Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

TV-gids update op de Telenet TV-box en -app

Sinds woensdag 22/06 (gisteren) krijgt de tv-gids van de TV-box en TV-app een update. De informatie die je als klant in de tv-gids ziet staat, komt vanaf dan gefaseerd van een andere leverancier. Op woensdag 13/07 zal deze aanpassing volledig zijn. Tussen deze twee datums, zal je als klant dus tv-gids informatie zien van zowel de oude leverancier als de nieuwe.

Uiteraard probeert Telenet de hinder voor klanten tot een minimum te beperken, maar het kan altijd voorvallen dat er bepaalde opnames hierdoor onderbroken worden. Geen zorgen, als klant kan je de (serie)opnames altijd makkelijk opnieuw inplannen.

Belangrijke timings

Suzy_0-1655965760320.png

22/06

  • terugkijk-TV data van oude leverancier
  • tv-gids data 13 dagen vooruit van oude leverancier
  • tv-gids data 14e dag (06/07) van nieuwe leverancier en dit zal elke dag uitbreiden met een dag

06/07

  • terugkijk-TV informatie van oude leverancier
  • tv-gids live + 14 dagen vooruit van nieuwe leverancier
  • eerste dag waarop je als klant kan opmerken dat er uitgevoerde opnames mogelijks “anders” verlopen

13/07

  • alle data in TV-gids is van de nieuwe leverancier (terugkijk-tv + live tv + 14 dagen vooruit)
  • opnames gemaakt voor 6/07 blijven data van de oude leverancier behouden

Wat zijn de verbeteringen?

Titels

De standaard ‘getypte’ titel op de detailpagina van een programma maakt plaats voor een afbeelding met de titel erin verwerkt, net zoals op de detailpagina’s in de TV-theek.

Suzy_1-1655965837248.png

Showcard afbeeldingen

De horizontale afbeeldingen in je home-menu of in je opname-overzicht zullen vanaf nu de programma titel bevatten. In het begin zal dit nog niet voor alle programma’s zo zijn, maar deze weergave zal meer en meer worden gebruikt in de toekomst.

Suzy_14-1655966506816.png

Taal van de tv-gids

Momenteel voorzien we de TV-gids informatie (titel en intro) in het Nederlands of Frans, afhankelijk van de taalinstelling van je TV-box. Dit was een gemiste opportuniteit voor klanten die de taal van de zender wel spraken, maar geen Nederlands of Frans en dus alsnog niet begrepen wat er werd uitgezonden.

De nieuwe setup is simpel, de titel en inhoud zal in de taal van het doelpubliek van de zender worden getoond. Hieronder enkele voorbeelden.

Suzy_2-1655965928998.png Suzy_4-1655965976490.png

Suzy_5-1655965984561.png Suzy_3-1655965940229.png

Waar merk je als klant de komende periode mogelijks (tijdelijk) impact?

Kwaliteit van de TV-gids informatie

De nieuwe leverancier is een internationale speler met een grote klantenbasis. Dit zorgt er dan ook voor dat vele zenders in de Telenet tv-gids erop vooruit zullen gaan qua informatie en de kwaliteit ervan. Zeker de internationale zenders, denk aan BBC, NPO, National Geographic, Discovery Channels, … Hetzelfde geldt voor heel wat content op onze lokale zenders, omdat deze content gekocht is van internationale aanbieders.

Wanneer het over Vlaamse content gaat, stellen we al vast dat er een goede basis is. Al is de nieuwe leverancier nog volop bezig om de kwaliteit van onze Vlaamse zenders bij te schaven. De grootste impact kan je dus mogelijks merken op zenders als Dobbit TV, Ment TV, Plattelands TV, …

Daarnaast hebben we bij Telenet gemerkt dat er voor de DPG-zenders mogelijks kwaliteitsverlies in de tv-gids merkbaar zal zijn. Sowieso stelt Telenet alle metadata beschikbaar die DPG aanlevert. Maar stelden we recent vast dat de hoeveelheid metadata die wordt doorgegeven minder is. Hier kan je dus als klant mogelijks impact van zien. Bijvoorbeeld titels van afleveringen van De Kotmadam die ontbreken.

Suzy_6-1655966043815.png

Serieopnames

Telenet heeft er samen met de nieuwe leverancier alles aan gedaan om de impact op opnames en serieopnames zo beperkt mogelijk te houden, al kan je nooit garanderen dat het volledig zonder impact zal zijn. Zoals eerder aangehaald kan je als klant elke serieopname makkelijk annuleren en opnieuw instellen, handig voor wanneer je plots merkt dat je opnames mist of er te veel seizoenen worden opgenomen.

Opgesplitste programma’s

Momenteel zijn er een handvol programma’s (Blokken, Familie, Thuis, …) waarbij we historisch beslist hebben om deze op te splitsen in verschillende versies. Typisch programma’s waarbij er ‘s avonds een nieuwe aflevering wordt uitgezonden en een herhaling in de namiddag. Of programma’s waarbij een nieuwe aflevering ’s avonds wordt aangeboden en een oude aflevering in de namiddag.

In het verleden was dit de beste oplossing, net omdat je toen als klant niet zelf in detail kon instellen of beslissen welke seizoenen of afleveringen je wel/niet wilde opnemen. Dit kan je vandaag op de TV-box wel en dit via de geavanceerde instellingen van je serieopname.

Merk je de komende weken op dat je ook oude seizoenen van je favoriete programma aan het opnemen bent? Of ook de herhalingsuitzending plots tussen je opnames staat? Aarzel dan niet om je serieopname te annuleren en opnieuw in te plannen met de juiste instellingen naar jouw eigen wens!

Suzy_7-1655966098161.png Suzy_8-1655966113750.png

Suzy_9-1655966127600.png Suzy_10-1655966138859.png

Specials

In het programmaoverzicht zal je gedurende de overgangsperiode een tabblad ‘Specials’ zien staan. Eens de migratie naar de nieuwe leverancier volledig is, zal het tabblad ‘Specials’ verdwijnen en zal je terug zoals voorheen een duidelijk overzicht te zien krijgen.

Let op: heb je nog opnames van voor 6/07 in je opnamelijst staan? Dan kan het zijn dat bij jou deze ‘Specials’ tab langer zichtbaar zal zijn dan 13/07. Pas wanneer je de oude opname wist, zal de data van de oude leverancier ook volledig weg zijn.

Suzy_11-1655966195070.png

Programma-informatie in radio portaal

De kans is groot dat je de komende tijd in het radioportaal van de TV-box geen programma-informatie meer zal terugvinden. We kunnen bevestigen dat dit inderdaad een tijdelijk gegeven is en dit sowieso in de toekomst terug zal worden toegevoegd. Wanneer dit zal zijn, is voorlopig nog niet gekend. Uiteraard blijven we jullie op de hoogte houden over de TV-box updates via onze community.

Suzy_12-1655966238409.png Suzy_13-1655966245878.png

Wat kan je nog opmerken?

  • Programma’s die voorheen via terugkijk-tv beschikbaar waren en nu plots niet meer (of omgekeerd)
  • Afbeeldingen/cast informatie die niet up to date is

 

De hele verandering wordt nauwlettend door Telenet gemonitord en opgevolgd. Waar nodig zullen ze in samenwerking met de nieuwe leverancier de tv-gids informatie bijsturen/aanpassen/verbeteren.

Tip! Je mag uiteraard altijd feedback bezorgen via De Netweters. Maar weet dat je als klant bij problemen je serieopname best annuleert en opnieuw inplant. Zo vermijd je dat je gedurende lange tijd opnames van je favoriete programma mist of er te veel opnames worden uitgevoerd (bv. oude seizoenen of herhalingen).


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

15 reacties
Pitt
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

TV-gids update op de Telenet TV-box en -app

Zou het hieraan kunnen liggen dat ik maar maximaal 12 maand kan kiezen om de opnames te bewaren in plaats van 5 jaar?


(www.purebasic.com, feel the pure power.)
0 Likes