Beantwoorden
JohanH
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Telenet TV-box V2: CEC probleem

De nieuwe TV-box V2 geïnstalleerd met laatste sw V4.33.

Aansluiting TV HDMI ... alle configuratie stappen doorlopen om de TV en de TV-box te bedienen met de TV afstandsbediening ... alles werkt (VOL +/-, CH +/-, Info, TV Guide) behalve het aan/uitschakelen, ttz aan/uit-zetten van de TV via de TV afstandbediening zou ook de TV box moeten aan/uit-zetten ... maar dit doet het niet (enkele TV gaat uit)!

Deze configuratie getest op 2 verschillende recente TV toestellen (Sony, JVC): idem
Deze configuratie getest met een andere box (Apple TV): werkt wel !

Ik concludeer dat de CEC signalen van de TV niet door de Telenet TV-Box aanvaard worden ... volgens mij een bug in de V4.33.

Ter info: Met de TV-box afstandsbediening werkt dit wel, de CEC signalen van de TV-box naar de TV worden wel aangenomen door de TV ... maar dit is niet de oplossing (TV-box afstandsbediening heeft niet alle functietoetsen).

 

Iemand gelijkaardige ervaring ?

0 Likes
4 reacties
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Telenet TV-box V2: CEC probleem

Welke functietoetsen staan er dan niet op de tv box afstandsbediening die u wil gebruiken? Ik gebruik juist voor alles de tv box bediening.

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Telenet TV-box V2: CEC probleem

Heb dat hier nog niet getest, want gebruik mijn afstandsbediening van mijn tv niet meer. Ik kan alles via de afstandsbediening van de TV box.

Heb hier ook de V2.

0 Likes
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 210
De magic number! Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Telenet TV-box V2: CEC probleem

Dit is gekend probleem met deze software versie.

 

De rode aan/uit knop schakelt inderdaad de tv via cec niet aan, en ook via de Telenet TV app zal deze de televisie in stand-by mode niet kunnen inschakelen.

JohanH
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Telenet TV-box V2: CEC probleem

Support afdeling van Telenet gecontacteerd en volgend antwoord gekregen: "Onze technici zijn op de hoogte van deze bug! Ze doen er alles aan om dit zo vlug mogelijk op te lossen."
Laat ons hopen dat we binnenkort een oplossing/nieuwe versie krijgen!