Info!Gesloten onderwerp
Onderwerpen die langer dan 6 maanden geen reactie krijgen, worden afgesloten. Heb je dezelfde vraag of wil je er toch meer informatie over? Start dan een nieuw onderwerp op De Netweters. Hoe je dit kan doen, vind je hier
Opgelet! Denk eraan dat er in oude onderwerpen informatie kan staan die niet meer up to date is.
Telenet startte 15/01 (gisteren) met de gefaseerde uitrol van de nieuwe software versie R5.07.83 van de Telenet TV-app. Normaal zal de nieuwe versie ten laatste op 29/01 voor iedereen beschikbaar zijn.
Technische informatie
Android: Android 6 of hoger vereist
Android TV: Android 10 of hoger vereist
iPhone/iPad: iOS 12.1 of hoger vereist
Apple TV: tvOS 13.0 of hoger vereist
Web: laatste browserversie vereist
Nieuwe features
Zoek en aanbevelingen
De aanbevelingen-engine achterliggend heeft een upgrade gekregen en biedt Telenet nieuwe voordelen. Sommige configuratiebestanden kunnen nu dynamisch worden bijgewerkt. Dit geeft het content team bij Telenet meer flexibiliteit en controle over de kwaliteit van de aanbevelingen. Als klant ga je van deze verandering voor de rest niets opmerken.
Opgeloste problemen
Deze problemen werden vastgesteld in eerdere versies en hadden mogelijk gevolgen voor klanten, ze zijn nu verholpen. We geven jullie een overzicht.
op iOS kon je als gebruiker soms niet inloggen met een QR-code als de telefoon-app niet actief was
soms werd het huidige live-event ook weergegeven als toekomstig event in de kanaalbalk
sommige buffering- en laadproblemen met reclameblokken zijn opgelost op Chromecast
gebruikers rapporteerden dat het scherm flikkerde of haperde tijdens het bekijken van herhalingen of video-on-demand op volledig scherm
voor Android TV werd de app niet altijd goed afgesloten bij de eerste poging
Merk je na de update nieuwe problemen of duikt een oud probleem plots opnieuw op? Geef het dan door via 015/66.66.66 of via Facebook, Twitter of WhatsApp.
Wat zat er in R5.06.8011?
In november is versie R5.06.8011 uitgerold tussen 13/11 en 27/11. We beseffen dat we hier toen geen topic over hebben live gezet. We delen hieronder als nog graag welke wijzigingen en oplossingen er toen in zaten.
Een nieuwe in-app messaging tool is in gebruik genomen. Deze tool/berichten kunnen worden gebruikt om jullie te informeren over nieuwe functies, beschikbare updates, ...
Bescherming van inhoud
Een bericht kan worden getoond aan klanten bij het opstarten van de app wanneer het apparaat van de klant niet voldoet aan de vereisten voor inhoudsbescherming. Inhoudsbescherming wordt gebruikt zodat video's niet bekeken kunnen worden zonder de juiste licentie. Als gebruiker ben je je hier niet altijd bewust van, wanneer je een browser of low-end toestel gebruikt. Streamen op niet-conforme apparaten kan resulteren in streams die niet starten.
Opgeloste problemen
Deze problemen werden vastgesteld in eerdere versies en hadden mogelijk gevolgen voor klanten, ze zijn verholpen in R5.06.8011.
bij het verplaatsen van de browser tussen schermen of het kleiner/groter maken van het scherm, gebeurde het soms dat de webapp niet meer volledig zichtbaar was op het scherm. De webapp zou nu weer op het hele scherm moeten verschijnen.
na het afspelen van een advertentie bleef de speler hangen in een lus
op Android en iOS konden downloads soms mislukken als de download werd gestart vanuit het selectiemenu in het deelvenster van de aflevering
meerdere fouten bij het streamen van video's zijn verholpen
andere kleinere problemen zijn opgelost om de prestaties te verbeteren
Suzy Community Manager Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.