24753
netweters
|
152359
antwoorden
|
20693
vragen
|
Ik gebruik de Telenet TV app om beelden te casten via wifi naar een TV met externe chromecast. Ik cast vanaf een Motorola One Zoom GSM of vanaf een tablet Samsung galaxy. Het beeld op de TV heeft (zowel bij GSM als bij tablet) om de ongeveer 5 seconden een klein kort schokje. Het beeld via andere apps (bv Netflix) die rechtstreeks in de televisie zitten is wel vloeiend. Wat kan de oorzaak zijn en hoe kan dit worden opgelost?
Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: Telenet TV app haperend beeld
Opgelost! Ga naar oplossing.
hoe is de TV verbonden met het internet? UTP kabel naar Telenet modem, UTP maar niet direct naar modem, WiFi van modem of ander toestel)
hoe is de gsm en de tablet verbonden met het internet ( WiFi , G4, G5)
De telenet tv app moet zeer goede wifi hebben nog beter dan de andere app's
Dan zou het probleem opgelost zijn doe de test op plaats waar de wifi of 4g of 5g beter is dan ben je zeker
hangt de chromecast achter aan de tv,
hang deze eens aan een hdmi verlengkabel en in ' line of sight' met uw wifi punt , dan is het misschien al ineens verholpen.
misschien staat hij momenteel gewoon wat slecht gepositioneerd tegenover uw wifi punt
ter info, op de gsm/tablet komt het wel binnen zonder haperen, het doet zich enkel voor bij het casten naar de tv?
is er 5 en 2.4 ghz beschikbaar, welk zegt een speedtest aan zowel de chromecast als op het punt van de tablet/gsm
De chromecast hangt inderdaad achter een grote 65" TV in de slaapkamer zo'n 8 meter ver van de modem met 3 tussenmuren. Op de GSM/tablet (nog een paar meter verder van de modem) komt het beeld wel goed binnen. Er is 5 en 2.4 ghz beschikbaar. Speedtest aan de chromecast: 45 Mbps. Aan de GSM 30 Mbps. Ik vermoed dat het te maken heeft met de afstand en de muren tussen modem en chromecast. Misschien kan een wifi booster de oplossing brengen of een updgrade naar een One abonnement.
Ik vermoed dat het te maken heeft met de afstand en de muren tussen modem en chromecast (ongeveer 8 meter en 3 tussenmuren). Misschien kan een wifi booster de oplossing brengen of een updgrade naar een One abonnement.
Welk internet Abonnement heb je nu ? ( een upgrade van je internet Abonnement zal de snelheid van je WiFi niet verhogen.
Zijn je toestellen verbonden via de 5 GHz band ( deze is meestal sneller).
Mogelijke boosters:
MOCA : brengt een UTP aansluiting via de coax in de buurt van je TV, je heb dan nog een WiFi Access point nodig. Snelste maar ook duurste oplossing.
Powerlines : deze zijn trager maar ook goedkoper.
Repeater: Halfweg te plaatsen tussen toestellen en modem. traagste oplossing. Meet de WiFi snelheid eens op de plaats waar je de Repeater zou plaatsen DEEL dit dan door 2 om een idee te hebben welke snelheid je voor je toestellen kan verwachten.
De hdmi verlengkabel zoals ze zeggen is een oplossing gebruik het ook zelf
en geen klachten meer
Wel raar door een beetje naar een andere kant te gaan dat opeens veel beter werkt (dacht eerst dat de tv de wifi stoort ben er nog altijd niet uit )
edit, post per ongeluk gewist tijdens het editen
ga het niet op nieuw typen sorry
samengevat
zoiets als deze kan je eveneens gebruiken https://www.2dehands.be/v/computers-en-software/netwerk-switches/m2207398916-d-link-covr-1103-e
dan wel de wifi van de modem uitschakelen, en de mesh , instellen zodat uw telenet modem de router blijft
maar vooreerst, best is als je een enkele repeater/AP neemt, volgens @luc55 de verbinding met een UTP netwerkkabel zo dicht mogelijk naar de tv te brengen en daar de repeater/ap te plaatsen.
@Yesterdayman schreef:Ik gebruik de Telenet TV app om beelden te casten via wifi naar een TV met externe chromecast. Ik cast vanaf een Motorola One Zoom GSM of vanaf een tablet Samsung galaxy.
Je gebruikt dus blijkbaar nog de oude generatie Chromecast 🤔.
Tegenwoordig heb je "Chromecast met Google TV" waarbij je dus niet meer moet casten vanaf een GSM of Tablet, maar direct de Telenet TV App kan installeren via Google Play Store. En met een kleine afstandsbediening. Deze was (tot voor kort?) te koop bij Telenet aan de klantenprijs van 39€ 🤗.
Dat zou uw probleem ook kunnen oplossen (en veel flexibeler kwa gebruiksgemak).
Voor je beslist om nutteloos hoge kosten te maken (repeaters, Moca, abbo upgrade, ...)
@Janneke_Dust schreef:Repeater: Halfweg te plaatsen tussen toestellen en modem. traagste oplossing. Meet de WiFi snelheid eens op de plaats waar je de Repeater zou plaatsen DEEL dit dan door 2 om een idee te hebben welke snelheid je voor je toestellen kan verwachten.
Dat was vroeger inderdaad zo, dat repeaters op één band werkten, en dus niet gelijktijdig konden "zenden" en "ontvangen", en op die manier de snelheid halveerden.
Nu zijn goede repaters allemaal dualband, en maken gelijktijdig op de banden verbinding met de router. Die kunnen bijvoorbeeld de ene band gebruiken om data naar de router te sturen, en de andere band om te verbinden met het toestel.
En tegenwoordig zijn er 3-band (dus 3 radioeenheden) repeaters: 2 x 5GHz en 1 x 2.4 Ghz
Dus het verhaaltje van halve snelheid gaat hier niet meer op 😊
@luc55 schreef:De telenet tv app moet zeer goede wifi hebben nog beter dan de andere app's
Andere streaming Apss slagen erin om vloeiend beeld te behouden, ook bij slechtere WiFi of trager internet omdat deze automatisch overschakelen naar lagere resolutie of betere bufferen ...
Blijkbaar slaagt de Telenet TV App daar niet zo goed in 🙄
vloeiend beeld in dit geval ligt waarschijnlijk aan het feit dat de videostream momenteel van modem, naar gsm, weer naar modem, naar chromecast gestuurd zal zijn, en de wifi bandbreedte 30 -45 megabit op die afstand bij zijn limiet zal zitten op heden.
met de chromecast dewelke zelf de stream kan openen, is de kans inderdaad bestaande dat het beter zal werken, omdat de gsm dan niet tesamen met de chromecast ook de modem zijn wifi bandbreedte belast,
mogelijk ook een goede suggestie dus, en
dat huidige repeaters multiband waren, wist ik niet @flip1953
wel interessant
alleszinds multiband repeater/accesspoint of niet, met een kabel van de modem naar het accesspoint/de repeater, welk zo dicht mogelijk aan de tv geplaatst is, indien mogelijk,
bijft het waarschijnlijk beter dan met enkel een wireless repeater zonder utp netwerkkabel aansluiting naar de modem er aan vast bij te plaatsen
(in geval van optie geen chromecast wissel)
Je kan eens de knaalbreedte van je Wifi versmallen. Dat doe je in mijn Telenet.
Kies 20 voor Wifi 2.4 en 20-40 voor Wifi 5 MHz.
Het vermogen van het signaal blijft hetzelfde maar door de smallere breedte draagt het signaal verder. Vergelijk dat met een dunne spuit een een brede spuit bij een zelfde debiet. De smalle spuit zal verder stralen dan de brede.
TV: wifi van modem. GSM: wifi
Ik heb een Wigo home S. Hoe komt het dat een upgrade naar een abonnement met hogere snelheid mijn wifi niet verhoogt? Ik heb de wifi snelheid gemeten op de plaats waar een repeater zou komen. Ik zou daar snelheid winnen. Ik ga dat eens uitproberen. Ik zal tevens de telenet app eens herinstalleren en de chromecast eens aan een HDMI verlengdraad hangen zodat die vanachter de TV komt.