Beantwoorden
AurelSercu
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

TV-box geen wit gedimd lichtje meer

(Sorry, maar best mogelijk dat ik m'n vraag vanmiddag al gesteld heb. Maar ik vind die niet (terug) op Netweters. Ik ben nogal een kluns.)

 

Sinds vanmorgen stel ik plots vast dat het lichtje op de display van de TV-box niet meer brandt in stand-by. Dat hoort dus "wit gedimd" te zijn. Dat blijkt zo op onze 3 TV-boxen. (Op één ervan momenteel is het zeer zwak blauw.)

Bij het aanzetten van de TV (rechterbovenknop afstandsbediening) is er geen probleem. Lichtje op TV-box wordt dan zoals normaal "helder wit" en er komt beeld.

Het probleem is pas vandaag opgedoken. En het "wit gedimd" lichtje is niét geleidelijk aan onzichtbaar geworden. En dus: op alle drie de TV-boxen.

 

Ik vind dat vreemd. De voorbije twee jaar was het in stand-by altijd zoals het hoort "wit gedimd". Nu is het praktisch onzichtbaar geworden. Moet ik mij nu om iets zorgen maken ?

 

Ik heb de drie TV-boxen nog niet durven uitschakelen met stekker uittrekken of schakelaar op achterkant.

 

Groeten, en hopend op een verhelderend en oplossend antwoord van een kenner - deskundige,

Aurel Sercu

 

Tags (3)
5 reacties
Ex-Netweter
 

TV-box geen wit gedimd lichtje meer

@AurelSercu 

Je vraag wordt hier beantwoord:

https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/4-37-software-versie-op-de-TV-box/m-p/14...

Zie  Stand LED kleur (v1)

Dit is gewijzigd bij de laatste update. (voorbije nacht?).

Vanaf deze release trekken we de kleur van de power LED in stand-by gelijk met die van de v2 TV-box, de kleur is (diep) blauw. Dat is niet alleen zachter voor het oog, maar geeft ook een duidelijker verschil tussen aan en stand-by.

Je moet je dus geen zorgen maken.

Je hebt vemoedelijk TV-boxen V1.

 

AurelSercu
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

TV-box geen wit gedimd lichtje meer

Zeer bedankt voor het prompte antwoord, VoodooKing !

Ik ben gerustgesteld. En begrijp je antwoord.

 

"Begrijp" dus. Want voor mij, halve kleurenblinde (rood/groen is soms een probleem), is het LED lichtje van stand-bye totaal onzichtbaar. (Behalve op één TV-box, daar zie ik inderdaad iets blauwachtig.) Maar op de twee andere: noppes...

Mijn niet-kleurenblinde vrouw ziet echter op die twee iets "zeer zwak groenachtig".

 

Tja, wéér worden de half-kleurenblinde manspersonen (4% van de mannen toch) nog maar eens schandalig "gediscrimineerd".  😁  Maar dat wil ik zeker jou, VoodooKing, natuurlijk niet kwalijk nemen. Nogmaals bedankt.

Groeten

MarcL
Professional Weetjesweter
Berichten: 38
Al 25 duimen! Say what?! Star Wars Day On a roll...

TV-box geen wit gedimd lichtje meer

Zijn er al veel mensen die de nieuwe software update 4.37 gehad hebben?

Ik heb 2 tv boxen v1, maar nog geen van beiden heeft de update gehad.

Normaal zou morgen 17 februari de uitrol van de software voltooid moeten zijn.

Dus dan zou het hier komende nacht moeten gebeuren.

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV-box geen wit gedimd lichtje meer

@MarcL 

Geduld is een mooie deugd. Soms duurt het iets langer.

Onze TV-box V1 heeft de update ook nog niet gekregen...

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1611
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

TV-box geen wit gedimd lichtje meer

Uk heb onlangs een 2de TV-Box aangesloten in een kamer zonder coax (WiFi).

Komen de updates via het netwerk of via de coax?

0 Likes