aan de bugs "gewend" slechte situatie.
@Suzy Kun je echt geen lijstje krijgen van de bugs die "erkend zijn als bug" door uw IT collega's en waaraan gewerkt wordt ? Misschien ook een lijstje van de bugs waaraan nog getwijfeld wordt, door te weinig meldingen of andere reden.
Altijd bellen voor hetzelfde, dat blijf je niet doen.
Wanneer de klachten opdrogen denkt Telenet misschien dat de box al goed genoeg is....
Mijn box staat nog altijd op versie 4.12...
Ik moet eerlijk zeggen dat wij hier redelijk weinig problemen gekend hebben met onze box(een keer of twee cs2512, een programma zogezegd niet opgenomen, toeval?), maar zou toch ook willen weten hoe het nu verder gaat gaan aan het eind van de test periode.
@SuzyMoeten wij onze box terug inleveren, komt er terug een technieker langs? Hoe gaat dit afgehandeld worden?
@ Allemaal : Ik heb sinds het begin van de test al zeker 4 keer een hard reset moeten doen. Netflix App, Mijn TV , TV THeek,... niks werkte de laatste weken nog goed. Beeld valt weg, geluid valt weg. Pfff.... vermoeiend!
En dan het toppunt : kan ik eindelijk eens TV kijken en het eerste wat ik zie is reclame van Telenet waarbij ze nieuwe klanten een Smart TV geven als ze Wigo klant worden ! Ik betaal GVD bijna 200 euro per maand voor mijn Wigo zonder dat er een dag voorbij gaat met problemen ! Zie ik hier een smart TV staan ? Nee : hier staat alleen een bakje dat af en toe eens marcheert !
Als ik TV wil kijken met haperingen, stap ik wel over naar Proximus en krijg ik ook eens een kadooke !
2de dag als tester en toch een beetje geschrokken van het feit dat er het één en't ander nog niet goed functioneert. Dat terugkijk-tv en TV-theek niet werkte.
Ook geen YELO meer op alle toestellen.
Op die manier is het gezin wel slachtoffer van de papa die vol enthousiasme de nieuwe digibox in huis wou.
Wel veel betere beeldkwaliteit. De app van Netflix en YouTube werken ook zeer goed.
Benieuwd hoe alles verder evolueert. Laat die Telenet-TV app maar vlug komen want Yelo missen we nu wel.
@SuzyMoeten wij onze box terug inleveren, komt er terug een technieker langs? Hoe gaat dit afgehandeld worden?
Vandaag mail gehad van een belangrijk(?) man bij Telenet, proefperiode TV-box wordt verlengd. Correcties blijken langer te duren ......
Anderzijds meldt hij dat de problemen met ondertitels ondertussen zijn opgelost..... Dat zal bij hem misschien zo zijn. Bij mij alleen bij opnames op ARD, ZDF en BBC entertainment , maar ZEKER NIET op VRT, CANVAS, NPO1, NPO2, NPO3, Vitaya, Arte, BBC1, BBC2..........
Deze brave man heeft geluk dat hij die vriendelijke mail als no-reply stuurt, anders had hij prompt een antwoord gehad.
bij opnames en Terugkijk TV moet je steeds 2 a 3 minuten terugspoelen om het begin te kunnen kijken van een programma. Ook een bug, als je de tv opzet dan springt de homecinema mee op terwijl er bij de instellingen van de box deze actie gedeactiveerd stond. Ga je kijken bij deze instelling, staat deze terug actief. Ook de favoriete programma´s staan elke keer non actief. Het had gemakkelijker geweest moest je zoals vroegen de zenders zelf kunnen rangschikken.
@Theo2 ik schrok ook van de mail en de zogezegde oplossingen, en gisteren had ik op de koop toe voor de eerste keer ook dat ik geen opnames heb kunnen zien, ze sturen ne mail dat er veel opgelost is, maar het word precies slechter.
bbc entertaiment is bij u opgelost, awel bij mij dan weer niet. met de andere zenders weet ik het niet omdat ik ze niet gebruik.
Ook ik begrijp uw vraag niet om de tv box in te leveren, is er ergens een melding dat er aanpassingen moeten gebeuren?
Jos
Ik ben met dit item gestart en wil alle testers die hier op gereageerd hebben bedanken en heb hun een like gegeven. In jullie reacties kan ik mijn eigen evaringen terug vinden en deze week heeft ook mijn gezin geleden onder "het initiatief van papa als tester" door een aantal programma's te moeten missen. Woensdag was het kermis, Tv opgezet en startte direct op EEN, maar alles geblokkeerd en er werd niet gereageerd, kon niet veranderen van post, kon niets afspelen, kreeg geen menu, niets te doen met de afstandbediening , ook geen foutmelding of foutcode op het schem. Paar keer uit en terug opzetten gaf geen resultaat. Dan maar weer de zoveelste reset; box uitzetten met schakelaar achter op de box, stroomstekker uit de box trekken, 1 minuut wachten, dan terug stroom geven en dan schakelaar terug opzetten. Op de afstandbediening toestel opzetten en daar gaan we: het lampje wordt rood en het toestel begint zich opnieuw te configureren , na een kleine minuut terug beeld, lampje wordt wit en HOERA, alles lukt weer, alleen kwestie voor hoelang, want gisteren vrijdag was het weer van dat: kan opname niet weergeven CS 2218, ook nog een melding gehad met Sorry, probeer het later nog eens en code CS3300. Ik ben geen held op het vlak van electronica, maar met wat gezond verstand en de reset is me tot nu altijd gelukt om alles terug op orde te krijgen. Ik denk wel niet dat iedereen zo iets zou aanvaarden en TELENET mag dit toestel op deze wijze zker niet commercialiseren. Ander vraagje; zoals gezegd had ik dit probleem gisteren vrijdag en wat mij eigenlijk opvalt, dat is dat het regelmatig op vrijdag is dat er problemen zijn. Toeval? of hebben jullie die ervaring ook? Andere vaststelling, die ik ook bij jullie heb gemerkt; bij de TV-theek, films en series, heb ik nog nooit problemen tegen gekomen, het is enkel bij persoonlijke keuzes zoals opnames of terugkijk-TV dat er haperingen zijn. Om positief af te sluiten ben ik wel tevreden over de sterk verbeterde beeldkwaliteit. Groetjes en verder nog veel moed voor alle testers.