25.419
netweters
|
156.792
antwoorden
|
21.195
vragen
|
Mijn schoonouders hebben internet aangevraagd en vandaag ging er technieker komen voor de installatie.
Maar ongelofelijk maar waar , hij vond de distributiekast in de straat niet , gevolg. TV box is aangesloten maar werkt niet. Hun persoonlijke digicorder is gedesactiveerd en nu kunnen ze zelfs geen tv meer kijken. Technieker die in de namiddag ging komen voor verdere aansluiting heeft de afspraak verzet naar volgende week.
1. Kan diit zomaar (désactivatie zonder reden). Ik vind dit echt niet kunnen!
2. hoe los ik het op dat ze toch deze week nog tv kunnen kijken?
Via deze weg op de tv
De digicorder heb je al eens aangesloten er komt geen beeld meer al getest
Zoals @luc55 zegt kunnen ze met Compact Signaal toch nog enkele zenders bekijken.
Beetje een raar verhaal van de technieker. Bij een standaard Digicorder set-up is ook al een modem aanwezig, die moet eventueel vervangen worden maar vervolgens moet men gewoon internet activeren en klaar. Waarom de technieker perse een distributiekast in de straat zocht is me een beetje een raadsel. Ook is het vreemd dat hij dan nogsteeds doorgaat met het deactiveren van de huidige producten.
Contacteer zo snel mogelijk de klantendienst op 015 66 66 66, geef ook zeker aan dat ze nu zonder diensten zitten en er dus ASAP een nieuwe technieker moet komen (op kosten van Telenet uiteraard) Moest de eerste medewerker niet echt meewerken, gewoon opnieuw proberen.
Ik ben langs geweest. Stap 1 terug coax aangesloten, zodat tv2 weer ging. De digicorder werkte gelukkig toch nog wel dus ook TV1 was snel in orde. Nee we hadden een opstelling zonder internet zodat het signaal gedecideerd werd. Digicorder was aangekocht ipv gehuurd. Enige wat niet werkt dan is tetugkijk tv. Zelfs play sports hadden ze. Na alle kabels eens gecheckt te hebben, kreeg ik de modem ook in orde => wifi oké en dus ook tv box in orde nu!
Waarschijnlijk is internet signaal niet sterk genoeg om tv te zien dat zal de technieker gezien hebben dan stopt het even
Maandag of binnenkort zullen ze zien of ze nog iets kunnen doen aan de telenet node
Maar er zijn nog klanten met dit probleem door de veel nieuwe klanten zijn de Telenet node kasten overbelast
Zeker vanaf de vakantie zijn er veel klachten van Orange klanten van snelheid problemen en deze maand zijn er problemen met upload bij gekomen
Maar je kan weer tv zien raar dat ze nooit een modem hebben opgestuurd om de extra van play sport te zien zeker dit abo was vroeger niet goedkoop als je maar 1 dienst afname
Of misschien klopt t verhaal van de schoonouders niet helemaal...
Hey Luc,
Juiste diagnose! Vandaag digicorder er tussenuit gehaald en signaal begon te bufferen en beeld bevroor geregeld. Niet de digicorder wel de coax gaat hier verschil gemaakt hebben. Speedtest gaf 15mb/s download aan. Telenet had in verleden wel modem voorgesteld maar mijn schoonouders zagen op tegen extra toestel en al zeker omdat alles zo perfect werkte. Ook konden ze met digicorder opnemen, beeld pauzeren, enkel terugkijk tv werkte niet. Wat je niet kent, mis je niet ...
Er zullen werken op straat moeten gebeuren om dit op te lossen
Er is al veel werk overal en dit zal niet in 1, 2 opgelost zijn
Maar de tv werkt en ze hebben geen last van dan laat je het voorlopig zo
@NegentigPlus schreef:Vandaag digicorder er tussenuit gehaald en signaal begon te bufferen en beeld bevroor geregeld.
Huh? Als je de Digicorder weg haalt wat begon er dan te bufferen?