Beantwoorden
WendyDr
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Tv box activatie duurt lang. Tijdspanne?

Heb deze ochtend een nieuwe TV box gaan halen in het Telenet Center. Ondertussen zijn we 10u verder en heb ik nog steeds geen TV. Op de klantendienst (na lange wachttijden) kunnen ze me niet helpen. Afwachten… maar hoe lang kan dit duren??

Titel gewijzigd door Frederik (mod) | Vorige titel: Tv box activatie

0 Likes
7 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1105
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Tv box activatie duurt lang. Tijdspanne?

Waarschijnlijk niet het antwoord dat je wil horen, maar het kan soms weken duren. Het kan ook sneller zijn, dat is niet te voorspellen.

Telenet heeft momenteel veel problemen met het activeren van toestellen.

Als je tv toestel een DVB-C tuner heeft kan je voorlopig het Compact Signaal gebruiken. Dan heb je toch nog iets… Ook de Telenet TV app kan een mogelijkheid zijn om het te overbruggen.

De klantendienst kan (en moet) jou zeker helpen, zij moeten de status van de activatie nakijken; en als dat nog niet inorde is moeten ze een dossier aanmaken bij hun achterliggende diensten. Je krijgt dan een dossiernummer dat je kan gebruiken om naar te refereren bij volgend contact. 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WendyDr
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Tv box activatie duurt lang. Tijdspanne?

Hallo

 

bedankt voor de info! Dat hoor ik inderdaad niet graag dat het weken “kan” duren. Ik hoop dat het vlugger in orde geraakt. (Mijn man wou alles naar Orange overzetten, ik zei we doen alles nr Telenet want betere service 🙈)

Jammer genoeg ben ik vandaag gaan werken en zal ik de klantendienst, door de lange wachttijden terug niet kunnen bereiken. Gisteren werd na 1u20 in wacht de lijn verbroken.  Had ze wel twee maal aan de lijn gehad maar vandaag kan ik vanop werk dus niet bellen! 

Jammer want ze hadden dir mogen doorgeven bij het ophalen dat er problemen zijn. 

 

Laat ons duimen op goede afloop! 

0 Likes
Turdus_Maximus
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Star Wars Day Tien op tien! Jij bent af! Handje vol!

Tv box activatie duurt lang. Tijdspanne?

Het kan idd. wat langer duren dan normaal wegens de problemen die ze ondervinden met hun nieuwe informaticasysteem maar, tenzij ik me vergis, zou het toch geen meerdere weken mogen duren?!

 

Ik weet als consument ook niet meer exact wat er juist op die kaart stond dat met de nieuwe TV-box kwam toen ik 'm ontving maar er stond op dat het een aantal dagen kon duren, dat was toen men wel al bezig was aan de overstap naar het nieuw informaticasysteem en er op de website al een melding stond hierover.

Sowieso gaan ze er bij Telenet ook wel van uit dat iemand die een nieuwe TV box ontvangt, graag eerst z'n opnames op z'n oude digicorder nog bekijkt, vandaar dat ze wel wat tijd laten...

...maar uit ondervinding weet ik dat een telefoontje naar de klantendienst het proces wel kan bespoedigen. Ik lees zo veel klachten hierover en dat zal wel van ergens komen maar ik kan alleen uit eigen ondervinding spreken en die is: bel ze op, leg je probleem rustig uit en hoor wat ze voor je kunnen doen, in mijn geval hebben ze me steeds snel en correct geholpen.

 

Toen ik in februari (kan begin maart zijn ook weet het niet meer zeker) m'n nieuwe TV-box ontving, was die ook nog niet geactiveerd, vermits ik die op de dag dat hij werd geleverd, al had aangesloten, wou ik die dan ook graag onmiddellijk activeren, heb klantendienst gebeld, gevraagd of het mogelijk was om TV-box al meteen te activeren, mevr. aan andere kant van de lijn heeft dit op minder dan 10 minuten gefixt terwijl ik aan de lijn bleef en het was klaar.

 

Vragen staat vrij, klantendienst bestaat hiervoor maar hou er idd. rekening mee dat die dienst nu wel zwaar bezet is.

 

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Tv box activatie duurt lang. Tijdspanne?

Hey Telenet stop met de verdeling van nieuwe modems of tv boxen tot je de problemen bij de activatie van deze toestellen definitief opgelost hebt.Jullie klanten met andere problemen die hierdoor achteruit geduwd worden in de reeds veel te lange wachtrij zullen je dankbaar zijn.

 

Hoewel het normaal is dat klanten met niet werkende telenet diensten voorrang krijgen ik heb niet gans mijn leven tijd om te wachten jullie nieuwe software kent mij niet toch kerjeus dat de facturatie dienst mij wel kent ....

Bellen naar telenet ? daarvoor moet je veel geduld hebben hoor altijd minstens een half uur wachten .

Turdus_Maximus
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Star Wars Day Tien op tien! Jij bent af! Handje vol!

Tv box activatie duurt lang. Tijdspanne?

Ik ben Telenet niet en ik werk er ook niet.

WendyDr
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Tv box activatie duurt lang. Tijdspanne?

Ondertussen werkt de TV box en kunnen we terug tv zien. 👍👍

Stadhuis2
Experienced Meerweter
Berichten: 112
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Tv box activatie duurt lang. Tijdspanne?

Het Telenet center waar ik mijn modem afhaalde heeft dat voor mij geregeld. Kwam 15 minuten later thuis, wisselde de modem en had onmiddellijk TV, internet en telefoon.