Beantwoorden
GielBouwen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Wereld gedichtendag Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Telenet TV-box en HDMI over IP

Hallo

 

Ik heb een tv waar er geen coax-aansluiting aanwezig is. Hierdoor is het dus niet mogelijk om een tv-box bij de tv te zetten. Hierdoor kwam ik op het idee om de tv-box in het technisch lokaal te plaatsen en het beeld aan de hand van een HDMI over IP set naar de desbetreffende TV te sturen via een UTP kabel die wel aanwezig is. Deze set heeft een IR extender waardoor deze IR signalen kan doorgeven. Echter ben er helaas achtergekomen dat de afstandsbediening van de telenet tv-box geen IR gebruikt om te comminuceren met de TV-box, maar rf of bluetooth. Ik heb al bekenen of dat signaal niet omgezet zou kunnen worden, maar tervergeefs. De HDMI over IP set die ik heb aangekocht, is de Marmitek Megaview 91. Is het mogelijk om dit toch werkende te krijgen of moet ik kijken naar een andere oplossing en welke oplossing zou dat dan kunnen zijn? Het beeld is overigens werkende. Dit geldt ook voor de IR extenders die bij de set zitten.

0 Likes
12 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet TV-box en HDMI over IP

Volgens mij zou het moeten lukken hoor. Volgens de specs heeft de TV box wel infrarood. Het komt er op aan de juiste plaats te vinden waar je het oogje moet plakken op de box. Indien mogelijk plak je het oogje ter hoogte van de voorkant op een 20 tot 30 cm afstand. De vraag is natuurlijk of de AB wel infrarood aan boord heeft. Je zou eens aan een AB van een digibox moeten geraken om het te testen met die AB. Die hebben zeker geen RF.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GielBouwen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Wereld gedichtendag Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Telenet TV-box en HDMI over IP

Ik dacht dat in eerste instantie ook. Maar als je met een camera naar de bovenkant van de afstandsbedieng kijkt, zie je enkel een lichtje als je het volume van de TV verandert. Niet als je hem van zender verandert. Normaal kan je IR toch zien met een camera? Of niet? In de technische specificaties staat bij accessoires: "Afstandsbediening met batterijen: IR + RF4CE of BLE". Dus ik denk dat deze voor de comminucatie tussen de afstandsbediening en de TV-box die RF4CE standaard gebruikt en voor de comminucatie met het televisietoestel IR.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2263
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Telenet TV-box en HDMI over IP

Lees dit eens :

Opgelost: TV-box in andere kamer/kelder - De Netweters


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Telenet TV-box en HDMI over IP

De tx box ondersteund ook IR maar de meegeleverde remote niet (enkel RF), als je dus een universele IR remote zou gebruiken zal het wel werken. Eventueel een Logitech Harmony.

Tv-box staat in de lijst als arris DCX960.

 

Let wel op, ondertussen zijn er 2 verschillende hardware versies van de tv box.

Bij die 2de versie weet ik niet of die IR ondersteund.

 

https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/Harmony-HUB-en-de-nieuwe-TV-box/m-p/6376...

 

0 Likes
CiaranBE
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk!

Telenet TV-box en HDMI over IP

De afstandsbediening van de TV-box heeft inderdaad infrarood, RF en bluetooth, echter word voor communicatie tussen de TV-box en de afstandbediening alleen maar RF en bluetooth gebruikt (Bluetooth is voor spraakbesturing), infrarood word dan gebruikt voor de TV aan te zetten en eventueel een audio installatie zoals bijvoorbeeld een soundbar.

 

Moest er geen andere oplossing te vinden zijn is Telenet TV Flow misschien een oplossing, daar heb je geen TV-box of digicorder voor nodig.

Voor Telenet TV Flow gebruik je dan een app, dus je TV moet wel op Android draaien of je moet beschikken over een Chromecast, Apple TV of een externe Android TV waarop je de app kan installeren.

 

Hier kan je meer lezen over Telenet TV Flow.


Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren indien u vraag is beantwoord zodat anderen met hetzelfde probleem makkelijk een oplossing kunnen vinden.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Telenet TV-box en HDMI over IP

@GielBouwen Je kan een coax extender kopen en dan gaat dat wel : 

https://www.allekabels.be/f-connector-verloopstekker/126/1260850/coax-verlenger-via-utp.html?gclid=E...

Je kan dan de tv box op de wifi zetten en de coax die je extended hebt met de coax verlenger gebruiken om je signaal binnen te krijgen.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet TV-box en HDMI over IP

Niet echt nuttig als het scherm geen coax heeft, dacht ik zo.🤔



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
GielBouwen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Wereld gedichtendag Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Telenet TV-box en HDMI over IP

Een afstandsbediening van meer dan 400 euro kopen is niet waard vind ik. En om telkens je gsm te gebruiken om TV te kijken lijkt mij ook niet de beste oplossing. Nu heb ik nog een vraag. Ik heb het product even bekeken, maar kan nergens terugvinden of dat je voor de coax extender een bepaalde sterkte op je coaxversterker nodig hebt. Ik zie nergens in de beschrijving dat hier een power supply bij zit. Dit baart me zorgen, want ik heb enkel nog een poort van 0db vrij. De afstand die overbrugd moet worden is ongeveer 20m.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Telenet TV-box en HDMI over IP


@GielBouwen  schreef:

Ik zie nergens in de beschrijving dat hier een power supply bij zit. Dit baart me zorgen, want ik heb enkel nog een poort van 0db vrij. De afstand die overbrugd moet worden is ongeveer 20m.


Op zo'n "baluun" zit geen voeding of versterker.

Maar een 0db uitgang is normaal voldoende sterk voor een coax afstand van 20m te overbruggen.

Je zou ook eventueel één van de kabels die nu (onnodig?) op een +4dB poort hangt verwisselen?

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Telenet TV-box en HDMI over IP

@igvfer Ik denk dat hij bedoelde dat er op die plaats geen coax aanwezig is. Niet dat de tv geen coax aansluiting heeft, dat zou me verbazen.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Telenet TV-box en HDMI over IP

@GielBouwen verder dan 10meter raden ze aan om een versterker er tussen te zetten. 

Je kan natuurlijk ook  kiezen voor een Google chromecast met afstandsbediening bij. Je installeert daar gewoon de tv app op en je kan tv kijken 😉 Je moet hier dus niet uw gsm gebruiken want er is een afstandsbediening bij. Alleen moet je wel zorgen voor een stabiele wifi connectie. Gaat u minder kosten dan al die aparaten te kopen.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet TV-box en HDMI over IP

Er blijft dan het probleem dat je eventueel 1 van je netwerk aansluitingen kwijt bent als je die gebruikt om coax te simuleren. Dan heeft je box daar geen deftige aansluiting. Tenzij je er natuurlijk meerdere UTP aansluitingen hebt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes