Beantwoorden
RR
Freshman Beetjesweter
En we zijn vertrokken!

Tv box IP en receiver ?

Hallo, sinds enkele dagen ben ik overgeschakeld van digicorder naar Tv box IP. Installatie is redelijk snel gelukt behalve kan ik het geluid niet via mijn receiver ontvangen maar via het Tv toestel. Ik heb een Samsung smart tv en een pioneer receiver ( sc LX 56 ) . Hdmi van tv box naar Tv en hmdi van Tv ( via ARC ) naar de receiver. Wat doe ik verkeerd? Alvast bedankt voor de reacties.

2 reacties
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Tv box IP en receiver ?

Als je zo'n receiver gebruikt, is het dan niet de bedoeling dat je al uw HDMI bronnen met de receiver verbindt, en dan met één HDMI out naar jouw TV?

De reciever heeft 8 HDMI ingangen, ik zou hierop de TV Box aansluiten?

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Tv box IP en receiver ?

TV HDMI ARC sluit je aan op de receiver via OUT 1 of OUT 2. TV box HDMI sluit je aan op 1 van de beschikbare HDMI connecties van de receiver, bijv. DVD.

Bron van de TV schakel je in HDMI ARC (1, 2, ...) die gebruikt hebt voor de receiver. Bron van de receiver stel je in op de HDMI die je gebruikt voor de TV box, in dit voorbeeld DVD.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.