Beantwoorden
Maxicola
Freshman Alleslezer
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

TV box verbinden met Philips home theater

Hallo allemaal

 

Sinds mijn schoonouders de nieuwe tv box hebben lukt het hun niet meer om de Philips home theater aan te sluiten. 

 

Wat ik probeer is om de optical audio te verbinden tussen tv en tv box maar dat werkt niet. Vervolgens heb ik de optical audio verbinding proberen te maken tussen tv en home theater maar dat werkt ook niet. Ik heb telkens de tv instellingen op 'versterker' gezet en de tv box verbonden met de home theater via de instellingen.

 

Wat mij wél opvalt is dat de optical audio poort in de tv redelijk los zit. Deze zou dus kapot kunnen zijn (?)

 

Nu zou ik proberen om de verbinding te maken met een rood-witte aux verbinding. Maar daarvoor moet ik even naar de winkel. Nu is de vraag welke verbinding ik dan moet leggen en of dit kans heeft op slagen?

 

Alvast heel erg bedankt!

0 Likes
11 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV box verbinden met Philips home theater

@Maxicola  als je de home cinema systeem met de optische kabel aansluit heb je dan de tv box ook laten zoeken naar het systeem ? Je kan in je instellingen namelijk je Phillips systeem opzoeken om er zo op die manier mee te communiceren. Heb zelf Sonos er tussen waarvan de Team met de optische kabel is verbonden. Heb de tv box er mee laten verbinden , geluid op de tv volledig uitgezet en nu kan ik alles regelen met de tv box en de afstandbediening van de tv box. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Maxicola
Freshman Alleslezer
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

TV box verbinden met Philips home theater

Dag @patrick37

 

Bedankt voor je antwoord.

 

Dat heb ik gedaan. Ik kan op dat moment het geluid op de home theater aanpassen met de telenet afstandsbediening maar er komt geen geluid. De verbinding werkt dus volgens mij wel maar er komt gewoon geen geluid door.

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV box verbinden met Philips home theater

@Maxicola  als je die instellingen gedaan hebt en je herstart de tv box eens helpt dat ook niet ? Heb dat ook ooit eens dan werkt de verbinding tussen tv box en de sonos niet , herstart de tv box en heb dan geluid. Dit probleem komt regelmatig voor moet ik zeggen en waar dit aan ligt weet ik niet. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Maxicola
Freshman Alleslezer
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

TV box verbinden met Philips home theater

Ik zal het eens proberen @patrick37 . Welke verbinding zou je dan aanraden? tvbox & tv, tv & home theater of home theater & tvbox?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV box verbinden met Philips home theater

@Maxicola  ik heb tv box , optische kabel naar de tv. De tv box regelt dan het gehele Sonos systeem. Maar mijn voorkeur zou zijn tv en de optische kabel samen te verbinden op die manier kan de tv box het regelen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Maxicola
Freshman Alleslezer
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

TV box verbinden met Philips home theater

@patrick37 ik hoop dat ik geen domme vraag stel maar als de tv via optische audio is verbonden met de tv box, welke verbinding loopt er dan naar mijn philips systeem en hoe wordt het geluid dan verbonden? 


Daarnaast vroeg ik mij af of een rood wit aux zou werken als alternatief volgens u? 

 

Dan bedoel ik dit type: 

 

oks-77486_hoofd_2.jpg

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV box verbinden met Philips home theater

@Maxicola je vraagt hier om hulp dus er zijn dan in mijn ogen geen domme vragen. 

Het geluid gaat dan verbonden zijn met je HDMI kabel. Je tv en de optische kabel met je Home cinema systeem en de HDMI kabel stuurt het dan aan. 

 

Je kan die kabel kopen en zien of het daarmee wel werkt maar de optische kabel zou ook moeten werken. 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Maxicola
Freshman Alleslezer
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

TV box verbinden met Philips home theater

@patrick37 Ik heb alle combinaties eens geprobeerd met opnieuw opstarten enz. en nog steeds geen resultaat. Ik denk dat ik kan stellen dat de optische poort van mijn tv (die wat los zit) kapot is? 

 

Ik zal eens dit type kabel proberen aan te sluiten tussen tv & home theater. ( https://www.brico.be/nl/gereedschap-installatie/elektra/televisie/coax-satelliet/stekkers/kopp-verbi... )

 

Dan zend mijn tv box via de hdmi beeld en geluid naar de tv en splitst de tv het geluid via de rood-wit kabel naar home theater en beeld verder via de hdmi. Klopt mijn redenering volgens u? 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV box verbinden met Philips home theater

@Maxicola  dan zou die beredenering kloppen ja. Probeer het met die kabel de winkel is nog open. Heel duur zijn ze niet dus het proberen is het zeker wel waard. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Maxicola
Freshman Alleslezer
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

TV box verbinden met Philips home theater

Het werkt helaas nog steeds niet. Aux kabel rood-wit werkt vermoedelijk niet omdat dat op de tv audio in is. Zie ik nu pas @patrick37 

0 Likes
klive
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Alles op zijn plek!

TV box verbinden met Philips home theater

Ik heb ook eens eenzelfde fenomeen gehad en kunnen oplossen door in de instellingen op de TV de hdmi instellingen aan te passen.

 

Ik ken natuurlijk Philips TV's niet qua "menu instellingen" maar ik heb ooit een Panasonic lcd gehad die verbonden was met mijn stereo en digicorder en geen geluid gaf noch bij verbinding via hdmi, noch bij verbinding via de optische aansluiting.

Zelfde fenomeen met mijn huidige Samsung The Frame.

 

Bij beiden kon ik via instellingen naar bijkomende hdmi instellingen gaan. Op mijn huidige TV kan ik bij HMDI instellingen kiezen voor 'signaal extra' aan / uit. Aan = geen geluid, enkel bij digibox. Wel bij mijn blueray etc. 

Bij Panasonic kon ik kiezen voor modus 1 en modus 2 bij de HDMI instellingen. Standaard waren de HDMI-aansluitngen ingesteld op modus 1 enkel bij de Digicorder moest ik overschakelen naar modus 2 om geluid te krijgen, ook via optische aansluiting tussen TV en Digibox alsook digibox en hifi versterker.

 

Ik snap hier niets van maar ... het werkt(e) tot op heden, ook met de Samsung TV. Zie o.m. verband zeker niet tussen geluid via optical afhankelijk van de instelling van een HDMI- poort tenzij de corder of box bij aansluiting via HDMI en optical, voorrang geeft aan HMDI ... 

 

Dus wat ik zou durven adviseren:

1. Eens kijken of je in de instellingen van de TV iets vindt in de zin van "HDMI" en als je instellingen daar kunt aanpassen (modus, extra- signaal) enkel van de HDMI- ingang waarop uw TV box is aangesloten, niet aarzelen (je kan deze immers nog altijd terug zeten uiteraard). Dit doet het tot op heden dus altijd nog bij mij, weliswaar met een corder en geen TV box maar het lijkt mi het proberen waard.

2. De toslink kabel of optische kabel eens aansluiten als dat kan op andere apparatuur of eens fysiek controleren op eventueel een "knikje" of zo. Ooit bij mijn ouders problemen opgelost door een geplooide en geknelde optische kabel gewoon los te laten hangen. Zij hadden ook geen geluid meer van de corder naar de hifi-keten. Waarschijnlijk heb je al geprobeerd met een andere optische kabel ... ?

3. Kijken of er geen firmware update is voor de TV. Ik heb zo eergisteren mijn buur zijn TV box aan de praat gekregen. Op zijn TV was er beeld maar geen geluid. Automatisch updaten van de TV stond uit en na de firmware update ... bingo. Probleem opgelost.

Trouwens idem voor de audio apparatuur die je optisch verbindt. Ook voor deze apparaten kan je indien vrij recent, nog altijd eens een firmware update wagen. Baat dit niet, dan schaadt het zeker ook niet

4. Finaal, alles eens volledig resetten. TV, HIFI en TV box en herstarten van scratch.

 

Wat die auxillary aansluiting betreft: dit zijn meestal inderdaad audio-ingangen, zeker op uw TV en home theater. Hiermee verlies je trouwens ook aan mogelijkheden qua geluidssignaal. Deze tulp stekkers geven enkel stereo. Dus eventuele uitzendingen op termijn in een surround modus of digitaal geluidsformaat, kun je vergeten terwijl een optische kabel deze mogelijkheid wel biedt ...

 

Hopelijk helpt dit je verder ... Laat je iets weten aub?