Beantwoorden
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

TV-Box zonder coax

Er waren hier al wel enkele discussies in verband met het aansluiten van een TV-Box zonder coax ...

Tv-Box zonder coax aansluiting - De Netweters

Opgelost: Manieren om TV te kijken via telenet zonder COAX kabel - De Netweters

... maar die zijn intussen gesloten, vandaar deze nieuwe topic.

 

Ik heb onlangs bij een kennis een 2de TV-Box aangesloten in een kamer zonder coax.

Deze Box lag er eigenlijk 6 maanden ongebruikt, maar was vroeger als eens geïnstalleerd op de coax.

Wat netwerk betreft is deze via WiFi (5 GHz) verbonden met een eigen router (Fritz!Box 7490) in bridge achter de Telenet CV8560E (E-router).

 

Mijn verbazing was groot hoe goed dit alles werkte 😊.

Buiten "live TV" (dat via DVB-C binnenkomt), kan je werkelijk alles...

  • alle Apps (Netflix, VRTNu, Youtube, ...) werken perfect.
  • TV Teek, met de opnames die werden gemaakt (via de 1ste TV-Box en via de Telenet TV App) werkt ook perfect.
  • Kwaliteit van het beeld is uitstekend (en volgens mij toch veel beter dan de kwaliteit via streaming/Chromecast).
  • Enige wat niet kan is "live-tv", maar eigenlijk kan je "bijna-live" kijken. In plaats van door de DVB-C kanalen te zappen, kan je gewoon door de EPG zappen, en ieder programma dat op dat ogenblik begonnen is, kan je zien (vanuit de terugkijk TV buffer). Je kijkt dus "bijna-live" met enkele seconden/minuten vertraging.
  • Het "koppelen" van de afstandsbediening is mij nog niet gelukt (oudere Medion TV).

Ikzelf heb zelf geen TV-Box of decoder (ik kijk via CI+), en heb geen nood aan opnemen (ik stream meestal vanuit VTM Go / Vrt Nu / Go Play als ik iets uitgesteld wil kijken), dus geen TV-Box ervaring.

Maar ik vond de kijkervaring / gebruikservaring (TV kijken via de afstandsbediening van de TV-Box) toch wel de moeite waard om te overwegen t.o.v. de andere alternatieven van "TV kijken zonder coax", zoals streamen vanop smartphone etc.

 

Enkele opmerkingen/vragen.

  • ik heb geen idee of deze "TV-box zonder coax" de nodige software updates binnenkrijgt (komen deze via de netwerkverbinding of via de coax)? In ieder geval zie ik VRTNu in de App lijst, dat lijkt me toch een recente update?
  • Op deze locatie staat de 1ste TV-Box direct aangesloten op de E-router, en de 2de TV-Box op het lokaal netwerk (via Mac passtrough bridge). Telenet "ziet" deze 2 TV-Boxen dus met een verschillend (publiek) IPv4 adres en IPv6 prefix. Zou dat een probleem kunnen zijn? Of moeten beide op hetzelfde netwerk staan voor de goede werking?
  • Indien dit werkt (2 TV-Boxen op een verschillend netwerk), zou dat theoretisch dus ook kunnnen dat je een 2de TV-Box meeneemt naar een andere locatie (waar er Telenet internet is) en dus ook interactief kan gebruiken??

wordt vervolgd 😊.

0 Likes
2 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-Box zonder coax

@flip1953Normaal komen de updates via internet binnen, heb momenteel ook nog deze zelfde toestand hier met m’n tv box V2, moet nog de juiste aansluiting ontvangen voor de kabel, 

de kabel is al aangesloten maar aan de NIU mis ik de juiste aansluiting nog, ik kijk m’n opnames via de tv box en MacBook of iPhone en lukt al meer of een maand zo, 

ga direct eens kijken of ik de update ondertussen al heb ontvangen,

enige melding dat ik krijg is dat er geen live tv kan gekeken worden met foutcode 2000 en nog iets, direct kijk ik het na.

voor de rest werkt alles behalve live tv.

terugkijk tv is op vtm bv mogelijk ook tot 7 dagen terug, alleen de reclame kan niet doorgespoeld worden, die blijft geblokkeerd en moet je kijken.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-Box zonder coax

@flip1953Update is hier doorgekomen met enkel internet 😉

heb software versie 4.37.

dus zal bij die vriend ook wel zo zijn.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.